Ik heb dislectie dus sorry voor mijn type kunsten.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met een probleem waar ik nu al zoon 3 weken mee aan het vechten ben.
Het begon met dat de gaskabel afgebroken was dus dacht ga maar eens lekker aan de slag en haal ook gelijk een mooie powerfilter voor een leuk geluid...gelijk ook maar allerlei maten sproeiers erbij gehaald. dus alles netjes gemonteerd en proberen te rijden maar dit ging zwaar belabberd dus kleur van sproeier gekeken en wanneer die problemen ging geven kwam ik er op uit dat ie te klein was.
Geprobeerd :
130,128,126,122,120,118,116,114,112,108,106,104
Standaard zonder powerfilter had ik een 102
alles boven de 120 verzoop ie al naar een klein stukje rijden.
Ik heb nu een 116 erin zitten en met deze rijd hij het beste en is de kleur het meest koffiebruin.
Echter lekt de brommer nu olie uit de uitlaat en trekt van de 1 t/m begin 4e versnelling zeer klote.
Bij hogere toeren in de 4 gaat hij wel door en kan ik gewoon normaal rijden.
in de 1e versnelling t/m 3e wil hij niet hoger dan 8.000 toeren.
Wat nu te doen ? : olie pomp afsluiten en dan zelf olie mengen in de benzine ?
Zou ik dan ook gewoon brommermix kunnen tanken bij de shell of gewoon echt zelf mengen ?
of zou het een andere oorzaak kunnen hebben al die olie uit de uitlaat en aan de bogie?
carborateur afstelling :
Luchtschroef op 2 slagen open
Stationaar ver naar binnnen , deze geeft ook geen reactie bij in of uitdraaien als de brommer stationaar loopt.
Bij 1e keer aanzetten loopt ie mooi stationaar daarna gaat hij lage toeren draaien en valt hij bijna uit
Hij blijft nog net aan.
Hier zoveel mogelijke infomatie :
Filmpje et sproeier 116 : http://youtu.be/zCFEvqnRtUY" onclick="window.open(this.href);return false;
Moest wel steeds veel gassen met koppeling tussen door om er een beetje gang in te krijgen.
Bij stationaar vol gas is op het einde van het filmpje dan gaat hij niet verder dan 8.000 toeren.
Foto's :
Sproeier 116:

lekkende olie uit de uitlaat :
ik heb de olie pomp zo laag mogelijk afgesteld.


