Pagina 1 van 2
Wheelie power
Geplaatst: wo 23 okt 2013, 17:25
door Steen100
Hey, ik rij op dit moment met een Leovince V6 uitlaat en tandwiel verhouding 14-53 met een top van 85. Nou leek het me wel is leuk om mijn tandwielverhouding te veranderen zodat ik wheelies kan maken. En ik had nog een vtw 11 liggen. Dus denken jullie dat ik met 11-53 en een ontgrendste leovince v6 een beetje kan stunten(vallen)?
Re: Wheelie power
Geplaatst: wo 23 okt 2013, 17:32
door Heavy Fuel
Je V6 is ongeveer gelijk aan de ori uitlaat, hij heeft onderin wat minder.
De V6 is niet echt een brute uitlaat en je hebt 50cc, het zal dus vooral van je zelf afhangen of het lukt of niet.
Tandwiel voor vervangen is bijna geen werk, dus probeer het gewoon.
Re: Wheelie power
Geplaatst: wo 23 okt 2013, 18:11
door Steen100
en zou een andere carb misschien helpen? ik heb nu de originele en dacht er een misschien een 19mm te kopen? alleen weet ik niet welke ik dan zou moeten hebben en of dit met een V6 samengaat
Re: Wheelie power
Geplaatst: wo 23 okt 2013, 18:42
door Joram
Merk je niet, helemaal niet met een v6.
Tevens zijn Senda's niet gebouwd om mee te stunten.
Re: Wheelie power
Geplaatst: wo 23 okt 2013, 18:46
door Jasper
Koop een Husaberg, zwaarder vertanden als origineel en je wheelied nog in zijn 5

Re: Wheelie power
Geplaatst: wo 23 okt 2013, 18:52
door JeroenvR
Vervang die V6
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 00:50
door Steen100
vervangen voor een..?
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 00:53
door Steen100
Jasper schreef:Koop een Husaberg, zwaarder vertanden als origineel en je wheelied nog in zijn 5

http://husaberg.org/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 10:17
door JeroenvR
Steen100 schreef:vervangen voor een..?
Gianelli Conti bijvoorbeeld, maar met tandwiel 11 ga je overtoeren draaien waarschijnlijk.
Wil je echt kracht hebben koop dan een andere cilinder.
(of een husaberg
)
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 12:18
door Jasper
Je moet koppel hebben, geen hoogtoerig gebeuren.
Beheersing van de koppeling en het gas en je bent er al. Originele setup kun je beter mee wheelien dan met een conti. Omhoog krijgen is met een conti makkelijker maar omhoog houden niet. Hoe hoogtoeriger de brommer hoe moeilijker die te controleren is.
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 12:19
door Jasper
Daarom, koop een husaberg. Koppel genoeg...

Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 12:24
door Heavy Fuel
Indd.
Maar met 80 MHR Replica en standaard uitlaat kom je een heel eind.
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 14:09
door Steen100
Zou een yasuni cross ook goeie uitlaat zijn om de V6 te vervangen?
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 14:13
door Heavy Fuel
Welke versie had je in gedachten.
De ML of de HM.
De HM is hoogtoeriger en sneller.
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 14:23
door Steen100
ik dacht gewoon deze:
http://www.easyparts.nl/showarticles/0- ... inium.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 14:45
door Heavy Fuel
Dat is wel een leuke uitlaat ja.
Hij is een stuk sneller dan je V6, maar ook hoog-toeriger hij begint bij 7500 toeren ongeveer te trekken.
Als je liever laagtoerig rijd kan je beter een 70cc met je V6 doen.
Je hebt namelijk voor het zelfde geld een nieuwe Airsal 70.
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 14:49
door Steen100
moet je bij een Airsal 70 niet een nieuwe carb enzo kopen dan? dat dacht ik namelijk

Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 14:53
door Heavy Fuel
17.5mm op Airsal 70 kan nog goed.
Je kan ook een DMP nemen, die is laagtoeriger.
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 14:59
door Steen100
Dus als ik het goed begrijp kan ik gewoon een Airsal 70cc kopen en dan hoef ik verder niks te veranderen aan mijn setup?
Re: Wheelie power
Geplaatst: do 24 okt 2013, 16:59
door Heavy Fuel
Als je krukas niet te veel km heeft gedraaid en je hem niet mishandeld hebt wel.