Bougie te wit maar toch sputteren?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Bougie te wit maar toch sputteren?
dus ik had gezeik met mijn brommer, ding vloog hoog in toeren en mij werd aangeraden een grotere sproeier te nemen. Ik had 86, toen naar 90 gegaan, liep al een stuk beter, vloog vrijwel niet meer zo hoog in de toeren dus ik ging de goede kant op. Bougie nog best licht dus maar 94 gestoken. Toen begon die ineens vreemd te rijden. Sputterde in hoge toeren, hield beetje in als ik gas gaf maar eenmaal thuis toen ik de bougie bekeek was de bougie nog steeds erg licht maar toch reed ie een stuk baggerder dan 90. Enig idee wat ik fout doe? Of nog een andere oplossing voor het plotseling in hoge toeren schieten als hij in z'n vrij stond? Zonder dat ik gas gaf, geen valse lucht, gas blijft niet hangen etc.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '08 SOLD
Aprilia sr 50 factory '08 SOLD
Derbi Drd Evo Limited Edition 09 SOLD
Renault Megane 1.5 TDI
Tomos 50CC 1PK YOLO
Honda Crf 450 Supermotard - Locatie: Leiderdorp
Re: Bougie te wit maar toch sputteren?
welke setup? Probeer eens maat 96 en kijk eens hoe dat rijdt
Remylimited schreef: ik ben meer van het spuiten
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing 2008 - Orion agb 37 2010
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9731
Niet alleen van sproeiers wisselen maar probeer ook eens met je schroefjes te spelen
Drd08
-
- Pro tuner
Ik heb op het moment alleen 86, 90, 94 en 98 om een beetje de goede richting te vinden. Vandaag nog wat met 94 gereden na de luchtschroef halve slag terug gedraaid te hebben. Sputtert nog echt heel erg veel maar bougie is wel koffiebruin. Toch nog wat maatjes groter proberen of terug naar 90 en luchtschroef verder indraaien dan 1,5 slag? Heb wss binnen een dag of twee, drie toch een MK Thrower erop dus dan moet ik toch weer opnieuw afstellen, dus het is alleen zodat ik een paar dagen kan rijden maar wil geen schade aanbrengen aan m'n brommer.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
Gasnaald helemaal laten zakken, en je hoofdsproeier omhoog, probeer dat eens
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
Zal zo eens 98 steken en m'n gasnaald laten zakken dan
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Nee.ChrisDrdRacing schreef:Niet alleen van sproeiers wisselen maar probeer ook eens met je schroefjes te spelen
-
- Pro tuner
Gedaan wat Bas zei, met het aanlopen leek die zwaar te verzuipen maar kwam toen op gang, klonk wel wat anders en moeilijker maar reed uiteindelijk gewoon goed in lagere toeren, maar in hoge toeren, vooral z'n 2 en 3 sputtert hij echt heel erg
Morgen even zo naar school en terug rijden en daarna naar de kleur van m'n bougie kijken maar die lijkt alweer wat lichter te worden.

- kristof
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
heb dit ook al gehad dat mn bougie gewoon wit blijft, dan moet je gewoon afstellen en voelen hoe hij rijd, zoals je eigenlijk altijd moet doen
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Hebo Tomahawk 80cc: verkocht
Suzuki RMZ 450 SM - Gallery: derbi
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10740
suzuki
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=16838 - Locatie: Barendrecht
kan het mischien niet zo zijn dat je de verkeerde bougie heb
-
- Pro tuner
Bougie is altijd dezelfde geweest, gewoon hittegraad 8.
Kristof, dat wou ik nu ook proberen. Gewoon terug naar 90 met standaard afstelling van gasnaald & Luchtschroef want dat reed echt als een engeltje, maar ik ben bang voor beschadiging aan cilinder of zuiger als m'n bougie verkeerde kleur blijft. Heb vrienden die dat net doormaken en is geen pretje, vooral voor de portemonnee
Kristof, dat wou ik nu ook proberen. Gewoon terug naar 90 met standaard afstelling van gasnaald & Luchtschroef want dat reed echt als een engeltje, maar ik ben bang voor beschadiging aan cilinder of zuiger als m'n bougie verkeerde kleur blijft. Heb vrienden die dat net doormaken en is geen pretje, vooral voor de portemonnee

- kristof
- Pro tuner
scheelt idd veel inje portemonnee
heb ervaring
als het maar voor een paar dagen is zou ik even met die 94 rijden, gasnaald op het 2de clipje van bovenaf geteld
en anders kan je een 92 proberen?

