Krukaskeerring lek?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Vinkie
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Limited 08 --- Derbi Senda SM X-treme 09 --- Aerox 07

Krukaskeerring lek?

Ongelezen bericht door Vinkie »

Hallo,

Ik heb een DRD Limited uit 2008 met de volgende setup;

Airsal 80
21mm Malossi
Malossi membraam
Yasuni R2
Ori ontsteking
Doppler Endurence krukas

Ik rijd normaal erg laag in toeren omdat ik naar school niet harder als 50/60 rijd ivm politie. En nu trok ik hem vanmiddag een stuk door voor het eerst in 2/3 weken,
en nu begon die ineens erg te roken ook als ik daarna rustig rijd. Als ik dan even wacht en weer rustig ga rijden rookt ie niet meer. En er komt dan ook dikke olie uit de uitlaat zetten.. En het is zeker weten geen 2t olie.

Ik dacht aan de krukaskeerringen, er is er al 1 nieuwe in gekomen 5/6 maanden geledeN, (door dealer laten doen) Kan iemand dit bevestigen?

En kan het dan ook zijn dat ie moeilijk af te stellen is en de bougie altijd zwartig blijft?

hier een foto;
Afbeelding
M3NN0
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme 2009 70cc

Re: Krukaskeerring lek?

Ongelezen bericht door M3NN0 »

Is dat niet gewoon afzet uit je uitlaat? Dat heb ik ook als ik gereden heb en mn vinger door de demper haal.
Racing Gerrit schreef:Ja het zal allemaal wel stoer zijn.
Maar ik vraag even hoe ik dat op kan lossen.
Pieke schreef:En zo dames en heren, krijg je een ban. Helemaal gratis. Account van 1 dag oud en dan zulk taalgebruik? Nee, dankje..
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Staat die niet veel te rijk? kwa olie.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Ongelezen bericht door aidsaap »

Meng je zelf of met het pompje? Als je zelf mengt, heb je al eens getankt en maakte dat geen verschil? Als je teveel mengt merk je dat wel, een vriend van me deed dat eens en die ging enorm stinken, reed klote en rookte enorm. Ik zou alleen niet weten waarom ie dan stopt met roken, maar dat is vrij normaal, die van mij rookt koud ook altijd flink.
rené
Pro tuner
Vervoersmiddel: derbi drd pro

Ongelezen bericht door rené »

loopt die voorderest wel gewoon zoals die hoort te lopen?
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Smitbram
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX

Ongelezen bericht door Smitbram »

Zou het niet kunnen dat hij veels te rijk staat afgesteld, waardoor hij een deel van zijn brandstof niet verbrand, wat zich ophoopt in de uitlaat? Dat zou kunnen verklaren waarom die olie zo zwart is, en waarom hij alleen zoveel rookt als je hem doortrekt. Motor komt dan goed op toeren, uitlaat word warm, veel rook?
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

derbi-ftw schreef:Staat die niet veel te rijk? kwa olie.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Vinkie
Schakelrijder

Sorry voor late reactie.

Maar ik meng 1:40 volgens stage6 maatbeker. Met 80cc Airsal dus lijkt me wel goed.

Heb nu de originele luchtfilter box dr weer op en afgestelt dat de bougie lichtbruin is en nu rookt ie nog zo na een goed stuk volgas.

Ik haalde met mijn Airsal 70, 21mm en Yasuni HM cross 107 gps. 14/52

En nu met Airsal 80, 21mm en Yasuni R2 110 gps ook 14/52 Klopt dit? Viel mij nogal tegen. Had verwacht dat ik de 110 makkelijk door zou gaan, trekt opzich wel snel naar de top toe.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr.
Vinkie
Schakelrijder

rené schreef:loopt die voorderest wel gewoon zoals die hoort te lopen?
Ja dat verder wel. Heb ook niet het idee dat ie inhoudt door dat roken. Is alleen op hogere toeren. Dus bijvoorbeeld de topsnelheid proberen te halen.
rené
Pro tuner

Vinkie schreef:Sorry voor late reactie.

Maar ik meng 1:40 volgens stage6 maatbeker. Met 80cc Airsal dus lijkt me wel goed.

Heb nu de originele luchtfilter box dr weer op en afgestelt dat de bougie lichtbruin is en nu rookt ie nog zo na een goed stuk volgas.

Ik haalde met mijn Airsal 70, 21mm en Yasuni HM cross 107 gps. 14/52

En nu met Airsal 80, 21mm en Yasuni R2 110 gps ook 14/52 Klopt dit? Viel mij nogal tegen. Had verwacht dat ik de 110 makkelijk door zou gaan, trekt opzich wel snel naar de top toe.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Gr.
ik heb precies dezelfde setup alleen een yasuni r3... 1:40 mengen is goed hoor, als je hem niet altijd vol op ze donder geeft dan..
en die topsnelheid klopt ook wel hoor, niet teveel naar kijken..
als het goed loopt loopt het goed zo simpel is dat ;)
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
Vinkie
Schakelrijder

Ja hij loopt verder wel goed. Maar ik denk dat de uitlaat tochiets knijpt, wnat met mijn 70 liep die veel gelijdelijker ofzo zegmaar.

Wat is jouw top met je R3?
Joram
Pro tuner
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)

Ongelezen bericht door Joram »

Wat bedoel je met geleidelijker?
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
rené
Pro tuner

op die van mij heb ik ook een r2 gehad, en knijpt m wel iets ja, en idd de r3 loopt beter, maar de r2 is en 50-70cc uitlaat en de r3 een 80cc uitlaat dus logisch op zich dat dat beter loopt..
110 met wind mee, maar ik heb hem heel kort vertand en std filter std spruitstuk std membraan en 21mm carb.. dus scheelt allemaal wat in vermogen maar zeker ook in verbruik en aangezien het ook gewoon een school brommer er is...
Plaats reactie