Pagina 1 van 2
Uitlaat die kei hard optrekt? Airsal 70 ??
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 20:15
door Jens94
welke uitlaat trekt kei hard op ?
en wat kan ik nog meer aan doen om sneller te gaan en hard op te trekken ?
ik doe niet aan 70 en 80 cc top te hard
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 20:20
door Boeki
Kun je elke uitlaat voor gebruiken en dan je twv veranderen.
Leovincie V6 is ook best in jou geval.
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 20:32
door Jasper
Ja wat wil je?
Geen hoge top maar wel andere uitlaat en veel kracht?
Dat gaat niet met 50cc en andere uitlaat.
Wil je dat wel dan moet je tandwielverhouding zo dusdanig aanpassen dat je zodra je op top komt heel veel overtoeren draait.
Hierdoor moet je gaan kijken naar een andere krukas en lagers. Eventueel ontsteking die het niet gaat trekken. En je kan dan beter mengsmering gaan rijden.
Een mhr80 + leo v6 en gewoon ori carb geeft een hoop koppel en gaat met 13-53 gewoon rond de 90. Omdat die uitlaat hem afknijpt op top. En dit kan dan gewoon in combinatie met ori krukas.
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 20:43
door Jens94
dan zou ik mhr 80 moeten met leovince maar weet je cker dat je dan rond de 90 gaat rij hij verder wel lekker dan?
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 20:49
door Jens94
trekt jij niet beter met een 50cc en een goede uitlaat want die v6 knelt zn vermogen van de mhr 80 toch af?
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:16
door maffia741
Wat jasper lult is dikke onzin gewoon zonde om die cilinder te halen en leovincee op te zetten.
Als je sneller wilt koop dan gewoon een andere uitlaat en kijk daarna naar 70/80 cc
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:21
door Jens94
wat voor uitlaat ?
gianelli conti?
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:22
door maffia741
Ik raad je trouwens aan wat ik wil halen:
Std uitlaat heb ik nu
Dr70
19mm carb
Dit is gewoon echt harde trekkracht vergeleken met 50cc en je top is niet al te hoog met 13/53
(Ik wou precies zelfde als jou zieke trekkracht en niet al te hoge top dat berijk je met een dr70 )
En dr70 is gewoon superslijtvast zoals die bekend staat mhr80 + v6 en carb enzo is gewoon zonde van de cilinder.
Gr
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:35
door Jens94
ok bedankt !
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:45
door Boeki
Jens94 schreef:ok bedankt !
Heb jij niets aan, DR70 is enkel beschikbaar voor het oude type blok, je zult dus naar iets vergelijkbaars moeten kijken, of toch naar alleen een andere uitlaat.
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:52
door Jens94
ik zal het denk ik eerst maar dan proberen met andere uitlaat maar welke ??
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:52
door maffia741
Srry niet gezien.
Airsal70 is wel een optie voor je?
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7681
even duur als de dr70 maar hij is iets hoogtoeriger
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 21:58
door Jens94
He ja!,
is voor t nieuwe blok idd, ik ook niet gezien.
Re: Uitlaat die kei hard optrekt?
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 22:49
door Jasper
Ja maar hij wilt niet hard gaan
En aangezien hij kracht wilt hebben maar niet hard wilt.
En met een gia conti ga je als je niet oplet al 100.
En mhr80 replica is stuk slijtvaster als zo'n airsal

Airsal heeft tevens hogere timingen waardoor die hoogtoeriger is als een mhr80. hogtoeriger betekend minder slijtvast. Dat ja harder gaat, en minder koppel onderin hebt. Dus heb je er nog niet veel aan.
En ik lul niks met wat ik zei in het begin. Ik versta onder niet hard hooguit 70/75. Dus dan zou die zijn tandwielverhouding moeten aanpassen naar 13-71 ofzo. Geloof me dat vind je blok niet leuk

