Metrakit Thrower
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Metrakit Thrower
Okee, ik heb altijd std onbegrensd gereden en ik heb er gister een Thrower opgezet. Ik heb dus nog nooit met powerband gereden en dit is heel erg wennen. Ik trek alleen bagger onder de powerband en voornamelijk in 1 en 2 (en 3) wat dus zwaar irritant is bij een kruispunt omdat ik dan in hoge toeren moet wegrijden maar die auto's voor me werken dan niet erg mee.. Ik rijd met de twv 14-52 en ik wou een kleiner vtw steken, zal dit zorgen dat ik beter wegtrek in lage toeren? En ik heb m'n versnelling vooral van m'n 1-4de versnelling, 5 trekt nog wel beetje door maar in z'n 6 win ik helemaal geen snelheid dus ik weet dat er nog heel wat meer uit te halen moet zijn. Ligt dit aan het afstellen (waar ik nog niet echt aan begonnen ben) of wordt dit ook beter met een kleiner vtw?
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd 2013
Re: Metrakit Thrower
als je voorop tandwiel 13 legt dan zal hij hem ook al beter doortrekken
-
- Pro tuner
Maar hij trekt nu dan ook echt echt bagger onder de powerband. Kom gewoon niet in de powerband in z'n 1 of 2 als ik niet in hele hoge toeren wegtrek, en dan rijd ik echt met zo'n slakkenvaartje weg wat er ongelooflijk lelijk uitziet 

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd 2013
hij zal met n kleiner tandwiel wel makkelijker optrekken.
je kan ook n beetje spelen met de koppeling dan trek je hm al hoger in toeren weg
je kan ook n beetje spelen met de koppeling dan trek je hm al hoger in toeren weg
-
- Pro tuner
Dat bedoel ik dus met in hoge toeren wegtrekken, maar dat is schijtirritant en daar slijten je platen heel wat sneller van, vooral met de toeren waarmee ik nu weg moet trekken om uberhaupt in z'n 3 te komen. En als er auto's voor je staan is in hoge toeren wegtrekken ook kut want als die wat sloom wegtrekken moet je gas terug geven en ben je je toeren zo weer kwijt 

- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15600
Je moet sowieso een grotere sproeier nemen, anders komt ie nauwelijks in de toeren
Ik heb ook een Thrower gehad, nu rij ik weer standaard ontgrenst, maar had op die Thrower de sproeier niet aangepast ( de oude eigenaar niet ), dan kom je nauwelijks in de toeren, rijdt echt belabberd.
Probeer eens op de choke te rijden, kijken of dit verschil maakt.
Bij mij reed hij op de choke wel lekker, mocht dat bij jou ook zo zijn moet je hem gaan afstellen met grotere sproeier etc.

Ik heb ook een Thrower gehad, nu rij ik weer standaard ontgrenst, maar had op die Thrower de sproeier niet aangepast ( de oude eigenaar niet ), dan kom je nauwelijks in de toeren, rijdt echt belabberd.
Probeer eens op de choke te rijden, kijken of dit verschil maakt.
Bij mij reed hij op de choke wel lekker, mocht dat bij jou ook zo zijn moet je hem gaan afstellen met grotere sproeier etc.
Always Strive And Prosper
-
- Pro tuner
Moet hem sowieso nog gaan afstellen. Sterker nog, ik heb nog niet eens naar mijn bougie gekeken wat natuurlijk ongelooflijk stom is
Nogal uit luiheid voornamelijk doordat ik de afgelopen week elke dag bezig ben geweest met proberen mijn std uitlaat af te stellen en ik eigenlijk geen zin heb om weer opnieuw te beginnen maar straks heb ik een vastloper
Zal hem even proberen op de choke, goeie!

- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
Ow trouwens, ik reed ook vtw 14 en hij trok altijd goed, dus dit moet niet al te veel problemen opleveren.
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
Dan ligt het sowieso aan je afstellingdebeste95 schreef:Moet hem sowieso nog gaan afstellen. Sterker nog, ik heb nog niet eens naar mijn bougie gekeken wat natuurlijk ongelooflijk stom isNogal uit luiheid voornamelijk doordat ik de afgelopen week elke dag bezig ben geweest met proberen mijn std uitlaat af te stellen en ik eigenlijk geen zin heb om weer opnieuw te beginnen maar straks heb ik een vastloper

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85
Derbi r Xtreme 2002 - Locatie: in de buurt van: Oss,cuijk,nijmegen
ik had reed met 12/53 haalde 85 km sproeier 92 17,5 mm orginele cilinder en met 13/53 liep die 93 maar dan moest ik wel geen last van wind hebben dus 14 lijkt mijn een beetje groot
-
- Pro tuner
Heb 13 al eens op mijn std uitlaat gehad maar vond dat gewoon niet chill. Moest veel te snel schakelen naar z'n 2 en 3 en die hoge toeren voelden me niet erg goed. Ga het er nu toch nog maar eens op wagen met deze uitlaat omdat ik in z'n 6 vrijwel niet meer vermogen eruit krijg terwijl een vriend van mij het juist van z'n 5 en 6 moet hebben.qongon schreef:ik had reed met 12/53 haalde 85 km sproeier 92 17,5 mm orginele cilinder en met 13/53 liep die 93 maar dan moest ik wel geen last van wind hebben dus 14 lijkt mijn een beetje groot
Enige probleem wat ik hiervoor al de hele tijd had met afstellen, is dat hij bleef stotteren en ik een kleinere sproeier moest steken, maar ondertussen de bougie wel veel te licht bleef dus ik wist niet meer precies wat te doen. Maar ik ga zo denk ik eventjes een stukje rijden met de choke erop en zal meteen laten horen hoe dat reed!DerbiSendaWouter schreef:Dan ligt het sowieso aan je afstellingdebeste95 schreef:Moet hem sowieso nog gaan afstellen. Sterker nog, ik heb nog niet eens naar mijn bougie gekeken wat natuurlijk ongelooflijk stom isNogal uit luiheid voornamelijk doordat ik de afgelopen week elke dag bezig ben geweest met proberen mijn std uitlaat af te stellen en ik eigenlijk geen zin heb om weer opnieuw te beginnen maar straks heb ik een vastloper
Probeer maar eens op de choke inderdaad, laat je even weten als je het geprobeerd hebt en wat er uit is gekomen ?

-
- Pro tuner
...Dat ging dus niet zoals gepland
Gisteravond flink op m'n plaat gegaan door een wild zwijn. Brommer ligt voor de komende dagen, zo niet weken even stil. Schade viel mee, gashendel volledig verbrijzeld (Was een godverdomme fijne gashendel jonge
) voetsteuntje verbogen en hier en daar wat kleine valschade en krassen op een paar kappen. Ik zelf kan nog lopen met hier een daar een stel flinke schaafwonden en kneuzingen maar heel veel geluk gehad. Dat afstellen gaat er de komende tijd dus even niet inzitten totdat mijn brommer, laat staan ik weer vooruit kom. Toch bedankt voor de hulp 

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Hebo Tomahawk 80cc: verkocht
Suzuki RMZ 450 SM - Gallery: derbi
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10740
suzuki
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=16838 - Locatie: Barendrecht
bullshit, hoeveel toeren maakte je?qongon schreef:ik had reed met 12/53 haalde 85 km sproeier 92 17,5 mm orginele cilinder en met 13/53 liep die 93 maar dan moest ik wel geen last van wind hebben dus 14 lijkt mijn een beetje groot
je rijd pas 93 met twv 13/53 als je 12.5k tot 13k toeren maakt
edit: i denk zelfs dat je dan niet eens 93 rijd.
dan zal je teller wel verrot zijn of je hebt een grotere mond dan dat je brommer hard gaat.
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
Thrower gaat van 80 tot ongv 90, veel harder gaan ze ook niet op ori cilinder, dus ben ook benieuwd hoe dat kanSpecna schreef:bullshit, hoeveel toeren maakte je?qongon schreef:ik had reed met 12/53 haalde 85 km sproeier 92 17,5 mm orginele cilinder en met 13/53 liep die 93 maar dan moest ik wel geen last van wind hebben dus 14 lijkt mijn een beetje groot
dan zal je teller wel verrot zijn of je hebt een grotere mond dan dat je brommer hard gaat.
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
Ai man, dat is echt ***** .debeste95 schreef:...Dat ging dus niet zoals geplandGisteravond flink op m'n plaat gegaan door een wild zwijn. Brommer ligt voor de komende dagen, zo niet weken even stil. Schade viel mee, gashendel volledig verbrijzeld (Was een godverdomme fijne gashendel jonge
) voetsteuntje verbogen en hier en daar wat kleine valschade en krassen op een paar kappen. Ik zelf kan nog lopen met hier een daar een stel flinke schaafwonden en kneuzingen maar heel veel geluk gehad. Dat afstellen gaat er de komende tijd dus even niet inzitten totdat mijn brommer, laat staan ik weer vooruit kom. Toch bedankt voor de hulp
Heb je wel een indruk gekregen hoe hij op de choke reed?
Hoop dat jij en je brommer snel weer herstellen haha

