Reviseren
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Reviseren
Ik wil volgend weekend gaan reviseren, maar ik zit met een probleem. Ik heb namelijk vrij veel gereedschap, maar geen luchttol, koppeling blokkeersleutel of vliegwieltrekker. Deze worden wel allemaal in de how-to gebruikt, is er een manier om te reviseren zonder gereedschap? (in ieder geval zonder luchttol en koppeling blokkeersleutel, een vliegwieltrekker kan ik denk ik wel ergens lenen)
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: Reviseren
Als je spullen wilt slopen moet je het vooral niet doen.
Koop maar gewoon dat spul
Koop maar gewoon dat spul
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Lekker nuttige reactie dit; "ja joh, waarom koop ik niet even voor 100 euro (als niet meer) aan gereedschap voor die ene keer dat ik dat blok opentrek?" Ik heb niet eens een compressor dus dan wordt het een erg dure grap, en dat kan ik niet zomaar even betalen.Venlonaer schreef:Als je spullen wilt slopen moet je het vooral niet doen.
Koop maar gewoon dat spul
Re: Reviseren
met een zuigerstop lukt het ook
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=600
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=600
- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: Reviseren
Je hebt geen luchttol nodig, als je zelf wat meer had gesearched wist je dat een momentsleutel, vliegwielblokkeersleutel en koppelingssleutel voldoende zijn.
Kost €65,-.
Niet zo huilen
Kost €65,-.
Niet zo huilen
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Reviseren
Die sleutels kosten geen €65 Kris 
Luchttol was makkelijkste, gereedschap kost samen iets van 150 euro...

Luchttol was makkelijkste, gereedschap kost samen iets van 150 euro...
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Ik heb al een grote en een kleine momentsleutel en een zuigerstop. Ik moet alleen een manier vinden om de koppeling los te kunnen halen zonder specifiek gereedschap als het kan.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Reviseren
Zuigerstop zou ik persoonlijk niet gebruiken, je sloopt er zo je spul mee.
Makkelijkste is met de blokkeersleutel voor koppeling maar die dingen kosten €100
Makkelijkste is met de blokkeersleutel voor koppeling maar die dingen kosten €100

spijker95 schreef:Heerlijk strak

- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Reviseren
Wat je ook kunt doen, is de koppeling blokkeren door een zacht stukje metaal tussen de tandwielen te stoppen.
Bijvoorbeeld een stuiver..
Als je dat met beleid doet, beschadig je niets en kan je zo de moer van de koppeling losdraaien.
(gebruikte die methode ook altijd om de koppeling van de immi 4 takt blokjes los te krijgen,nog nooit iets beschadigd)
Vliegwieltrekker zou ik wel halen, anders krijg je het vliegwiel nooit los zonder hem of de krukas te beschadigen.
En nooit een zuigerstop gebruiken, daar kan je zuiger niet tegen(blokkeer dan gewoon de koppeling..)
Bijvoorbeeld een stuiver..
Als je dat met beleid doet, beschadig je niets en kan je zo de moer van de koppeling losdraaien.
(gebruikte die methode ook altijd om de koppeling van de immi 4 takt blokjes los te krijgen,nog nooit iets beschadigd)
Vliegwieltrekker zou ik wel halen, anders krijg je het vliegwiel nooit los zonder hem of de krukas te beschadigen.
En nooit een zuigerstop gebruiken, daar kan je zuiger niet tegen(blokkeer dan gewoon de koppeling..)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Reviseren
Daar schiet je niks mee op, dan blokkeer je de krans, maar niet het binnenste waardoor je die moer alsnog niet los krijgt.
Het werkt wel om het krukastandwiel los te halen. Maar om de moer van je koppeling los te halen heb je echt de sleutel of luchttol nodig...
Het werkt wel om het krukastandwiel los te halen. Maar om de moer van je koppeling los te halen heb je echt de sleutel of luchttol nodig...
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- Venlonaer
- Pro tuner
- Berichten: 1889
- Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 20:59
- Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8349
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=10182
Re: Reviseren
Koppeling/vliegwielblokkeersleutel €20,- , vliegwieltrekker €5,- , momentsleutel 0-120Nm €35,- .Joram schreef:Die sleutels kosten geen €65 Kris
Luchttol was makkelijkste, gereedschap kost samen iets van 150 euro...
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Reviseren
Die universele werkt niet lekker vind ik, heb je kans dat je je klok naar de tering helpt.
Tevens kan je die niet gebruiken als je binnenste wilt blokkeren.
Tevens kan je die niet gebruiken als je binnenste wilt blokkeren.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Reviseren
Dat kan je ook oplossen door hem in z`n 6 te zetten en de achterrem in te drukken.
Dan met een verlengstuk op de ratel, draai je die moer ook zo los.
(ok, tenzij die met 300Nm vast zit, maar dat geloof ik niet)
Dan met een verlengstuk op de ratel, draai je die moer ook zo los.
(ok, tenzij die met 300Nm vast zit, maar dat geloof ik niet)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Reviseren
Kan, maar het is handiger om los en vast te zetten met blok eruit.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Ik heb bij de revisatie-onderdelen een vliegwieltrekker meebesteld, ik ga nog wel wat verzinnen op die koppelingsmoer, misschien zo inderdaad, ik heb liever het blok los, maar als het niet anders gaat moet het maar zo.
-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Reviseren
In zijn 1 zetten werkt beter dan in zijn 6 hoor...
In zijn 6 heb je veel minder weerstand dan in zijn 1.
Loop je brommer maar eens aan in zijn 6 en daarna eens in zijn 1.
In zijn 6 heb je veel minder weerstand dan in zijn 1.
Loop je brommer maar eens aan in zijn 6 en daarna eens in zijn 1.
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Dat dacht ik ook al xDDaanS schreef:In zijn 1 zetten werkt beter dan in zijn 6 hoor...
In zijn 6 heb je veel minder weerstand dan in zijn 1.
Loop je brommer maar eens aan in zijn 6 en daarna eens in zijn 1.
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Ik bedacht trouwens net dat ik nog mijn oude koppelingplaatset nog heb liggen, met die tussenplaten zou ik makkelijk een koppeling blokkeersleutel kunnen maken, en anders zet ik de oude platen aan elkaar vast met een paar bouten zodat het koppelingshart en de mand samenvallen, dan kan ik ook het koppelingshart blokkeren met een stuiver/schroevendraaier.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: Reviseren
Of anders gewoon laten doen, dan hoef je helemaal geen gereedschap te kopen
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Dat is voor mietjesbasserd schreef:Of anders gewoon laten doen, dan hoef je helemaal geen gereedschap te kopen