. Dus dan kan jij wel zeggen dat ik lul.
Nou dan zou ik zeggen probeer het maar is. En rij maar is lekker vlot door. Denk dat je over 1a 2k kilimoters wel terug komt dat hele zooitje in elkaar zit. Succes.
Tevens gaat het prima meer cc's met een andere uitlaat. Een gia conti op een airsal80. loopt ook leuk. maar die pijp knijpt die cilinder ook flink af. Je moet niet te snel oordelen trekken als je het niet weet.
Tuurlijk knijpt die v6 of andere uitlaat mk thrower ofzo die cilinder af. Maar wat je ervoor terug krijg is trekkacht in lage en hoge toeren. En als je uiteindelijk nog harder wilt. Dan is een andere uitlaat voldoen.
Re: Uitlaat die kei hard optrekt? Airsal 70 ??
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 22:54
door maffia741
Heb niet alles gelezen maar airsal 70 met std uitlaat of leovince v6 maakt echt niet veel toeren hoor
Re: Uitlaat die kei hard optrekt? Airsal 70 ??
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 23:07
door Jasper
maffia741 schreef:Heb niet alles gelezen maar airsal 70 met std uitlaat of leovince v6 maakt echt niet veel toeren hoor
Nee een mhr80 wel dan?
Die maakt van zijn eigen met snelle uitlaat minder toeren als een airsal 70.
Airsals zijn redelijk hoogtoerige cilinders om het zo maar te zeggen. Dat word meer onderschat.
Tevens heeft een mhr80 zijn vermogen/powerband lager liggen als een airsal zover ik weet. Dus komt het in gebruik met een langzamere uitlaat om het zo maar te zeggen beter tot zijn nut dan een airsal 70.
Maar snap niet dat je mijn keuze van 80cc helemaal afkraakt terwijl jouw keuze van airsal70 ook niet zo geweldig is om te zeggen. Kijk een dr70 is een perfecte keus in dat opzicht. Alleen ik had in het begin al gezien dat die een evo had en die hebben allemaal nieuw type blok. Ik kijk al verder als mijn neus lang is

Re: Uitlaat die kei hard optrekt? Airsal 70 ??
Geplaatst: wo 12 jan 2011, 23:17
door Boeki
Wat de MHR betreft ben ik het wel met Maffia eens, het is zonde om die cilinder met een Leovincie V6 te rijden.
Een cilinder inhouden is eigenlijk nooit leuk, maar kiest hij dan zelf voor.
Ik rij nu nog met een originele pijp op Stage6 50cc cilinder, en trilt in hoge toeren als een gek. Zo dat ik na iedere rit de hele brommer langs moet lopen om de boutjes te vervangen die ik onderweg verloren ben.

Re: Uitlaat die kei hard optrekt? Airsal 70 ??
Geplaatst: do 13 jan 2011, 07:39
door Jens94
of gewoon mhr 80 en een begrenzer erop
ik wil niet veeeeel te hard gaan op de rollerbank
Re: Uitlaat die kei hard optrekt? Airsal 70 ??
Geplaatst: do 13 jan 2011, 07:42
door Jasper
Als jij nu eens verteld wat je maximaal wilt rijden.
Is ook wel handig.
Re: Uitlaat die kei hard optrekt? Airsal 70 ??
Geplaatst: do 13 jan 2011, 07:44
door Jasper
Boeki schreef:Wat de MHR betreft ben ik het wel met Maffia eens, het is zonde om die cilinder met een Leovincie V6 te rijden.
Een cilinder inhouden is eigenlijk nooit leuk, maar kiest hij dan zelf voor.
Ik rij nu nog met een originele pijp op Stage6 50cc cilinder, en trilt in hoge toeren als een gek. Zo dat ik na iedere rit de hele brommer langs moet lopen om de boutjes te vervangen die ik onderweg verloren ben.

Dan doe je wat fout, want dat hoort niet zo erg te trillen. Ligt je blok wel goed vast?
He. Tijdje met ori uitlaat op me mhr80 gereden en dat trilde juist helemaal niet.