Pagina 1 van 1

Originele onderdelen uitmelken

Geplaatst: di 06 aug 2013, 23:52
door Bluppie
Hoi jongens,
ik heb sinds kort na 4 jaar toch wéér een Derbi aangeschaft omdat het toch weer is gaan jeuken. Nu heb ik het een en ander al aan veranderd maar me top komt rond de 75 uit. Na de ring eruit te halen, toeter op de luchtfilter en de piemel eraf heb geslepen.
Wat kan ik veranderen zodat ik met mijn originele cilinder en carburateur het maximale eruit kan halen. En wat zou dit ongeveer zijn?

Nu heb ik meen ik ook 12/50 tandwielen maar deze zijn toch op dus moet ik een nieuwe set halen. Maar welke? Of is dit goed?
En zou een andere uitlaat helpen met het standaard cilindertje? Of kan ik hem met de originele pijp ook sneller maken? Want de demper heeft toch ook niks met de snelheid te maken, alleen met het geluid?

Ik weet, een hoop vragen maar hopelijk worden er een paar beantwoordt!!

Re: Originele onderdelen uitmelken

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 00:03
door derbi-ftw
Andere uitlaat, ga je al stuk sneller.

Re: Originele onderdelen uitmelken

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 11:13
door mikeyy94
Hallo,

Zorg er ten eerste voor dat alle begrenzers uit je brommer zijn.
Koop dan een Gianelli Conti met tandwielverhouding 13-53 of 12-53.

Dan loopt hij hartstikke lekker !

Groetjes

Re: Originele onderdelen uitmelken

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 12:30
door Bluppie
mikeyy94 schreef:Hallo,

Zorg er ten eerste voor dat alle begrenzers uit je brommer zijn.
Koop dan een Gianelli Conti met tandwielverhouding 13-53 of 12-53.

Dan loopt hij hartstikke lekker !

Groetjes
Hoe hard gaat hij dan ongeveer met die pijp en 12/53?
Kan ik wil de originele carburateur blijven gebruiken dan?

Re: Originele onderdelen uitmelken

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 13:12
door mikeyy94
Bluppie schreef:
mikeyy94 schreef:Hallo,

Zorg er ten eerste voor dat alle begrenzers uit je brommer zijn.
Koop dan een Gianelli Conti met tandwielverhouding 13-53 of 12-53.

Dan loopt hij hartstikke lekker !

Groetjes
Hoe hard gaat hij dan ongeveer met die pijp en 12/53?
Kan ik wil de originele carburateur blijven gebruiken dan?
Ik rijd met 13-53 en een originele 17,5mm carburateur.
En een Gianelli conti uitlaat.

Met deze setup rijd ik 93 Km/h op de GPS
Ik denk dat je met 12-53 85 km/h op de GPS rijdt

Re: Originele onderdelen uitmelken

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 14:20
door Bluppie
Zit er tussen jou uitlaat en zeg bijv. een Yasuni cross veel verschil?
oja en welke maat sproeier gebruik je met die setup?

Re: Originele onderdelen uitmelken

Geplaatst: wo 07 aug 2013, 14:39
door mikeyy94
Ik gebruik sproeier 94

Re: Originele onderdelen uitmelken

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 13:56
door kristof
als ik jou was zou ik 13/53 nemen, ivm overtoeren
op een verdere ori set-up kan je veel uitlaten gebruiken

scr corse chrome of 50/70hm
gianelli conti
voca rookie
metrakit sp
yasuni cross / hm
leovince v6 (is meer een vervang uitlaat dat iets sneller rijdt)
en er zijn er nog meer :p
mss vind je hier iets meer http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=14" onclick="window.open(this.href);return false;