Pagina 1 van 2
Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 17:48
door farmerontour
mn cilindertje is warmgelopen

de ene kant kut de andere kant ook wel weer fijn. keer een ander cilindertje. mn pa wil eigelijk alleen maar een 50cctje dr op. maar ik niet

. graag wil ik jullie ervaringen over deze cilinders MET std uitlaat!
50CC:
Athena
Airsal
Gilardoni
70CC:
Athena
Airsal
Gilardoni
DMP
ik wil een top van ongeveer 90, dit moet met 13-53 haalbaar zijn wat ik nu ook heb. en het voorwiel los is ook wel leuk! slijtvast is wel belangrijk als je toch met een andere cilinder komt. het liefst 50 cc die voldoet aan mijn eisen. en een 50 team word me te duur.
mvg,
Arne
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 17:55
door Specna
bidalot racing factory 88/94
die moet je kopen
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 18:15
door jeperdepep
gewoon voor de 50 cc airsal of 70 cc airsal gaan lekker goedkoop en gewoon goed spul lekker slijtvast
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 18:19
door JeroenvR
Top van 90 met 13-53, wheelies maken, en dat met een standaard uitlaat? Dat gaat wss niet gebeuren.
Pak een Airsal 50 of 70cc met een andere uitlaat.
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 18:23
door DerbiSendaWouter
Met originele uitlaat gaat het sowieso niet echt lekker lopen, ander uitlaat eronder.
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 18:39
door farmerontour
geen wheelie, gewoon dat die iets van de grond komt. en ik die reactie van specna. heel serieus
DerbiSendaWouter, waar baseer je dit op? ik hoor hele andere verhalen. en andere uitlaat is geen optie zoals ik al schreef
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 18:45
door DerbiSendaWouter
farmerontour schreef:geen wheelie, gewoon dat die iets van de grond komt. en ik die reactie van specna. heel serieus
DerbiSendaWouter, waar baseer je dit op? ik hoor hele andere verhalen. en andere uitlaat is geen optie zoals ik al schreef
Op een 50 cc gaat het wel lukken, maar als je het maximale uit je 70cc wil halen is een andere uitlaat een beter plan.
Het voorwiel sowieso niet los met een ori uitlaat, misschien keek ik te veel naar je eisen.
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 18:47
door farmerontour
met een standaart cilinder komt het voorwiel al iets los als je aan je stuur trekt maar goed. ik heb ook niet gezegd dat ik alles uit mn 70 wil halen. je haalt een hogere top in ieder geval met een 70 dan een 50 std. ik wil mn brom niet zo opgefokt hebben en dat je er aan kan zien dat je brommer is opgenaaid
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 19:12
door DerbiSendaWouter
farmerontour schreef:met een standaart cilinder komt het voorwiel al iets los als je aan je stuur trekt maar goed. ik heb ook niet gezegd dat ik alles uit mn 70 wil halen. je haalt een hogere top in ieder geval met een 70 dan een 50 std. ik wil mn brom niet zo opgefokt hebben en dat je er aan kan zien dat je brommer is opgenaaid
Een 70 rijdt vaak wel fijner als je een hogere top wilt, 50 cc rijdt vaak toch wat onrustig.
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 19:40
door kristof
airsal 70, zal zeker wel omhoog willen, dmp op nt blok is maar rommel
en denk niet dat athena 70 leuk loopt met een ori uitlaat
geen ervaring met de gilardoni
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 20:15
door Joram
Top Performance 80 is ook een idee.
Leuke cilinder en slijtvast.
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 21:12
door farmerontour
is die er wel voor derbi? ik had ook wel naar top 70cc gekeken maar die is alleen voor OT of niet?
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 21:24
door Joram
Die is er ja, alleen voor nt.
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 21:59
door farmerontour
heb je een linkje?(: ik heb al wel even gegoogeld zonder resultaat
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 22:28
door Joram
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 23:00
door basserd
koop maar mooi een gilardorni cilinder,
super slijtvast zuiger met 2 zuigerveren, de wand van een ori cilinder is ook gezet door gilardorni,
die is niet stuk te krijgen (mits je hem niet laat vastlopen) verder een gilardorni cilinder een midden/hoog toerige cilinder
waar zeker de snelle uitlaten helemaal tot hun recht komen, ook is met ori uitlaat deze cilinder zeker een aanrader, als je deze cilinder koopt hoef je wss geen 2e keer weer
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: do 17 okt 2013, 23:08
door farmerontour
Nice! die top's zijn goede cilinders hoor ik vaak! die roze top enzo!
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: vr 18 okt 2013, 10:05
door basserd
Klopt, ze kunnen alleen heel slecht tegen een klein stukje vuil of een zandkorreltje, terwijl een cilinder met een nicaseal wand daar wel goed tegen kan, tevens zijn top cilinder niet echt snel ofzo
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: vr 18 okt 2013, 13:30
door rené
met std uitlaat op een 70 of 80cc trek je juist heel gemakkelijk wheelies, en is je top veel minder.. op mhr80replica trok ik machtige wheelies met top van 90+
Re: Airsal/Gilardoni/DMP/Athena
Geplaatst: za 26 okt 2013, 10:49
door Jimmx#225
Sorry dat ik hem nog een keer post, maar kreeg zo snel geen reactie in een ander topic en omdat het hier ook over een aantal mooie cilindertjes gaat:
Heeft er iemand misschien een advies voor mij? Ik ga binnenkort mijn zuiger vervangen en zit ook aan een nieuwe cilinder te denken, ik wil graag een laag toerige (50cc) ivm begrenzing. Ik ben op zoek naar een cilinder die goed trekt (ik wil nu vooral wat meer trekkracht), ik heb nu een top van 79 gewoon en 83 plat er op liggen met orgineel spul. Heb alleen m'n uitlaatbocht ontgrensd en passend gemaakt voor een dubbele Leovince V6 uitlaat. Ik wil graag deze top behouden (iets harder mag natuurlijk ook, zo lang hij maar dmv een eurobegrenzer 62 gaat net zoals nu).Ik heb een evo uit 2010 dus met nieuw type blok.Welke cilinderkit zouden jullie me aanraden? En welke is een goedkoop alternatief?Zou je ook dmv alleen een andere zuiger (merk?) wat meer trekkracht kunnen krijgen?Eventueel nog andere tips om meer trekkracht te krijgen? Alvast bedankt