Originele onderdelen uitmelken
Geplaatst: di 06 aug 2013, 23:52
Hoi jongens,
ik heb sinds kort na 4 jaar toch wéér een Derbi aangeschaft omdat het toch weer is gaan jeuken. Nu heb ik het een en ander al aan veranderd maar me top komt rond de 75 uit. Na de ring eruit te halen, toeter op de luchtfilter en de piemel eraf heb geslepen.
Wat kan ik veranderen zodat ik met mijn originele cilinder en carburateur het maximale eruit kan halen. En wat zou dit ongeveer zijn?
Nu heb ik meen ik ook 12/50 tandwielen maar deze zijn toch op dus moet ik een nieuwe set halen. Maar welke? Of is dit goed?
En zou een andere uitlaat helpen met het standaard cilindertje? Of kan ik hem met de originele pijp ook sneller maken? Want de demper heeft toch ook niks met de snelheid te maken, alleen met het geluid?
Ik weet, een hoop vragen maar hopelijk worden er een paar beantwoordt!!
ik heb sinds kort na 4 jaar toch wéér een Derbi aangeschaft omdat het toch weer is gaan jeuken. Nu heb ik het een en ander al aan veranderd maar me top komt rond de 75 uit. Na de ring eruit te halen, toeter op de luchtfilter en de piemel eraf heb geslepen.
Wat kan ik veranderen zodat ik met mijn originele cilinder en carburateur het maximale eruit kan halen. En wat zou dit ongeveer zijn?
Nu heb ik meen ik ook 12/50 tandwielen maar deze zijn toch op dus moet ik een nieuwe set halen. Maar welke? Of is dit goed?
En zou een andere uitlaat helpen met het standaard cilindertje? Of kan ik hem met de originele pijp ook sneller maken? Want de demper heeft toch ook niks met de snelheid te maken, alleen met het geluid?
Ik weet, een hoop vragen maar hopelijk worden er een paar beantwoordt!!