Pagina 1 van 3
airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 16:21
door aidsaap
Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort eens 70/80cc op mn brommer zetten maar ik wil in ieder geval eerst maar de standaard uitlaat houden. nou weet ik dat de dmp70 daar prima voor geschikt is, heeft een vriend van me ook, maar kan een airsal 70 ook en zal dat dan nog steeds net zo goed rijden als een dmp 70? ivm de powerband. Dus goed veel koppel en ook laagtoerig prima rijden. gaat om een nt blok.
Mij lijkt zo een airsal 70 leuker omdat ie wat meer potentie heeft en hij is makkelijk te verkrijgen 2ehands.
Alvast bedankt!
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 16:40
door derbi-ftw
Waarom zou je een 70cc willen met standaard uitlaat?zz
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 16:55
door ral4life
Kan wel word wel geknepen en je merkt het verschil van de damp en airsal niet metvdeze uitlaat.
Er staan nog zo en 20 topics met deze vraag daar staat genoeg informatie.
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 16:58
door aidsaap
Hmm heb een hoop gezocht ernaar met de zoekfunctie maar kon niks duidelijks vinden, zal dan wel aan mij liggen. Mijn ouders doen nu nog erg lastig met opvoeren en een cilinder valt lang niet zo erg op als een uitlaat, en ik vind een snelle uitlaat zwaar klote rijden xD
zijn meer mensen het ermee eens dat je het verschil niet merkt met standaard uitlaat? Ik rijd nu trouwens met een complete standaard setup uitgezonderd dmp koppelingsplaten met malossi veren.
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 17:07
door derbi-ftw
Daar ga je niet sneller van
OT ja je kan dan een airsal 70 nemen, met standaard uitlaat, zijn veel opties.
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 19:02
door Beunhaas321
Haha mallossi veren op een standaard brommer?
Waarom? kost alleen maar meer moeite om te koppelen.
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 19:10
door Frenk
Std uitlaat met 70 rijd vele male leuker dan std cilinder met snelle uitlaat
Terwijl de top ongeveer gelijk ligt, de trekkracht daarentegen niet.
En het voordeel is dat dit niet opvalt en lekker stil is.
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 21:18
door garra432
Waarom niet 80cc. Je bent toch al de wet aan het overtreden met 70 en dat maakt geen verschil als het 51cc is of 80

Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 21:24
door aidsaap
Ik moest toch de platen vervangen en was van plan 70cc te nemen, dus ik dacht waarom niet meteen het goed doen xD.
Ik wil m dus 2ehands kopen en de geschikte cilinders zoals airsal 80, mhr replica zijn daar lastig te krijgen en veel duurder. Ook ben ik helaas nog in het bezit van een standaard krukas, maar die wil ik wel dit jaar vervangen voor een doppler ofzo.
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 22:06
door garra432
aidsaap schreef:Ik moest toch de platen vervangen en was van plan 70cc te nemen, dus ik dacht waarom niet meteen het goed doen xD.
Ik wil m dus 2ehands kopen en de geschikte cilinders zoals airsal 80, mhr replica zijn daar lastig te krijgen en veel duurder. Ook ben ik helaas nog in het bezit van een standaard krukas, maar die wil ik wel dit jaar vervangen voor een doppler ofzo.
Ik zou dan eerst wachten met een andere cilinder. Ik heb jammer genoeg ook nog steeds de originele krukas en dat is het enige wat me tegenhoud om een 80cc aan te schaffen. Want voor je het weet breekt dat ding en dan is je cilinder beschadigd

Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 22:15
door Frenk
Niet zo bang zijn, kan wel wat hebben
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 22:16
door derbi-ftw
Originele krukas met wat kilometers erop... zou ik toch een race krukas nemen voor de 80cc
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: ma 21 jan 2013, 22:19
door garra432
Frenk schreef:Niet zo bang zijn, kan wel wat hebben
Mijn originele krukas is als ik van het dashbord vanuit ga 24k oud.

Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: di 22 jan 2013, 06:44
door aidsaap
Die van mij 15k, en als ik met standaard uitlaat rijd gaat ie toch niet enorm veel toeren beuken. Ik vervang m dan toch zo snel mogelijk, dan neem ik dan ook een andere uitlaat.
Dus nog even voor de duidelijkheid, je gaat met een airsal 70 icm std uitlaat geen verschil merken met een laagtoerige 70cc met std uitlaat?
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: di 22 jan 2013, 08:43
door garfield
Heb ik ook op m`n derbi zitten.
Airsal 80cc met de standaard uitlaat en de standaard 14 mm carburateur.
Is erg stil en heeft een hoop koppel bij erg laag toerental(je haalt ook niet echt veel meer als 8000 toeren)
Rijdt erg lekker, gewoon 40 rijden in z`n 6 en gewoon optrekken zonder terug te hoeven schakelen
(overigens loopt het echt niets harder als de standaard cilinder zo..)
Binnenkort eens een immi 50cc cilinder onder handen nemen, kijken wat daar uit valt te halen..
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: di 22 jan 2013, 10:51
door garra432
garfield schreef:Heb ik ook op m`n derbi zitten.
Airsal 80cc met de standaard uitlaat en de standaard 14 mm carburateur.
Is erg stil en heeft een hoop koppel bij erg laag toerental(je haalt ook niet echt veel meer als 8000 toeren)
Rijdt erg lekker, gewoon 40 rijden in z`n 6 en gewoon optrekken zonder terug te hoeven schakelen
(overigens loopt het echt niets harder als de standaard cilinder zo..)
Binnenkort eens een immi 50cc cilinder onder handen nemen, kijken wat daar uit valt te halen..
80cc met standaard uitlaat. Hoeveel koppel geeft dat dan? Zoveel dat je achterover vliegt (autowheelie) of overdrijf ik nou?

Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: di 22 jan 2013, 11:13
door garfield
Autowheelie is wel mogelijk, maar ik rijd nooit vol gas weg, dus geen probleem.
Geef meestal pas vol gas in 3e, daar zit je toch binnen 100 meter al in

Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: di 22 jan 2013, 19:34
door aidsaap
Nou ik heb een airsal 70 gekocht, ben benieuwd hoe dat gaat rijden! Ik zal t wel hier posten zodat mensen t via search terug kunnen vinden.
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: wo 23 jan 2013, 21:57
door aidsaap
Nog een vraag trouwens, ik heb nu 13-52, kan ik ook 14-52 nemen of kost dat veel acceleratie?
Re: airsal 70 standaard uitlaat
Geplaatst: vr 25 jan 2013, 17:35
door garra432
Dat is iets persoonlijks. Ik weet niet precies hoe hard jij wilt optrekken. Je top wordt wel hoger daardoor.