Derbi GPR oud model!! Vraag over blok en setup!!

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
mrbanana1
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X Race

Derbi GPR oud model!! Vraag over blok en setup!!

Ongelezen bericht door mrbanana1 »

Heuj :twisted:,

Ik heb laatst een Derbi GPR oud model met kenteken voor 300 euro over gekocht met de bedoeling om hem op te knappen of er een leuke straat-sprinter van te maken. Ik kan er wel eens een project pagina voor gaan aanmaken. Het word een streetfighter met waarschijnlijk een snelle straat setup !!

Ik heb alleen 2 vraagjes.
- Het is een oud type derbi blok (5 bak). Is dit een D50B0 blok en sprinte Sebastiano Sanna ook nog met dit oude type derbi blok of heeft hij er een ander blok onder gelegd? (Ik kan geen project pagina op internet van zijn gpr sprinter vinden namelijk).
- Wat is een leuke straat-sprint setup voor een derbi oud type ? (Er zijn namelijk minder onderdelen te vinden voor sun oud type gpr dan de nieuwe type brommers, je hebt bijvoorbeeld zover ik weet geen yasuni uitlaten voor een oude type gpr tenzij je de uitlaat ombuigt misschien).

Mij leek het volgende wel leuk:
MHR 80 (zit er veel verschil tussen de mhr en de mhr team?)
Doppler Endurance as (18.000 RPM)
Jollymoto 70/80, MHR Pijp
24mm Mikuni vlakskuif
HPI
Hebo, Malossi inlaatje (zo'n TP v-vorce 8 klepper replica is dat wat leuk?)
Twin-air, Malossi E5/E13 of Stage 6 Double Layer (Stage 6 zit er nu op)

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen !!

MVG Aernt 8-)
maffia741
Tuner
Vervoersmiddel: Senda

Re: Derbi GPR oud model!! Vraag over blok en setup!!

Ongelezen bericht door maffia741 »

5 bak senda heb ik zelf nog nooit van gehoort ik heb oud type blok en is gewoon een 6 bak maarjah dat terzijde, Mhr80 is niet echt heel snel is leuke straatcilinder maar als je echt snel wilt zal ik wel een mhr team nemen.

Is nog redelijk slijtvast en stuk sneller als de normale mhr 80.

Met de krukas zit je wel goed carb ook hpi is ook ok.

Uitlaat zul je aan een ander over moeten laten jolly moto loopt natuurlijk wel goed maar ik weet niet of je max prestaties wil?

PS: als je elke dag veel wilt rijden neem dan wel de normale mhr 80, team speed zal ikzelf eerder nemen als ik 2x per week ofzo ff ga pompen maar ik weet niet hoevaak je van plan bent te rijden?
Als je veel wilt rijden moet je ook veel geld hebben met zo'n cilinder want hij vreet wel aardig wat zuigers natuurlijk maar dat merk je vanzelf wel, en als je je 2e zuiger hebt opgereden moet je naar een A of B (weet ik ff niet zo) maat zuiger dacht ik en een hoonbeurtje.

Maar daar moet je je maar ff laten informormeren bij andere mensen met die cilinder en licht ook echt aan je rijstijl.
Laatst gewijzigd door maffia741 op ma 17 jan 2011, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
mrbanana1
Beginnende tuner

Het is oud blok derbi gpr 5 bak tenminste het is een oud model gpr met blok waar derbi opstaat en 5 versnellingen!
Het moet wel vlot vooruit komen flink trekken en top rond 120 ofso! Dat lijkt me wel leuk:D!
maffia741
Tuner
Vervoersmiddel: Senda

Ongelezen bericht door maffia741 »

Oke dan zal ik toch voor de mhr team gaan 120 moet dan wel te halen zijn denk ik

met een mhr 80 ga je eerder 110 echte km's ofzo
mrbanana1
Beginnende tuner

Okuj, maar dan ken ik beter 26mm mis 28 of word dat overbodig? En dan met mk pro race pijp ofso of bestaat die niet voor mij blok:P?
Plaats reactie