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Hebo Tomahawk 80cc: verkocht
Suzuki RMZ 450 SM - Gallery: derbi
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10740
suzuki
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=16838 - Locatie: Barendrecht
ja joh klopt geen reet maarja zulke zitten erbij heDerbiSendaWouter schreef:Thrower gaat van 80 tot ongv 90, veel harder gaan ze ook niet op ori cilinder, dus ben ook benieuwd hoe dat kanSpecna schreef:bullshit, hoeveel toeren maakte je?qongon schreef:ik had reed met 12/53 haalde 85 km sproeier 92 17,5 mm orginele cilinder en met 13/53 liep die 93 maar dan moest ik wel geen last van wind hebben dus 14 lijkt mijn een beetje groot

-
- Schakelrijder
Thrower gaat van 80 tot ongv 90, veel harder gaan ze ook niet op ori cilinder, dus ben ook benieuwd hoe dat kan
dit gaat over een oude thrower die met blauwe demper , mijn teller is redelijk correct geeft 3 tot 4 ( met tom tom vergeleken) plus aan,ja joh klopt geen reet maarja zulke zitten erbij he
maar met orginele uilaat ontgrenst haal ik maar 70, en met hebo racing haalde ik de 93 dit is allemaal met 12/53 en ja die hebo haalde een vol toeren balkje gaat om een drd racing 2008
en hier staat het ook dat je er 85-90 mee haalt en op de site van derbi team zuidholland staat zelfs 90 tot 100
Metrakit Thrower
gegevens topic
Joenne88 schreef:Redelijk hoogtoerige uitlaat. Een fijne uilaat voor op de standaard cilinder. Brede powerband van 7.000 - 12.000 RPM.
onder de powerband doet ie net als de conti vrij weinig, maar daarboven trekt ie lekker en constant door. Redelijk roestgevoelig. Is naar zeggen minder snel dan de Conti, geeft een topsnelheid van 85-90 (ook afhankelijk van je twv).
Laatst gewijzigd door qongon op do 19 sep 2013, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
Op de choke reed ie niet bepaald beter. Sterker nog, hij wou helemaal niet meer in de powerband komen dus hij staat niet te arm. Heb vooralsnog wel het gevoel dat hij erg stottert dus eens proberen met een grotere hoofdsproeier en dan misschien wat spelen met de gasnaald/gasschuif(?) aangezien ik vooral problemen heb in lage toeren. Maar bedankt, hoop het ook! Helaas niet verzekerd omdat we dat toentertijd niet waard vonden voor dat tweedehands barrel uit 2006, helaas is er nu wel een stuk van m'n frame verbogen (Voetsteunophanging) dus dat is wel zuur. Ga nog eventjes wachten en dan schaf ik iig een nieuwe gaskabel en gashendel aan en ga ik het nogmaals proberen, maar ditmaal iets voorzichtigerDerbiSendaWouter schreef:Ai man, dat is echt ***** .debeste95 schreef:...Dat ging dus niet zoals geplandGisteravond flink op m'n plaat gegaan door een wild zwijn. Brommer ligt voor de komende dagen, zo niet weken even stil. Schade viel mee, gashendel volledig verbrijzeld (Was een godverdomme fijne gashendel jonge
Heb je wel een indruk gekregen hoe hij op de choke reed?
Hoop dat jij en je brommer snel weer herstellen haha

