Pagina 1 van 1

70 cc cilinder

Geplaatst: di 02 apr 2013, 10:06
door bassie188
hallo,

ik heb een derbi senda x-race NT blok. standaard 50cc onbegrenst met een gianelli conti uitlaat. nog wel een standaard carberateur. maar ik heb eventueel nog een twin air filter.
ik wil een 70 cc cilinder nemen, welke cilinder past het best bij mijn conti en wat is een aanrader ? en moet ik ook een andere krukas nemen of iets anders verder veranderen ??

mvg, Bas Vleeming

Re: 70 cc cilinder

Geplaatst: di 02 apr 2013, 16:14
door aidsaap
Een airsal 70 of 80 schijnt erg goed te rijden op een conti. Verder zou ik een dmp koppelingsplaatset van dmp met malossi aanraden, aangezien je standaard koppeling gaat slippen. Ik zou de krukas voor de zekerheid wel vervangen aangezien het een vrij hoogtoerige setup gaat worden, maar als je km-stand onder de 10.000 is kan je er wel even mee rijden. Helaas zijn krukassen vrij onvoorspelbaar, ze kunnen het al met een dmp70 al begeven of een mhr setup houden.

Re: 70 cc cilinder

Geplaatst: di 02 apr 2013, 16:16
door Pieke
conti is geen geschikte uitlaat voor airsal 70 en 80. wel voor de 50.

Re: 70 cc cilinder

Geplaatst: di 02 apr 2013, 19:17
door aidsaap
Pieke schreef:conti is geen geschikte uitlaat voor airsal 70 en 80. wel voor de 50.
De conti is niet geschikt voor welke 70cc cilinder dan ook, het blijft een 50cc uitlaat, maar op schakel-freaks beweerde een moderator dat dit verrassend goed liep.

Re: 70 cc cilinder

Geplaatst: di 02 apr 2013, 19:19
door derbi-ftw
aidsaap schreef: De conti is niet geschikt voor welke 70cc cilinder dan ook, het blijft een 50cc uitlaat, maar op schakel-freaks beweerde een moderator dat dit verrassend goed liep.
Waarschijnlijk is dat zijn mening :)

Re: 70 cc cilinder

Geplaatst: di 02 apr 2013, 20:46
door bassie188
bedankt voor de reactie's ik wil misschien eventueel ook een 50cc snel cilinderkopen.. scheelt dit veel in snelheid en optrek kracht?? en welke zouden jullie mij dan aanraden.

btw, is het lastig om je hele blok weer op een 70cc aftestellen na je een 50cc hebt gereden.. (ontsteking etc.)

alsvast bedankt !! mvg, Bas vleeming

Re: 70 cc cilinder

Geplaatst: di 02 apr 2013, 20:55
door derbi-ftw
Van 70 naar 50 is meestal alleen cilinder + carb + uitlaat en eventueel van binnenrotor naar standaard ontsteking.

En afstellen natuurlijk.

Re: 70 cc cilinder

Geplaatst: di 02 apr 2013, 20:58
door bassie188
derbi-ftw schreef:Van 70 naar 50 is meestal alleen cilinder + carb + uitlaat en eventueel van binnenrotor naar standaard ontsteking.

En afstellen natuurlijk.
ik bedoel van 50 naar 70 sorry verkeerd vermeld misschien.. maar met ori onsteking is niet mogelijk ? 70cc

Re: 70 cc cilinder

Geplaatst: di 02 apr 2013, 21:13
door derbi-ftw
Ja tuurlijk wel, maar sommige nemen ook direct een Race ontsteking erbij.

Re: 70 cc cilinder

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 07:53
door aidsaap
Het verschil tussen 50snel en 70cc ga je zeker wel merken, de 70cc heeft voornamelijk veeeeel meer koppel waardoor je overal, ook met wind tegen en heuvel op, gewoon vloeiend en makkelijk kan optrekken.

70 cc cilinder

Geplaatst: wo 03 apr 2013, 09:27
door derbiAmor
Heb ik niet met mij TP70 en yasuni cross hm... Soms zelfs in een hoog versnelling met vol gas gaat mij snelheid omlaag. :/