Pagina 1 van 2
uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: vr 12 apr 2013, 23:43
door landopyl
ik vraag me af wat een goede uitlaat en eventueel carbu is voor de airsal extrem 88cc is
alvast bedankt
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: vr 12 apr 2013, 23:48
door DaanS
28mm en een Yasuni R4 misschien?
28mm heb ik voor je liggen

Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: vr 12 apr 2013, 23:48
door Pieke
yasuni r4, voca 90, brk r45, scr 90, most 90, prorace xl. carb is alles boven 24mm wel goed. minimaal 28 wordt aangeraden door airsal.
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: vr 12 apr 2013, 23:49
door Joram
30mm volgens de handleiding haha, en bovenstaande uitlaten.
Al zijn de Voca/ Most een vd beteren.
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: za 13 apr 2013, 13:17
door Daan
Joram schreef:30mm volgens de handleiding haha, en bovenstaande uitlaten.
Al zijn de Voca/ Most een vd beteren.
Heb je dat getest?
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: za 13 apr 2013, 13:29
door Joram
Er is onderlinge test gedaan op YT te zien. Yasuni R4 is een vergrote R3, expansie is niet echt dik te noemen.
En een Most is een verbeterde BRK45 versie. Neem ook bouwkwaliteit mee in keuze, brk is goedkoper maar tailpipe breekt dr makkelijk af.
Wil je alles goed vergelijken moet je alle pijpen kopen en kijken welke beste presteert, maar baserend op filmpjes, uitdraaien en kijkend hoe de pijpopbouw is kun je al wat vooraf bepalen.
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: za 13 apr 2013, 14:51
door Pieke
En uit de curves kun je ook opmaken hoe ze op andere cilinders presteren.
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: ma 15 apr 2013, 17:07
door Daan
Joram schreef:Er is onderlinge test gedaan op YT te zien. Yasuni R4 is een vergrote R3, expansie is niet echt dik te noemen.
En een Most is een verbeterde BRK45 versie. Neem ook bouwkwaliteit mee in keuze, brk is goedkoper maar tailpipe breekt dr makkelijk af.
Wil je alles goed vergelijken moet je alle pijpen kopen en kijken welke beste presteert, maar baserend op filmpjes, uitdraaien en kijkend hoe de pijpopbouw is kun je al wat vooraf bepalen.
Waar vind ik dat Youtube filmpje.
Dat Yasuni R4 verhaal ben ik het niet echt mee eens.
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: ma 15 apr 2013, 17:35
door Timm
Ik denk dat Joram deze bedoeld:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=t6lSxHnnn0s[/youtube]
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: ma 15 apr 2013, 17:36
door Pieke
Nog steeds niks over de Most en de Yasuni R4 hoor, als je dat filmpje kijkt

Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: ma 15 apr 2013, 17:56
door Timm
Nee klopt, maar volgens mij is de R4 nog niet te koop. Trouwens vraag ik me af in hoeverre je op dit filmpje af kunt gaan, omdat de afstelling natuurlijk ook meespeelt.
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: ma 15 apr 2013, 18:45
door Joram
Most is een iets aangepaste BRK, zou nog iets beter moeten presteren. Maar kan je zo geen uitdraai verschil geven.
Als ik mijne af heb komt ie op de testbank.
Maar vindt de R4 qua vorm meer in de richting van r3, en niet zo'n grote expansie zoals je bij de BRK, Voca, Most etc ziet.
Kan me vergissen natuurlijk als ie getest wordt, maargoed wachten dan tot iemand hem heeft

Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: ma 15 apr 2013, 22:54
door Daan
Zo'n expansie zegt niet alles. Verder is dat filmpje van de fabrikant van Voca Racing. Dus in hoeverre dat betrouwbaar is...
De R4 is samen ontwikkelt met MXS Racing. En er zijn resultaten waar 30pk mee is gehaald. Dus slecht wil ik de R4 zeker niet noemen. En het expansie al helemaal niet klein
De Most 80-90 is btw ontwikkelt op een Bidalot 80cc 2011 cilinder kit
www.derbiteam.nl schreef:We bespreken als eerst de MOST 80-90cc uitlaat. De uitlaat is ontwikkelt op de Bidalot Racing Factory 80cc cilider. Heeft hetzelfde top vermogen maar meer acceleratie, meer koppel. MOST heeft geprobeerd de curve iets meer naar links op te schuiven. Dat wil dus zeggen dat er eerder vermogen word afgegeven. Uiteindelijk resulteerde dit in 0,3pk meer als het Bidalot uitlaatsysteem, met een vroeger koppel. Het top vermogen ligt tussen de 22 en 23pk @ 13200-13400 RPM. Max vermogen is gemeten op 12400 RPM.
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: ma 15 apr 2013, 23:31
door Daan
Daan schreef:Zo'n expansie zegt niet alles. Verder is dat filmpje van de fabrikant van Voca Racing. Dus in hoeverre dat betrouwbaar is...
De R4 is samen ontwikkelt met MXS Racing. En er zijn resultaten waar 30pk mee is gehaald. Dus slecht wil ik de R4 zeker niet noemen. En het expansie al helemaal niet klein
De Most 80-90 is btw ontwikkelt op een Bidalot 80cc 2011 cilinder kit
www.derbiteam.nl schreef:We bespreken als eerst de MOST 80-90cc uitlaat. De uitlaat is ontwikkelt op de Bidalot Racing Factory 80cc cilider. Heeft hetzelfde top vermogen maar meer acceleratie, meer koppel. MOST heeft geprobeerd de curve iets meer naar links op te schuiven. Dat wil dus zeggen dat er eerder vermogen word afgegeven. Uiteindelijk resulteerde dit in 0,3pk meer als het Bidalot uitlaatsysteem, met een vroeger koppel. Het top vermogen ligt tussen de 22 en 23pk @ 13200-13400 RPM. Max vermogen is gemeten op 12400 RPM.
Persoonlijk vind ik Bidalot een van de betere keuzes.
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: di 16 apr 2013, 09:40
door Rikkert
Tis net een gezwollen banaan die op ontploffen staat, die Yasuni.
Toch geen gezicht onder je brommer

Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: di 16 apr 2013, 09:44
door Joram

!
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: di 16 apr 2013, 10:08
door Venlonaer
Hahaha mooie benaming voor onderlangse uitlaten.
Laat gewoon lekker een bovenlangse uitlaat maken, voor 300-400 euro wat een most uitlaat bijna kost heb je een zieke bovenlangse uitlaat die goed presteert van pstuning.
Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: di 16 apr 2013, 12:01
door Joram
Jij altijd met je bovenlangs fetisjisme
Net wat je wilt natuurlijk, voor op maat gemaakte pijp heb je meer werk met alles opmeten, brommer erheen voor pasmaken etc.
Dan is een kant en klare pijp makkelijker, en daar gaat het hier om

Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: di 16 apr 2013, 12:16
door Pieke
Zelf maken dan. Lassen is niet zo moeilijk

Re: uitlaat airsal extrem 88cc
Geplaatst: di 16 apr 2013, 12:18
door Venlonaer
Joram schreef:Jij altijd met je bovenlangs fetisjisme
Net wat je wilt natuurlijk, voor op maat gemaakte pijp heb je meer werk met alles opmeten, brommer erheen voor pasmaken etc.
Dan is een kant en klare pijp makkelijker, en daar gaat het hier om

Brommer erheen brengen om hem pas te maken vind ik niet zoveel werk eigenlijk ....
