Pagina 4 van 116

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 20 okt 2010, 22:23
door Pau1
Keijenborg schreef:Een vraag van DerbiSenda!

Goedemiddag ,

Ik heb een vraag over mijn tandwielverhouding. Ik ben helemaal nieuw in de schakelwereld dus het kan misschien een domme vraag zijn maar goed!

De huidige setup is Top Performance 70cc, 21mm, Yasuni R2 en tandwiel 11/53. Maar nu wil ik beginnen met een 50cc omdat ik daar het beter op kan leren lijkt me. Welke tandwielverhouding zou dan het meest geschikt zijn(welke raden jullie mij aan).

Alvast bedankt.
Groeten
Top Performance 70cc, 21mm, Yasuni R2 zal weinig verschil maken hoor. Top zal niet heel veel schelen, met de Top Performance 70cc heb je alleen wel wat meer koppel. Ik zou het denk zelf zo laten.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 21 okt 2010, 13:53
door T-legend
Pau1 schreef:
Keijenborg schreef:Een vraag van DerbiSenda!

Goedemiddag ,

Ik heb een vraag over mijn tandwielverhouding. Ik ben helemaal nieuw in de schakelwereld dus het kan misschien een domme vraag zijn maar goed!

De huidige setup is Top Performance 70cc, 21mm, Yasuni R2 en tandwiel 11/53. Maar nu wil ik beginnen met een 50cc omdat ik daar het beter op kan leren lijkt me. Welke tandwielverhouding zou dan het meest geschikt zijn(welke raden jullie mij aan).

Alvast bedankt.
Groeten
Wat je anders misschien beter kan doen is een 17.5 mm erop gooien, ipv die 21 dat scheelt ook al een hoop.
Tandwielverhouding is verschillend, wil je hard optrekken dan klein voor groot acher.
wil je weer wat sneller dan wat groter voor, dus dat verscheelt redelijk veel.
Meeste hebben 13-53, maar dat betekent bij jou set up dat de top wel hoger word.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 21 okt 2010, 16:25
door derbiSenda
Ja ik wil het het liefst ook zo laten, maarja ouders he. Ze denken dan datie megenomen word en nooit meer terugkomt etc. Dus ik knal gewoon die 50cc erop en kleinere carb, en dan begin ik gewoon met 13-14/53 en kijken wat dat doet.

Bedankt voor de reacties;)

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 21 okt 2010, 17:15
door Swansie-Turbo
BTW...
Carburateur maakt qua top weinig uit hoor, vooral trekkracht..
een 21 is dan wel aan de grote kant voor een orginele 50..
Maar als jij 50 top performance, 50 metrakit sp, 50 gilardoni,
dan wil die 21 mm er wel goed bij passen hoor ;)

En als een cilinder te weinig mengsel krijgt kan ie er ook kapot door lopen..

Sorry voor de offtopic..

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 21 okt 2010, 18:58
door gemonde
21 kan makkelijk hoor op een standaard cill, groter moet je alleen niet gaan

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 21 okt 2010, 21:14
door Pau1
gemonde schreef:21 kan makkelijk hoor op een standaard cill, groter moet je alleen niet gaan
21 is al wel aan de grote kant. Je merkt het nauwelijks, maar ondertussen stijgt je verbruik wel flink.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 21 okt 2010, 21:18
door KREGO

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 22 okt 2010, 01:51
door jayz
ik zou 19mm doen voor een 50

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: vr 22 okt 2010, 11:35
door Swansie-Turbo
beun-mike schreef:Ik heb niet zoveel verstand van uitlaten, maar ik wil een nieuwe chrome uitlaat bocht en eigenlijk ook wel goede prestaties met een Dr70, weet iemand iets?
DR is laagtoerig, Leovince wil er leuk op lopen ';)!

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: zo 24 okt 2010, 15:40
door Daan
Ik heb het probleem met mijn Derbi gevonden :)
Maar nu ben ik opzoek naar een goede 50CC vervang cilinder. Wat raden jullie aan voor max. 200 euro?

Afbeelding
Afbeelding

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 13:53
door gemonde
Ik heb nog een laag toerige 70. Weet niet of je dat iets vind?
Niet sneller als standaard wel meer koppel. Anders naar een dmp of airsal ofzo kijken

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 14:01
door Daan
Ik heb inmiddels een tweedehands Airsal gekocht :)

Hoe waarschijnlijk is het dat de krukas kapot is? Aangezien er nu waarschijnlijk stukken zuiger in mijn carter liggen? Heb ook al wat stukjes teruggevonden in mijn uitlaat.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 18:01
door KREGO
haal je blokkie eens uit elkaar en bekijk het eens goed
drijfstang mag wat opwaardse beweging hebben maar geen zijwaardse(als ik me deze keer niet vergis)
mvg

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 18:40
door Swansie-Turbo
Precies andersom;)!
Een drijfstang moet wat links en rechts kunnen bewegen,
aangezien de zuiger zijn bewegingsspeling nodig heeft ;)
Opgaande beweging moet hij zo min mogelijk hebben..!

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 19:58
door royvi
Opwaardse helemaal niet, dan is je bigend lager verrot. En dat kan vervelend gaan doen.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 20:10
door de papkarre
idd, als je bigend lager kapot loopt, is er grote kans dat je cilinder/zuiger ook ernstig kapot is. (rondvliegende stukjes metaal)

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: ma 25 okt 2010, 23:24
door Daan
Inmiddels nieuw (2ehands) blok gehaald. Doppler Endurace en MRD koppelingsplaten 4000KM geleden gereviseerd. Ook even uit elkaar halen en goed schoonmaken.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: di 26 okt 2010, 09:55
door Swansie-Turbo
Zo kan het ook... :D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: wo 27 okt 2010, 21:28
door T-legend
Daan schreef:Inmiddels nieuw blok gehaald. Doppler Endurace en MRD koppelingsplaten 4000KM geleden gereviseerd. Ook even uit elkaar halen en goed schoonmaken.
nieuw blok gehaald:P?
super duur neem ik aan, als je maar 200 euro eigenlijk wou besteden?

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Geplaatst: do 28 okt 2010, 21:29
door Derbi#85
als ik me originele uitlaat de prop er uit haal of me onderlangse leovince v6 er onder zou zetten wat zou dat schelen in snelheid?