Pagina 1 van 1

Derbi Senda Probleem Afstellen.

Geplaatst: do 09 mei 2013, 14:42
door valmijaan
Hallo allemaal,

Ik heb dislectie dus sorry voor mijn type kunsten.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met een probleem waar ik nu al zoon 3 weken mee aan het vechten ben.
Het begon met dat de gaskabel afgebroken was dus dacht ga maar eens lekker aan de slag en haal ook gelijk een mooie powerfilter voor een leuk geluid...gelijk ook maar allerlei maten sproeiers erbij gehaald. dus alles netjes gemonteerd en proberen te rijden maar dit ging zwaar belabberd dus kleur van sproeier gekeken en wanneer die problemen ging geven kwam ik er op uit dat ie te klein was.

Geprobeerd :
130,128,126,122,120,118,116,114,112,108,106,104
Standaard zonder powerfilter had ik een 102

alles boven de 120 verzoop ie al naar een klein stukje rijden.

Ik heb nu een 116 erin zitten en met deze rijd hij het beste en is de kleur het meest koffiebruin.

Echter lekt de brommer nu olie uit de uitlaat en trekt van de 1 t/m begin 4e versnelling zeer klote.
Bij hogere toeren in de 4 gaat hij wel door en kan ik gewoon normaal rijden.
in de 1e versnelling t/m 3e wil hij niet hoger dan 8.000 toeren.
Wat nu te doen ? : olie pomp afsluiten en dan zelf olie mengen in de benzine ?
Zou ik dan ook gewoon brommermix kunnen tanken bij de shell of gewoon echt zelf mengen ?
of zou het een andere oorzaak kunnen hebben al die olie uit de uitlaat en aan de bogie?

carborateur afstelling :
Luchtschroef op 2 slagen open
Stationaar ver naar binnnen , deze geeft ook geen reactie bij in of uitdraaien als de brommer stationaar loopt.
Bij 1e keer aanzetten loopt ie mooi stationaar daarna gaat hij lage toeren draaien en valt hij bijna uit
Hij blijft nog net aan.

Hier zoveel mogelijke infomatie :
Filmpje et sproeier 116 : http://youtu.be/zCFEvqnRtUY" onclick="window.open(this.href);return false;
Moest wel steeds veel gassen met koppeling tussen door om er een beetje gang in te krijgen.
Bij stationaar vol gas is op het einde van het filmpje dan gaat hij niet verder dan 8.000 toeren.

Foto's :

Sproeier 116:
Afbeelding

lekkende olie uit de uitlaat :
ik heb de olie pomp zo laag mogelijk afgesteld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Derbi Senda Probleem Afstellen.

Geplaatst: do 09 mei 2013, 15:43
door laurens--beekhuiszen
Heey euh ik zag niet staat hoe groot je carb is maar ik ga even uit van standaart carb zonder de begrenzer erin zou je ongeveer 95 moeten hebben want hij verzuipt echt mega!

Maar de olie is een leovince kwaal dat zie je echt heel erg vaak! Olie pomp op minimaal kun je beter niet doen en welke olie gooi je erin?! Probeer eens castrol power rs of husqvarna low smoke oil te verkrijgen bij de grasmaaier dealer

Dat de stationair schroef helemaal in staat geeft ook wel aan dat de sproeier ruim te groot is schruur je bougie even kaal (of haal een nieuwe) probeer iets rond de 95/100 qwa sproeier maat dan kom je al een heel eind verder

Blijf je brommer nog steeds lekken en roken ondanks de goeie olie kan je keerring lek zijn

Verder succes

Re: Derbi Senda Probleem Afstellen.

Geplaatst: do 09 mei 2013, 15:47
door valmijaan
Hey,

Setup :

17,5 delorto carb
Leovince V6 uitlaat
Powerfilter
50cc orgineel

Lijkt me geen kleinere sproeier bij een 102 is hij erg wit
102 had ik met originele filter er nog op


maar hij lekt echt superveel, bogie ook erg nat

Re: Derbi Senda Probleem Afstellen.

