Beste mede-forum gebruikers.
Ik ben van plan om (een keer) een sprinter te bouwen, eerst mijn primaire brommer fixen.
Dit wordt een plezier sprinter om mee door het dorp te kachelen zo nu en dan.
Nu is mijn vraag dus hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Hiermee bedoel ik:
Welk gereedschap moet ik hebben?
Budget ongeveer?
Welk type blok is het beste voor een sprinter?
Eigenlijk dus gewoon hoe bouw ik een sprinter?
Alvast bedankt
Mvg Joost
Sprinter bouwen.
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Sprinter bouwen.
Laatst gewijzigd door joost145 op ma 01 apr 2013, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: Sprinter bouwen.
hee joostie
we gaan dan sws een x wedstrijdje doen
maar ik zou voor een am6 blok gaan (membraan hoek goed op de inlaatpoort staan)
ja een luchtsleutel gasbrander/verffohn en een ratel set (grote en kleine) schroevendraaiers en een schuifmaat is ook wel makkelijk
als je je carters nog wil gaan tunen is een dremel ook wel aan te raden
en geduld is ook wel makkelijk op zn tijd :p
en goed informeren hoe en wat je te werk moet gaan met een blok demonteren tunen en monteren
tja je budget, als je alles nieuw wil gaan kopen ben je denk ik toch wel een eurotje of 1300 kwijt voor een leuk setupje waar je goed mee kunt sprinten
we gaan dan sws een x wedstrijdje doen

maar ik zou voor een am6 blok gaan (membraan hoek goed op de inlaatpoort staan)
ja een luchtsleutel gasbrander/verffohn en een ratel set (grote en kleine) schroevendraaiers en een schuifmaat is ook wel makkelijk
als je je carters nog wil gaan tunen is een dremel ook wel aan te raden
en geduld is ook wel makkelijk op zn tijd :p
en goed informeren hoe en wat je te werk moet gaan met een blok demonteren tunen en monteren
tja je budget, als je alles nieuw wil gaan kopen ben je denk ik toch wel een eurotje of 1300 kwijt voor een leuk setupje waar je goed mee kunt sprinten
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Sprinter bouwen.
Is goed hoor basje, jou trek ik er toch nooit uit
En dat gereedschap he ik kan vast wel wat van je lenen toch?
En ja geduld dat is een lastige, hoelang heb jij over jou sprinter gedaan?

En dat gereedschap he ik kan vast wel wat van je lenen toch?

