Pagina 1 van 1

Echt snel

Geplaatst: di 03 sep 2013, 13:37
door John
Hallo mensen,

Ik zal me kort voorstellen; Ik ben John Christe, 25 jaar oud en doe aan bakbrommer races. Een bakbrommer is niks meer dan een brommer met twee voorwielen en een bak.
Ik doe al een jaar of 5 mee en dan in de 50+ klasse, dus meer als 50cc. We zijn begonnen met 80cc, leuk maar 125 was leuker. 30pk met het CR125 blok ging goed en sindsdien veel wedstrijden gewonnen.
Echter vondt de wedstrijdleiding het wel erg hard gaan en er kwamen er meer met brute vermogens en werd de regelgeving aangescherpt met als gevolg dat we alleen bromfiets carters mochten gebruiken en geen crossMOTOR carters. Wij een NSR50 carter helemaal verbouwd en daarop een malossi cilindertje en 95cc. We winnen ongeveer alles en de concurrentie is ver te zoeken.
Erg leuk allemaal maar nu willen we eigenlijk naar de 50cc klasse gaan. In deze klasse is nog echte strijd. De toppers blijven allemaal rond de 15-17 pk zitten wat misschien nog best veel is voor een 50cctje en rijden met een derbi blok.
Omdat ik hier niet zoveel ergvaring mee heb en nu echt moet gaan rotzooien wil ik graag wat meer weten van dit spul en vandaar dat ik me heb aangemeld op het forum. Wij moeten echt echt echt een snel blokje opbouwen maar wil graag weten waarmee. Ik heb een aantal vragen opgesteld waar ik graag wat meer info over wil;

Derbi, twee blokken; oud EBE50 en het nieuwe D50B50. Verschil in de koeling voor de rest geen grote verschillen, maar voor het nieuwe blok is schijnbaar weinig te krijgen qua cilinders. Klopt dit? Welke is het beste om echt te tunen?

Welke cilinder is ongetuned het beste en welke is het beste als deze getuned is? Malossi rijden er meer mee en vaak het winnende team. Echter is polini op andere brommers ook ultra snel, maar waarom is dit niet zo in trek bij Derbi?

Zijn er uitlaatjes te koop welke zonder aanpassingen erg veel vermogen leveren en een beetje een breed powerbandje hebben? Malossi pijpjes is dit wat?

Wie kan mij helpen met de info? We hebben nog niks dus alles (ook onderdelen) is welkom.

Met vriendelijke groet,

John Christe

Re: Echt snel

Geplaatst: di 03 sep 2013, 15:07
door derbi-ftw
Malossi is best in trek bij Derbi, Polini daar in tegen niet echt.
Yasuni/Malossi uitlaten zijn zeer goed.

Re: Echt snel

Geplaatst: di 03 sep 2013, 15:52
door HardWithStyle
Het OT blok schijnt iets sneller te zijn.

Re: Echt snel

Geplaatst: di 03 sep 2013, 16:47
door DaanS
Bij een OT blok staan de tapeinden verder uit elkaar.
Dus dat betekend dat je grotere cilinderinhoud kan plaatsen.

Is niks sneller, alleen een stuk makkelijker.

De Malossi MHR Team 50 is een zeer leuke en snelle cilinder. Wellicht de snelste verkrijgbaar.
Alles wat aardig snel is, kan je sneller maken. Ligt aan je tunen. Is dus lastig te zeggen welke cilinder aangepast het snelst is. Iedereen tuned zijn spul anders.

Malossi pijpjes zijn leuke pijpjes, maar niet voor 50cc. De Supermoto is voor 80cc gemaakt en de Replica is een 50cc uitlaat. (Hetzelfde als een Gianelli Conti)

Op internet valt vanalles te vinden over uitlaten.

Je zult uiteindelijk altijd het snelst zijn met een aangepaste uitlaat. (Op maat gemaakt)

Ik hoop je geholpen te hebben

Re: Echt snel

Geplaatst: di 03 sep 2013, 17:43
door basserd
als je een malossi mhr team 50cc voor minarelli horizontaal pakt omdat een normale mhr team voor derbi blok 5 inlaatpoorten heeft en die van mina 6, dan kun je je ot carters aanpassen (zie mijn projectlog) ophoogplaat eronder of een metrakit 50cc krukas met korte drijfstang, en dan een leuke opmaat uitlaat eronder, en een leuke carb, ik denk dat je dan wel aardig meekomt

Re: Echt snel

Geplaatst: di 03 sep 2013, 22:10
door kristof
er zijn ook nog deze cilinders http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/post ... 63022.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
heeft een leuke powervalve en schijnen hard te gaan heb er zelf geen ervaring mee
voor uitlaat zou ik mss kijken voor een voca rookie, pro race 3 (titanium) scr corse racingline, de laatste 2 zijn normaal wel voor 70cc maar zal ook wel lopen op 50cc, natuurlijk is een opmaat uitlaat laten berekenen en laten maken het beste, omdat deze dan naar je set-up is gemaakt
merken die snelle cilinders verkopen en ook uitlaten verkopen bedoeld voor die cilinder presteren meestal ook beter dan een andere uitlaat

Re: Echt snel

Geplaatst: di 03 sep 2013, 22:46
door Frenk
Powervalve voor derbi??
Dat is nieuw voor mij! Iemand al ervaring?

Re: Echt snel

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 07:13
door DaanS
= Powerband

Re: Echt snel

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 08:23
door Joram
Nee Daan, powervalve.

Kijk eerst eens voordat je wat gaat roepen :emo:

Re: Echt snel

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 10:32
door basserd
Ja de powervalve cilinder van athena, vind het een leuk idee, maar denk niet dat ie helemaal naar behoren werkt aangezien hij niet door toerental word aangedreven maar door vacuum

Re: Echt snel

Geplaatst: wo 04 sep 2013, 13:48
door JeroenvR
Interessant verhaal John, ik ga dit volgen.

Re: Echt snel

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 22:07
door ijsvogel15
kijk dit is de athena cilinder met powervalve volgens mij

http://www.youtube.com/watch?v=5gVeqix2Yc4" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Echt snel

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 22:28
door basserd
ja volgens mij ook, maar deze is met injectie, dus sowieso al sneller

http://www.athenaparts.com/eng/kits/vie ... aust-valve" onclick="window.open(this.href);return false;