als het maar voor een paar dagen is zou ik even met die 94 rijden, gasnaald op het 2de clipje van bovenaf geteld
en anders kan je een 92 proberen?
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Hebo Tomahawk 80cc: verkocht
Suzuki RMZ 450 SM - Gallery: derbi
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10740
suzuki
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=16838 - Locatie: Barendrecht
je zegt dat hij rijd als een engel bij sproeier 90 maar dan is hij volgens de bougie veelste zuinig dan is het dus een andere hittegraad van bougie anders blijf je kutten
-
- Pro tuner
Ik ben origineel van de 86 naar boven gegaan omdat ik toen het probleem had dat hij in de toeren schoot in z'n stationair. Wat zoiezo al raar is omdat ik altijd met deze bougie en sproeier gereden heb en er niks aan verandert had. Toen zag ik een veel te lichte bougie dus maar omhoog gegaan. Bij 90 was toerenschieten heel stuk minder maar toch beetje aanwezig en bougie iets te licht, bij 94 was het toerenschieten weg maar stotterde hij bovenin en was de bougie nog wat licht. Nu 98 en luchtschroef 1 slag uit en gasnaald helemaal naar beneden, bougie alwel iets donkerder maar nogn steeds stotteren. Nieuwe bougie gestoken, hittegraad 8, bougie nog wel wat lichtjes maar het stotteren bovenin is weg maar nu kapt hij het gas heel veel af als ik even halfgas of rond 2/3 gas rijd. Wtf?
Ohja, als ik met choke rijd verzuipt hij echt meteen, zelfs op volgas dus er moet echt een kleinere sproeier in, ondanks dat de bougie erg licht is. Hoe kan dat ooit? Of moet ik dan een hittegraad omhoog?
Ohja, als ik met choke rijd verzuipt hij echt meteen, zelfs op volgas dus er moet echt een kleinere sproeier in, ondanks dat de bougie erg licht is. Hoe kan dat ooit? Of moet ik dan een hittegraad omhoog?
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
Als ie zomaar opeens te arm gaat lopen heb je hoogstwaarschijnlijk ergens valse lucht. Ik had precies hetzelfde, bij mij was toen het aanzuigrubber (rubber tussen inlaatspruitstuk en carb) gescheurd, dit is bij mij en een maat van me al 2 keer gebeurd. Heb m nu vervangen voor een stuk kvs slamg, werkt ook prima 

-
- Pro tuner
Ja dat is ook nog steeds wat ik veel hoor en ook denk dat er gebeurt, maar het rubber ziet er gewoon goed uit en heb al tig keer getest op valse lucht met deo en het komt er toch echt negatief uit..
Net terug 90 gestoken, sputtert beetje in lage toeren maar hoge toeren loopt echt perfect, maar ben bang dat als ik morgen bougie check en dat hij weer te licht is,hoe krijg ik dit nou gewoon normaal allebei goed..
Net terug 90 gestoken, sputtert beetje in lage toeren maar hoge toeren loopt echt perfect, maar ben bang dat als ik morgen bougie check en dat hij weer te licht is,hoe krijg ik dit nou gewoon normaal allebei goed..
- kristof
- Pro tuner
maakt niet uit dat de bougie te licht is, de kleur van je bougie is maar een indicatie, als je brommer niet loopt met een grotere sproeier dan moet er ook geen grotere in, simpel, had op mn vorig ori blok een scr corse hm 50/70 gezet en de bougie bleef ook wit en dr zat een 124 sproeier in en reed gewoon goed
je kan ook gewoon proberen om hittegraad 7 te nemen
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing 2008 - Orion agb 37 2010
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9731
Fijn zegPieke schreef:Nee.ChrisDrdRacing schreef:Niet alleen van sproeiers wisselen maar probeer ook eens met je schroefjes te spelen

Drd08
-
- Pro tuner
Een maat van mij beweert juist het omgekeerde, al rijdt je brom nog zo ontiegelijk kut, wat hij dus ook echt deed, zolang je bougie maar de goede kleur is maakt het niet uitkristof schreef:maakt niet uit dat de bougie te licht is, de kleur van je bougie is maar een indicatie, als je brommer niet loopt met een grotere sproeier dan moet er ook geen grotere in, simpel, had op mn vorig ori blok een scr corse hm 50/70 gezet en de bougie bleef ook wit en dr zat een 124 sproeier in en reed gewoon goed

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
Als jij vol gas geeft in de vrij mag hij niet helemaal doorschieten in toeren, hij moet stotterend boven in de toertjes
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen