Pagina 5 van 9

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 27 sep 2011, 23:14
door olimbenito
Hallo,

Als ik mijn carburator begrenzer er uit zou halen
en mijn luchtfilterbegrenzer ook, hoe snel zou men derbi dan lopen en zou
hij ook beter acceleren?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: wo 28 sep 2011, 10:19
door Daan
Ja, maar nauwelijks merkbaar. Een andere uitlaat merk je meer van.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: do 29 sep 2011, 18:43
door olimbenito
Als ik alles ontgrens en met 11/53 blijf rijden... Hoe rap zou men derbi dan gaan ?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: vr 30 sep 2011, 09:17
door Daan
60-65 zoiets

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: vr 30 sep 2011, 21:50
door olimbenito
En gaat het dan een beetje mee vallen van overtoeren? of ga ik er geen hebben omdat ik met standaart uitlaat rijdt?
alles ga ontgrenst zijn en tandwielverhouding 11-53...

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: vr 30 sep 2011, 22:02
door royvi
Je hebt wel overtoeren.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: vr 30 sep 2011, 22:10
door olimbenito
en wat betekent dit eigelijk? overtoeren? sorry voor de vele vragen maar weet hier allemaal nie zo veel over...? zijn de overtoeren dan ook zo erg met standaart uitlaat? en wat raad je me dan aan? alles ontgrenze en uitlaat niet volledig maar gewoon lichtje bijboren? of gewoon 12-53 tanwiel steken?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: vr 30 sep 2011, 22:35
door jeffreydb
tandwiel 13-53 of zelf 14 vooraan ligt eraan of je iet sneller wilt optrekken of iets sneller wilt rijden met 14haal je net de 80

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: za 01 okt 2011, 18:40
door royvi
olimbenito schreef:en wat betekent dit eigelijk? overtoeren? sorry voor de vele vragen maar weet hier allemaal nie zo veel over...? zijn de overtoeren dan ook zo erg met standaart uitlaat? en wat raad je me dan aan? alles ontgrenze en uitlaat niet volledig maar gewoon lichtje bijboren? of gewoon 12-53 tanwiel steken?
Dan maakt hij te veel toeren, dit is niet echt lekker voor je brommertje.
Je moet dan gewoon niet op lange einden vol gas geven, en geloof me. Je merkt het wel als hij overtoeren maakt :P
Je kan andere tandwielverhouding erop doen, of gedeeltelijk uitboren. Dit zijn allebei oplossingen. Maar je kan ook gewoon zorgen dat je op lange stukken gewoon geen volgas geeft.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 24 okt 2011, 22:23
door Alainv-s
Als je overtoeren kunt maken, is dat ook niet zo leuk als je ooit de rollerbank op moet.
De rollerbank heeft maar een kleine weerstand in zich. Die nooit de 60-80 kilo van een persoon en de wind rechtvaardigt(vind ik).
Daarom kun je makelijker overtoeen maken op de rollerbank, zoals ik had bij mijn derbi met 12-53. Zit ik erop heeft die daar geen last van ;) . Maarja rollerbank is max 2minuten kut belasting. Wel teveel als je mij vraagt, had mijn zuiger pas 10 kilometer erin, trekt die wout echt superlang het gas open :emo: . Had medelijden met mijn Derbi.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: do 01 dec 2011, 19:54
door miggie
hoe snel ga ie als je da bronzen plaatje aan carbu eruit haalt?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: do 01 dec 2011, 20:29
door Alainv-s
10 miljoen kilometer/per week.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: za 03 dec 2011, 17:21
door Sander
Alainv-s schreef:10 miljoen kilometer/per week.
wat moet die jongen hier nou mee?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: za 03 dec 2011, 17:30
door Alainv-s
Ja sorry hoor, maar hir is nu wel te vaak naar gevraagd.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 00:29
door thomasje64
dit is nou nog is een nuttig onderwerp! heel erg bedankt! die carbu begrenzer ga ik er maar eens uithalen :thumbup:
thnx voor de goede en duidelijke uitleg :thumbup:
(dit is niet sarcastisch bedoelt over die reacties hier boven, dit is bedoelt van de uitleg van aan het begin, waar staat hoe je die begrenzers verwijderd :thumbup: )

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 03 apr 2012, 19:23
door Dartiax
Waar zit de Luchtfilter begrenzer precies?

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: di 03 apr 2012, 19:47
door Rikkert
Als je de luchtfilter slang van je carburateur haalt, zie je een goudkleurig plaatje met gaten zitten. Die pak je er uit, en klaar ben je :D Wel even op lucht afstellen dan :)

Dat is gewoon je brommer laten draaien, stationair schroef helemaal indraaien, en dan aan je luchtschroef draaien, net zolang todat hij op een bepaalt punt het hoogst stationair loopt :) Als je dat punt bereikt heb, draai je je stationairschroef weer terug tot een normaal toerental :)

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: za 14 apr 2012, 14:45
door thomasje64
hoe hard ga je ongeveer op een rollerbank, met prop uit de uitlaat + pimeltje er af en carbu begrenzer er uit?

ik heb nu de carbu begrenzer er nog in zitten, maar de uitlaat al wel ontgrensd,
en ga op rechte weg met wind mee 81, wind tegen 77,
hardste wat ik er mee heb gereden was van bult af, wind mee, 86 kmpu, met de carbu gegrenzer er dus nog in, hoe hard gaat die ongeveer op de rollerbank?
het is een derbi gpr 50 2011
hij is volledig origineel! dus ook nog tandwiel 11*53

ik ben hier best wel benieuwd naar, omdat nu ook de zomer er weer aankomt en er dan een stuk meer controles staan.

gr. thomas

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: do 19 apr 2012, 16:39
door Huug
Rikkert schreef:
Dartiax schreef:Waar zit de Luchtfilter begrenzer precies?
Als je de luchtfilter slang van je carburateur haalt, zie je een goudkleurig plaatje met gaten zitten. Die pak je er uit, en klaar ben je :D Wel even op lucht afstellen dan :)

Dat is gewoon je brommer laten draaien, stationair schroef helemaal indraaien, en dan aan je luchtschroef draaien, net zolang todat hij op een bepaalt punt het hoogst stationair loopt :) Als je dat punt bereikt heb, draai je je stationairschroef weer terug tot een normaal toerental :)
dat is niet waar !!! je luchtfilterbegrenzer zit aan de bovenkant van je luchtfilterbox. Het is een soort van hoekje bovenop de box die er voor zorgt dat je niet zo veel lucht kunt aanzuigen. Deze kan je er vanaf trekken waardoor hij meer lucht krijgt. Echter als hij geen lucht te kort komt begrenst hij ook niet en heeft het geen effect op de snelheid of zo. wel op het geluid dat wordt wat zwaarder. je moet WEL opnieuw afstellen dus eerst de hoofdsproeier, gasnaald en dan de luchtschroef.

wat rikkert bedoelt is de carburateur begrenzer. dat is wel het gouden plaatje in je carburateur. met begrenzer heb je een 12mm cab en zonder een 17,5. Een groter cab zorgt er voor dat je wat sneller kan optrekken (sneller brandstof aanleveren) maar te groot kan het tegenovergestelde veroorzaken. Ook hierbij geld OPNIEUW AFSTELLEN !!
thomasje64 schreef:hoe hard ga je ongeveer op een rollerbank, met prop uit de uitlaat + pimeltje er af en carbu begrenzer er uit?
80 echte km ongeveer. Dat je dat al rijd met 11-53 geloof ik niet echt eigenlijk. kijk nog maar eens goed op je tandwielen :palm:. of je teller faalt een beetje (A)
Hoe hard je op de rollerbank gaat is net zo hard als dat je kunt. al kan een rollerbank 10% afwijken van de echte snelheid en dat is dan ook je correctie die je krijgt zodat je niet onterecht te hoog bekeurd word. Check het rollerbanktopic daar maar voor.

Re: Nieuw type Derbi Blok ontgrenzen

Geplaatst: za 21 apr 2012, 09:58
door thomasje64
Haha het is echt 11*53, en was met motor navigatie :p en teller gaf 1km te veel aan, dus Oke ik ging 85 op motor navigatie :p heb er foto van gemaakt :p Maargoed was enorme stijle en lange bult naar beneden, bij 't harde in de buurt :p en stond ook wel mooie wind xd maar teller gaf echt met 11*53 86 aan en motornavigatie 85, was een zumo ofzoiets, zeer goede navigatie dus daar zal 't niet aan liggen :p