Pagina 1 van 1

Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: vr 28 dec 2012, 18:57
door Joram
Hallo :dry:

Ik wil waarschijnlijk met de Airsal 88cc een vers blokje bouwen maar ben nog niet uit over de krukas.

Set-up:

cilinder: Airsal 88cc Extreme
Uitlaat: Voca racing 80cc
Carb: Mikuni 24 TM
Krukas: ??


Ik zag bij Dijkman de Barikit Racing 45mm krukas voor 155 euro.

Deze is wat goedkoper dan de Airsal/Barikit BRK R45 krukas, maar is deze geschikt?

Is voor een OT blok :D

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: za 29 dec 2012, 17:24
door Daan
Ik zou niet gaan bezuinigen op een krukas ofzo. Maar Barikit is niets mis mee, een prima krukas. Ik zou de Airsal 88 als kit kopen, dus krukas en cilinder. Ik zou ook voor een wat grotere carb gaan, een 28 of 32mm en dan de Voca Racing BigBore 90cc uitlaat. En dan eventueel nog een Malossi Eprom erop, maar dat is niet echt nodig.

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:02
door gustav
je koppeling moet je denk ik ook wel wat aan doen tegen het slippen

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:25
door Joram
Heb gisteren gewoon de Airsal krukas erbij gekocht :dry:
Waarschijnlijk een 28mm Keihin, en uitlaat toch wel de 90cc versie?

Denk eerder dat ik voor een Artek/MVT ontsteking ga ivm licht...

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: za 29 dec 2012, 20:41
door derbi-ftw
Wou je der mee over straat rijden? :lol: ( als dagelijks gebruik)

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: za 29 dec 2012, 21:08
door Jasper
Mwa als je verlichting werkt trek je minder snel de aandacht van politie. Misschien daarom.
En dan hoef je niet persee rekening te houden met als het donkerword als je een avondje gaat rijden, remlicht is verder ook wel fijn.

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: za 29 dec 2012, 21:38
door Joram
Gewoon voor op straat ja, maar geen dagelijks gebruik aangezien ik OV heb :P

Maar wil wel het liefst gewoon licht via ontsteking hebben ipv op de accu aansluiten.

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: di 01 jan 2013, 16:59
door Daan
Originele ontsteking werkt ook prima maar zaak wat minder vermogen leveren

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: di 01 jan 2013, 17:56
door Venlonaer
Sws een binnenrotor, maakt de gasreactie nog geiler.

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: di 01 jan 2013, 18:41
door Daan
Venlonaer schreef:Sws een binnenrotor, maakt de gasreactie nog geiler.
Neh

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: di 01 jan 2013, 19:02
door Venlonaer
wellus

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: di 01 jan 2013, 19:13
door Jasper
x2

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: do 03 jan 2013, 13:47
door Joram
Ik ga eerst met std. ontsteking de boel opbouwen, en dan zien we wel verder :mrgreen:

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: do 03 jan 2013, 13:57
door rené
je kun ook wel die voca racing 90cc pijp nemen denk ik?

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: do 03 jan 2013, 22:01
door Daan
rené schreef:je kun ook wel die voca racing 90cc pijp nemen denk ik?
Dat is al gemeld :happy:

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: vr 04 jan 2013, 20:54
door Joram
Die komt d'r ook^^

Maar eerst het blok maar eens opbouwen :mrgreen:

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: vr 04 jan 2013, 21:15
door Jasper
En een brommer hebben :lol:

Re: Airsal 88cc Extreme set-up

Geplaatst: vr 04 jan 2013, 22:53
door Venlonaer
En minder geld uitgeven aan chimi's :emo:
Koop ondertussen anders ff een HPI voor 80 ofzo, das toch 123 erop en eraf.
Kan je 't verschil zien en eventueel overgaan tot een MVT of Artek ofzo 8-)