Pagina 1 van 4
70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 09:27
door bartvdl
ik wil binnenkort misschien een 70cc op mijn brommer zetten, maar weet niet precies welke.
Ik zou graag een top rond de 100 behalen (als dat mogelijk is natuurlijk)
ook zou ik hem liefst nog met mijn metrakit thrower kunnen gebruiken.
Moet redelijk slijtvast zijn (rijd elke dag in totaal 40km)
ik dacht aan deze:
metrakit hm 70cc (gietijzer)
iemand nog ideeën?
*edit: heb derbi nt blok
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 09:33
door DaanS
DMP 70
Airsal 70
Zijn ook aardig slijtvast.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 10:12
door Pieke
Airsal is te hoogtoerig voor een thrower
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 10:15
door DaanS
Hmm is een thrower zo laagtoerig?
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 10:28
door Erwin P
DR/TP 70/80.
ik ken ze voor AM6 alleen maar zeer goede ervaringen mee.
zijn nog behoorlijk goedkoop ook vergeleken met de rest.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 10:30
door DaanS
Die zijn er alleen voor OT blok. Hij heeft NT.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 10:58
door Heavy Fuel
Ik zou zelf kiezen voor 80 CC MHR Replica met metrakit thrower.
Als je die uitlaat perse wilt.
Slijtvaste cilinder met 2 zuigerveren.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 11:01
door bartvdl
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-m ... a6066.html
is deze niet iets? er staat bij dat het een 70cc gietijzeren sportcilinder is, geen idee wat de prestaties ervan zijn, iemand enig idee?
is het zoiets als een dr of net wat sneller dan dat?
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 13:41
door nielstheto
Metrasit?
Zou t geen metrakit imitatie zijn ?
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 14:04
door DaanS
Hahahahhaa.
Nee dat is gewoon Metrakit.
Dat lijkt, maar het streepje van de K zit aan de A vast.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 14:29
door derbi-ftw
Een duitse Metrakit
OT: Heeft 2 zuigerveren, dus is waarschijnlijk wel slijtvaster dan een cilinder met 1 zuigerveer.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 16:10
door aidsaap
Gezien zn ovale uitlaatpoort zonder fluiters zal hij denk ik een beetje tegenvallen qua prestaties en vergelijkbaar zijn met de dmp70, en die kost 40 euro minder. Ik rijd een airsal 70 met standaard uitlaat, dit doet t al prima dus met een thrower zal je prima vooruit komen. Airsal 70 js sneller dan een dmp70 met standaard uitlaat.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 16:44
door DaanS
Ik heb nog een DMP 70 ergens liggen.
Mist alleen de binnenkop.
In hele nette staat. Maar een paar 100 KM gelopen.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 17:02
door bartvdl
DaanS schreef:Ik heb nog een DMP 70 ergens liggen.
Mist alleen de binnenkop.
In hele nette staat. Maar een paar 100 KM gelopen.
hoe rijd dat zo'n dmp 70?
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 17:07
door DaanS
Fijn.
Veel koppel, vooral met je Metrakit Thrower.
De topsnelheid zal net wat hoger liggen als met je originele cilinder.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 17:34
door bartvdl
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 17:38
door derbi-ftw
Volgens mij ook een fijne cilinder, had Pieke die niet? ( of iemand anders)
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 20:38
door nielstheto
Weet wel met die barikit moet je jou carters aan passen !
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 22:15
door aidsaap
Vriend van me heeft die dmp70 met standaard uitlaat, rijdt prima, maar ik ga harder met mn airsal 70 en standaard uitlaat. Zijn top is exact hetzelfde gebleven.
Re: 70cc dagelijks gebruik
Geplaatst: za 23 feb 2013, 22:20
door bartvdl
aidsaap schreef:Vriend van me heeft die dmp70 met standaard uitlaat, rijdt prima, maar ik ga harder met mn airsal 70 en standaard uitlaat. Zijn top is exact hetzelfde gebleven.
en hoe hard rijd jij met die airsal?