- kristof
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
ik ree met een pro race 2 op een verder ori set up 90 met 13/53, deze uitlaat maakt zot hoge toeren, toen het balkje volstond ging hij nog makkelijk 2k toeren verderqongon schreef:Thrower gaat van 80 tot ongv 90, veel harder gaan ze ook niet op ori cilinder, dus ben ook benieuwd hoe dat kandit gaat over een oude thrower die met blauwe demper , mijn teller is redelijk correct geeft 3 tot 4 ( met tom tom vergeleken) plus aan,ja joh klopt geen reet maarja zulke zitten erbij he
maar met orginele uilaat ontgrenst haal ik maar 70, en met hebo racing haalde ik de 93 dit is allemaal met 12/53 en ja die hebo haalde een vol toeren balkje gaat om een drd racing 2008
en hier staat het ook dat je er 85-90 mee haalt en op de site van derbi team zuidholland staat zelfs 90 tot 100Metrakit Thrower
gegevens topic
Joenne88 schreef:Redelijk hoogtoerige uitlaat. Een fijne uilaat voor op de standaard cilinder. Brede powerband van 7.000 - 12.000 RPM.
onder de powerband doet ie net als de conti vrij weinig, maar daarboven trekt ie lekker en constant door. Redelijk roestgevoelig. Is naar zeggen minder snel dan de Conti, geeft een topsnelheid van 85-90 (ook afhankelijk van je twv).
ga jij me niet zeggendat je met een uitlaat die maar 12k toeren maakt 93 gaat rijden

JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Schakelrijder
heb jij dan niet met een metrakit sp gereden ,deze maakt ook 13000 toeren en lijkt veel op de pro race. pro race is een 70 cc uilaat dus mischien presteerd deze wel niet zo goed op een 50 cc en is je toeren teller nogal onnouwkeurig.
maar jij zit hier wel te beweren dat ik aan het liegen ben , terwijl ik dingen quote van mensen die ook zeggen dat die snelheden er mee te halen zijn, dus mischien maakt jij wel een foutje of zit hem het in iets anders, maar je zit mijn en andere en wel mooi van te beschuldigen dat we "liegen"
en ff met heel simpel reken werk als een originele uilaat rond de 9600 toeren draait en je rijd hier 68 dan haal je met 12000 toeren dus de 85
9600:68 =141,17..
141,17x85= 12000
141,17x93=13129
als een uitlaat begrenst is maakt hij 7000 toeren en ga je 50
7000:50=140
dit is van daan over ontgrenst derbi blok
met 13/53 ga je dus 75 met je ori uitlaatje en 75;13=5,7...
5,7x12=69,2
maar zo als je mischien wel ziet zit ik hier dus niet te liegen en heb jij het mischien wel fout
maar jij zit hier wel te beweren dat ik aan het liegen ben , terwijl ik dingen quote van mensen die ook zeggen dat die snelheden er mee te halen zijn, dus mischien maakt jij wel een foutje of zit hem het in iets anders, maar je zit mijn en andere en wel mooi van te beschuldigen dat we "liegen"
en ff met heel simpel reken werk als een originele uilaat rond de 9600 toeren draait en je rijd hier 68 dan haal je met 12000 toeren dus de 85
9600:68 =141,17..
141,17x85= 12000
141,17x93=13129
als een uitlaat begrenst is maakt hij 7000 toeren en ga je 50
7000:50=140
dit is van daan over ontgrenst derbi blok
Tandwiel verhouding
De tandwielverhouding is ook aangepast. Deze is standaard 11/53. Bij 13/53 zul je ongeveer 75 km/u rijden en bij 14/53 zul je ongeveer 80km/u rijden met een volledig onbegrensd blok.
met 13/53 ga je dus 75 met je ori uitlaatje en 75;13=5,7...
5,7x12=69,2
maar zo als je mischien wel ziet zit ik hier dus niet te liegen en heb jij het mischien wel fout