Pagina 1 van 1

Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: zo 08 sep 2013, 23:38
door Ezasta
Hallo forumleden,

Ik wil binnenkort een Bidalot 94 blok opbouwen, maar ik zit met een paar vragen waar ik het antwoord niet op kan vinden.
- Moet er een balansas gebruikt worden voor de 94cc kit?
- Heeft er iemand ervaring met het Conti CRX membraan met 32mm spruitstuk? Deze trok mijn aandacht vanwege het 32mm spruitstuk wat er bij zit.
- De bijpassende 88cc-94cc uitlaat zal het waarschijnlijk het beste doen op de cilinder, maar zal het ook goed lopen op een SCR 85 of Most? (Niet teveel inhouden) Misschien het best om een opmaat uitlaat te nemen?
- Is het beter om een 32mm Carburateur te nemen of een 30mm?

Ik hoop dat sommige me kunnen helpen met mijn vragen.

Mvg Joost

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 00:13
door Joram
-Balansas is niet nodig, moet je ook gpr carters hebben.
-Conti membraan is niet echt aan te raden, beter doe je een v force met malossi recht spruitstuk.
-Uitlaten kunnen er opzich wel op, is net wat je wil.
-32mm erop, kan ie wel gebruiken.

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 00:21
door Ezasta
Gaat het blok dan niet trille als de ziekte?
Malossi Spruitstuk van am6 zeker?

Hartelijk dank voor je antwoord

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 00:36
door Joram
Ja am6, net zoals de v force.

Trillen gaat het ja, mja het is niet nodig.

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 06:56
door basserd
Ik rij met conti membraan, maar de klepjes willen nog wel eens knappen, ik rij nu met een v/force, loop ook zeer goed, een balansas is niet nodig, wel is het verstandig om je kurkas 0 te tikken, zodat hij exact recht is, vaak als krukassen uit de fabriek komen zijn ze nog 0.02mm krom, dat zorgt voor trilling, verder kun je een IST opmaat pijp laten maken voor 280 das nog goedkoper als een scr ofzo

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 19:54
door Ezasta
Hoe moet je hem recht tikken?
Of bedoel je hem uit laten balanceren?

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 20:04
door derbi-ftw
Spanningsvrij slaan en daarna ''centreren'' dat bedoelt Bas.

Dat de krukas precies in het midden staat, mijn blok heel misschien een afwijken van een paar honderdste van een mm.

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: ma 09 sep 2013, 22:51
door Ezasta
aah oke.
Ik weet alleen niet precies hoeveel km je nou die cilinders in moet rijde, de ene zegt 50km en de andere 200km.
200km lijkt me nogal veel. Ik weet wel dat je die alu cils netjes moet warm rijden voor gebruik.

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: di 10 sep 2013, 00:54
door basserd
3x warm laten draaien, als iig je zuigerspeling goed is, ga ik wel vanuit voor een bidalot,met 0 tikken van je krukas bedoel ik het gedeelte waar je lagers op komen op 2 V-blokken leggen en dan een klok op beide uiteinden van je krukas (conische passing) dat schommelt met een nieuwe krukas rond de 0.02mm deze slingering kun je eruit tikken met een koperen hamertje

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: di 10 sep 2013, 10:12
door Ezasta
Oke bedankt!

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: di 10 sep 2013, 16:56
door Ezasta
Voor mijn krukashuis heb ik niet zo 1,2,3 een frees tot beschikking.
Dit kan toch ook gewoon uitgedremeld worden?

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: di 10 sep 2013, 17:35
door basserd
ja het kan wel met de dremel, maar het is verschrikkelijk beun en als je het te groot maakt verlies je carterdruk dus prestatie, dan heb je zo'n dure setup en dan ga je zoiets met een dremel beunen beter laat je het even op een freesbank de frees erdoor lopen, is 10x zo strak

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: di 10 sep 2013, 17:49
door Ezasta
joah bedankt

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 08:09
door Ezasta
Ik blijf met vrage komen =p
Maar bedoel je met warmdraaien gewoon in staionair tot een graadje of 70 of rustig warmrijden?

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: wo 11 sep 2013, 08:16
door basserd
Warmdraaien stationair, tot idd een graadje van 60/70

Re: Derbi vragen Bidalot 94 Set-up

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 20:12
door Ezasta
Heb er iemand ervaring met ST Tuning (Startrick Tuning) ?
Wil daar me carters laten tunen voor me krukas.
Of heb iemand goede ervaringen met een ander tune bedrijf?