Geplaatst: do 09 mei 2013, 15:55
door DaanS
Hoe doet je brommer in hoge toeren met sproeier 102?

Gaat die dan na de powerband helemaal stotteren en inhouden?

Of stottert hij dan voor de powerband erg?

Re: Derbi Senda Probleem Afstellen.

Geplaatst: do 09 mei 2013, 16:36
door Daan
Eerst bovenin afstellen en dan pas onderin aan de gang. Verder zou ik je powerfilter maar weer vervangen voor je normale luchtfilter. Daar loopt hij beter mee.

Op het filmpje staat hij overal te rijk. Stotteren onderin kun je afstellen met je gasnaald. Stationair met je stationair sproeier etc.

Re: Derbi Senda Probleem Afstellen.

Geplaatst: do 09 mei 2013, 17:00
door valmijaan
DaanS schreef:Hoe doet je brommer in hoge toeren met sproeier 102?

Gaat die dan na de powerband helemaal stotteren en inhouden?

Of stottert hij dan voor de powerband erg?
Met 102 na de powerband

Re: Derbi Senda Probleem Afstellen.

Geplaatst: do 09 mei 2013, 17:20
door valmijaan
Denk dat ik originele setup weer terug ga zetten :

Maar eerst even bakolie controleren of deze nog op peil is en niet al deels verbrand , daarna cilinder even eraf halen kijken of er geen zwarte olie zit
hopelijk dus geen lekker keerring.

Bij geen lekker kering terug naar waar die wel goed liep
Geen power filter met een 102 sproeier


Vanuit daar weer kijken hoe en wat

Re: Derbi Senda Probleem Afstellen.

Geplaatst: zo 12 mei 2013, 02:57
door valmijaan
Daan schreef:Eerst bovenin afstellen en dan pas onderin aan de gang. Verder zou ik je powerfilter maar weer vervangen voor je normale luchtfilter. Daar loopt hij beter mee.

Op het filmpje staat hij overal te rijk. Stotteren onderin kun je afstellen met je gasnaald. Stationair met je stationair sproeier etc.
Vandaag originele filtert er weer op gegooid met een sproeier 104 ...rijdt een stuk beter alleen nog wel stoteren tijden het optrekken dus nog iets te rijk denk ik (stationair schroef nog steeds geen reactie.) ..... dinsdag nog even een sproeier 98/102 halen en daar nog mee verder afstellen.

Re: Derbi Senda Probleem Afstellen.

Geplaatst: zo 12 mei 2013, 03:00
door valmijaan
laurens--beekhuiszen schreef:Heey euh ik zag niet staat hoe groot je carb is maar ik ga even uit van standaart carb zonder de begrenzer erin zou je ongeveer 95 moeten hebben want hij verzuipt echt mega!

Maar de olie is een leovince kwaal dat zie je echt heel erg vaak! Olie pomp op minimaal kun je beter niet doen en welke olie gooi je erin?! Probeer eens castrol power rs of husqvarna low smoke oil te verkrijgen bij de grasmaaier dealer

Dat de stationair schroef helemaal in staat geeft ook wel aan dat de sproeier ruim te groot is schruur je bougie even kaal (of haal een nieuwe) probeer iets rond de 95/100 qwa sproeier maat dan kom je al een heel eind verder

Blijf je brommer nog steeds lekken en roken ondanks de goeie olie kan je keerring lek zijn

Verder succes
heb de blok olie nog even gecontroleerd doormiddel van die schroef bij aan de rechterkant van het blok.
Hier kwam een halve Soep kom aan olie uitgelopen terwijl de brommer helemaal recht stond..... toen het nog een beetje lekt weer dicht gedraaid.
Kan het ook zijn dat deze te vol zat en het door de keerring heen drukte ? heb nu bijna geen olie meer uit de uitlaat.