Pagina 1 van 1

Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 19:16
door Heavy Fuel
Hallo,
Ik wil na de winter of in de winter wat snellers.
Ik rijd nu gewoon met 50cc ori en gianelli conti.
Dit rijd op zich wel aardig, maar het voelt niet meer zo snel als in het begin :happy:
Ik ben ook bijna aan een nieuw kettinkje toe en tandwielen.
Bovendien lijkt dit toeren gejaag me niet goed voor de brommer.

Ik zat te denken aan dit:
80 MHR Replica/80 MHR.
SCR Corse Cross Chrome (bovenlangs dus)
17.5 MM Carb.
14-53 TWV.
Ori-krukas.

Mijn eisen:
Het moet op ori-krukas kunnen.
Deze heeft nu zo'n 9500km gedaan waarvan de 3000-9500 met de conti.

Ik moet er zo'n 12km heen en 12km terug mee rijden, dus slijtvast/betrouwbaar en ook zuinig.

Ik wil ook onderin meer kracht hebben, bijvoorbeeld in de 6 van 40 naar 100 lekker door trekken.

Top 95-100.

Het verbruik moet niet veel meer zijn dan mijn huidige set-up.
Wat volgens mij zelfs lager kan uitvallen want met de conti zit ik steeds in de hoge toeren en rijd ik 1:17.
Iets van 100km op een tank.

Het moet niet echt opvallen qua geluid en buitenkant. Redelijk anoniem dus.

Een wheely op het gas in de 1 en 2 zou ook niet verkeerd zijn :oops: .

En dit voor zo weinig mogelijk geld.

Al het advies is welkom.

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 19:22
door derbi-ftw
je doet nu al 2 dingen verkeerd.
Orig krukas en alles voor zo weinig mogelijk geld :palm: :palm:

Ik raadt je aan om gewoon een sterkere krukas erin te doen in de winter, en het niet riskeren met je oude krukas.
(ook i.v.m al 3k toeren beuken met de conti op je krukas)

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 20:03
door DerbiSendaWouter
OT krukas gaat 80 cc sowieso niet leuk vinden :emo:

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 20:16
door basserd
ori krukas is wel een risico, aangezien de ene het prima volhoud met een 80cc en de andere totaal niet, dusja als je daar dan een dure cilinder voor op het spel wil zetten, een rito krukas kost 100 eurie, met lagers en pakkingen enzo heb je er voor 150 euro een andere krukas in, en ik denk dat je het best een malossi replica kunt pakken, kwa slijtvastheid enzo, rest van de setup kan wel, uitlaat zal het wel wat knijpen en kabaal maken, een yasuni r3 maakt echter nie zoveel geluid maar is wel onderlangs

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 20:49
door farmerontour
je wilt te veel voor weinig! en die krukas lijkt me wel verstandig. 500 euro ben je zo kwijt. ga anders voor een airsal 70 met je conti. dat wil ook wel lopen, maak de originele demper pas op de conti dan heeft de popo je ook minder gauw in de smiezen. als ik met een kameraad naar school rijd en er komt een politie busje aan. blijven ze wachten in de berm en dan kijken ze of je er geen onderlangse onder hebt ofzo want dan ben je gewoon de lul.

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: zo 22 sep 2013, 21:55
door Heavy Fuel
Het is een NT blok krukas.
Een andere wil ik eigenlijk vermijden omdat ik niet de middelen heb om dat spul te vervangen.

Ik ga ook voor bovenlangs omdat het minder opvalt en hij minder snel gaat roesten.

En ik dacht dat de rito alleen voor de OT blokken verkrijgbaar was :silent:
Dan kan ik denk ik beter voor de Doppler Endurance of race nemen?

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 11:44
door rené
Heavy Fuel schreef:Het is een NT blok krukas.
Een andere wil ik eigenlijk vermijden omdat ik niet de middelen heb om dat spul te vervangen.

Ik ga ook voor bovenlangs omdat het minder opvalt en hij minder snel gaat roesten.

En ik dacht dat de rito alleen voor de OT blokken verkrijgbaar was :silent:
Dan kan ik denk ik beter voor de Doppler Endurance of race nemen?
je kunt het best wagen hoor een mhr80replica op originele krukas, verder neem je gewoon een yasuni cross hm, die valt ook niet zo op en loopt lekker op 80cc

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 12:06
door Heavy Fuel
Kan iemand me ook een indicatie geven voor het verbruik ten op zichtte van de huidige set-up en de snelheid/trekkracht/wheely mogelijkheden.

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 13:36
door Joram
Mijn mhr80 replica was volgensmij zuiniger dan 50cc met conti.

Reed zo'n 100km/h en reed gewoon lekker.
Geen wheeliekracht ofso, mja reed met 17.5 en ging me meer om zuinig maar toch goed rijdend.

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 14:15
door JeroenvR
Je hebt wel een hoop wensen zeg, wees redelijk.
Goedkoop, zuinig, veel kracht, onopvallend.

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: ma 23 sep 2013, 18:46
door Heavy Fuel
Joram schreef:Mijn mhr80 replica was volgensmij zuiniger dan 50cc met conti.

Reed zo'n 100km/h en reed gewoon lekker.
Geen wheeliekracht ofso, mja reed met 17.5 en ging me meer om zuinig maar toch goed rijdend.
Oke, en wat voor uitlaatje had je er op en welke twv?
En ook nog andere ontsteking of membraan ofwat?
JeroenvR schreef:Je hebt wel een hoop wensen zeg, wees redelijk.
Goedkoop, zuinig, veel kracht, onopvallend.
Goedkoop in de zin van niet onnodig veel, zoals andere ontsteking of veel te dure uitlaat.
En zuinig is maar net wat jij zuinig noemt, ik vind de 1:17 die ik nu rij wel ongeveer de max.
En opvallend in de zin van geen onderlangse uitlaat of extreem hard geluid.
Over de wheely zei ik, zou wel leuk zijn, maar zuinigheid/kosten gaan voor.

Dit vind ik niet echt veeleisend.

Re: Derbi Snellere Setup 80cc met uitlaatje.

Geplaatst: di 24 sep 2013, 00:00
door ijsvogel15
ik heb nog een goedkope airsal 80 voor je pb maar