Echt snel
Geplaatst: di 03 sep 2013, 13:37
Hallo mensen,
Ik zal me kort voorstellen; Ik ben John Christe, 25 jaar oud en doe aan bakbrommer races. Een bakbrommer is niks meer dan een brommer met twee voorwielen en een bak.
Ik doe al een jaar of 5 mee en dan in de 50+ klasse, dus meer als 50cc. We zijn begonnen met 80cc, leuk maar 125 was leuker. 30pk met het CR125 blok ging goed en sindsdien veel wedstrijden gewonnen.
Echter vondt de wedstrijdleiding het wel erg hard gaan en er kwamen er meer met brute vermogens en werd de regelgeving aangescherpt met als gevolg dat we alleen bromfiets carters mochten gebruiken en geen crossMOTOR carters. Wij een NSR50 carter helemaal verbouwd en daarop een malossi cilindertje en 95cc. We winnen ongeveer alles en de concurrentie is ver te zoeken.
Erg leuk allemaal maar nu willen we eigenlijk naar de 50cc klasse gaan. In deze klasse is nog echte strijd. De toppers blijven allemaal rond de 15-17 pk zitten wat misschien nog best veel is voor een 50cctje en rijden met een derbi blok.
Omdat ik hier niet zoveel ergvaring mee heb en nu echt moet gaan rotzooien wil ik graag wat meer weten van dit spul en vandaar dat ik me heb aangemeld op het forum. Wij moeten echt echt echt een snel blokje opbouwen maar wil graag weten waarmee. Ik heb een aantal vragen opgesteld waar ik graag wat meer info over wil;
Derbi, twee blokken; oud EBE50 en het nieuwe D50B50. Verschil in de koeling voor de rest geen grote verschillen, maar voor het nieuwe blok is schijnbaar weinig te krijgen qua cilinders. Klopt dit? Welke is het beste om echt te tunen?
Welke cilinder is ongetuned het beste en welke is het beste als deze getuned is? Malossi rijden er meer mee en vaak het winnende team. Echter is polini op andere brommers ook ultra snel, maar waarom is dit niet zo in trek bij Derbi?
Zijn er uitlaatjes te koop welke zonder aanpassingen erg veel vermogen leveren en een beetje een breed powerbandje hebben? Malossi pijpjes is dit wat?
Wie kan mij helpen met de info? We hebben nog niks dus alles (ook onderdelen) is welkom.
Met vriendelijke groet,
John Christe
Ik zal me kort voorstellen; Ik ben John Christe, 25 jaar oud en doe aan bakbrommer races. Een bakbrommer is niks meer dan een brommer met twee voorwielen en een bak.
Ik doe al een jaar of 5 mee en dan in de 50+ klasse, dus meer als 50cc. We zijn begonnen met 80cc, leuk maar 125 was leuker. 30pk met het CR125 blok ging goed en sindsdien veel wedstrijden gewonnen.
Echter vondt de wedstrijdleiding het wel erg hard gaan en er kwamen er meer met brute vermogens en werd de regelgeving aangescherpt met als gevolg dat we alleen bromfiets carters mochten gebruiken en geen crossMOTOR carters. Wij een NSR50 carter helemaal verbouwd en daarop een malossi cilindertje en 95cc. We winnen ongeveer alles en de concurrentie is ver te zoeken.
Erg leuk allemaal maar nu willen we eigenlijk naar de 50cc klasse gaan. In deze klasse is nog echte strijd. De toppers blijven allemaal rond de 15-17 pk zitten wat misschien nog best veel is voor een 50cctje en rijden met een derbi blok.
Omdat ik hier niet zoveel ergvaring mee heb en nu echt moet gaan rotzooien wil ik graag wat meer weten van dit spul en vandaar dat ik me heb aangemeld op het forum. Wij moeten echt echt echt een snel blokje opbouwen maar wil graag weten waarmee. Ik heb een aantal vragen opgesteld waar ik graag wat meer info over wil;
Derbi, twee blokken; oud EBE50 en het nieuwe D50B50. Verschil in de koeling voor de rest geen grote verschillen, maar voor het nieuwe blok is schijnbaar weinig te krijgen qua cilinders. Klopt dit? Welke is het beste om echt te tunen?
Welke cilinder is ongetuned het beste en welke is het beste als deze getuned is? Malossi rijden er meer mee en vaak het winnende team. Echter is polini op andere brommers ook ultra snel, maar waarom is dit niet zo in trek bij Derbi?
Zijn er uitlaatjes te koop welke zonder aanpassingen erg veel vermogen leveren en een beetje een breed powerbandje hebben? Malossi pijpjes is dit wat?
Wie kan mij helpen met de info? We hebben nog niks dus alles (ook onderdelen) is welkom.
Met vriendelijke groet,
John Christe