En ja geduld dat is een lastige, hoelang heb jij over jou sprinter gedaan?
- joost145
- Beginnende tuner
- Berichten: 227
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 19:54
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Broekland (Overijssel)
Re: Sprinter bouwen.
Basje had niet helemaal goed begrepen dat dit gewoon een plezier sprinter zou worden, dus nu is hij al met een heel ander en goedkoper plan gekomen. Maar nog meer tips zijn altijd welkom!
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Sprinter bouwen.
Ik wil niet lullig zijn ofzo, maar als je er niet zo veel vanaf weet, begin er niet aan.
Wat versta jij onder 'plezier sprinter'?
Aangepast frame, aangepaste achterbrug en voorvork is toch wel een must.
Als je alles nieuw wilt hebben qua blok, ben je een hoop kwijt.
Verder moet je natuurlijk een snelle setup hebben. Kwaliteit is wel gevraagd.
Goede cilinder is bijvoorbeeld wel 400,-. Dan nog een krukas, 200-300, carburateur, membraan, uitlaat, koppeling, ontsteking, ...
Wees ervan bewust dat een sprinter bouwen niet niks is.
Gaat een hoop geld in zitten. En stel het loopt vast door een klein foutje in de afstelling, zit je daar te kijken met je mooie sprintertje.
Wat ik nog voor je heb liggen:
Metrakit ProRace 3 cilinder 70cc
Metrakit ProRace uitlaat onderlangs
OKO 28mm carburateur
HPI ontsteking
Mag je voor niet te veel van me overnemen.
Wat versta jij onder 'plezier sprinter'?
Aangepast frame, aangepaste achterbrug en voorvork is toch wel een must.
Als je alles nieuw wilt hebben qua blok, ben je een hoop kwijt.
Verder moet je natuurlijk een snelle setup hebben. Kwaliteit is wel gevraagd.
Goede cilinder is bijvoorbeeld wel 400,-. Dan nog een krukas, 200-300, carburateur, membraan, uitlaat, koppeling, ontsteking, ...
Wees ervan bewust dat een sprinter bouwen niet niks is.
Gaat een hoop geld in zitten. En stel het loopt vast door een klein foutje in de afstelling, zit je daar te kijken met je mooie sprintertje.
Wat ik nog voor je heb liggen:
Metrakit ProRace 3 cilinder 70cc
Metrakit ProRace uitlaat onderlangs
OKO 28mm carburateur
HPI ontsteking
Mag je voor niet te veel van me overnemen.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Beheerder
- Berichten: 6927
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: Sprinter bouwen.
Gewoon membraam hoek zelf aanpassen, inplaats van iets kopen wat iets beter is als normaal.basserd schreef:hee joostie
we gaan dan sws een x wedstrijdje doen
maar ik zou voor een am6 blok gaan (membraan hoek goed op de inlaatpoort staan)
ja een luchtsleutel gasbrander/verffohn en een ratel set (grote en kleine) schroevendraaiers en een schuifmaat is ook wel makkelijk
als je je carters nog wil gaan tunen is een dremel ook wel aan te raden
en geduld is ook wel makkelijk op zn tijd :p
en goed informeren hoe en wat je te werk moet gaan met een blok demonteren tunen en monteren
tja je budget, als je alles nieuw wil gaan kopen ben je denk ik toch wel een eurotje of 1300 kwijt voor een leuk setupje waar je goed mee kunt sprinten
Oud type derbi blok heb je de meeste vrijheid kwa tapeindes, omdat die verder naar buiten staan als bij NT blok.
Als ik eraan denk dat je een plezier sprinter bouwt om mee door het dorp te rijden, ga ik ervan uit dat je een standaard rijwiel gedeelte neemt en dat het ook niet de bedoeling is om mee te gaan sprinter op sprint wedstrijden. Als dat zo is, bouw gewoon lekker een malossi team blok op ongetuned en heb daar plezier van, dat gaat hard zat en als bas nog dezelfde setup heeft als op genemuiden afgelopen jaar pak je bas wel hoor

-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: Sprinter bouwen.
haha ja klopt mn demperpakking zat half voor mn uitlaatJasper schreef:Gewoon membraam hoek zelf aanpassen, inplaats van iets kopen wat iets beter is als normaal.basserd schreef:hee joostie
we gaan dan sws een x wedstrijdje doen
maar ik zou voor een am6 blok gaan (membraan hoek goed op de inlaatpoort staan)
ja een luchtsleutel gasbrander/verffohn en een ratel set (grote en kleine) schroevendraaiers en een schuifmaat is ook wel makkelijk
als je je carters nog wil gaan tunen is een dremel ook wel aan te raden
en geduld is ook wel makkelijk op zn tijd :p
en goed informeren hoe en wat je te werk moet gaan met een blok demonteren tunen en monteren
tja je budget, als je alles nieuw wil gaan kopen ben je denk ik toch wel een eurotje of 1300 kwijt voor een leuk setupje waar je goed mee kunt sprinten
Oud type derbi blok heb je de meeste vrijheid kwa tapeindes, omdat die verder naar buiten staan als bij NT blok.
Als ik eraan denk dat je een plezier sprinter bouwt om mee door het dorp te rijden, ga ik ervan uit dat je een standaard rijwiel gedeelte neemt en dat het ook niet de bedoeling is om mee te gaan sprinter op sprint wedstrijden. Als dat zo is, bouw gewoon lekker een malossi team blok op ongetuned en heb daar plezier van, dat gaat hard zat en als bas nog dezelfde setup heeft als op genemuiden afgelopen jaar pak je bas wel hoor

mja alles is alweer aangepast voor een 80cc
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;