Pagina 1 van 1

80cc

Geplaatst: zo 27 okt 2013, 14:22
door boy-1993
Op mijn derbi zit nu een 80cc airsal, alleen nu is mijn vraag:
met welke twv rijden de meeste?
moet ik de ontsteking nog afstellen?
Sproeier maat is al goed.

Ik hoor het wel!

Re: 80cc

Geplaatst: zo 27 okt 2013, 14:28
door Heavy Fuel
De meeste rijden met 14-53, misschien 15-53.

(Misschien kan je beter een HPI ontsteking overwegen daar haal je denk ik meer uit!?)

Re: 80cc

Geplaatst: zo 27 okt 2013, 15:28
door kristof
14-53 is bijna altijd goed, gewoon ori ontsteking houden, met hpi slijt alles sneller
ik denk dat je je ontsteking zo kan laten staan, ik weet het niet zeker

Re: 80cc

Geplaatst: zo 27 okt 2013, 21:30
door boy-1993
Oke, ja als ik een andere ontsteking neem is het een mvt, ik rijd nu als ik het goed had met 13-53

Re: 80cc

Geplaatst: za 02 nov 2013, 14:28
door Roymans
Ik rijd met de barikit versie van die cilinder met standaard ontsteking en 14-53. Heb 15-53 ook een tijdje geprobeerd maar die hogere topsnelheid haalde ik er toch niet uit, sneller optrekken krijgt dan toch de voorkeur. Het verschil is overigens nihil, je merkt er maar weinig van.

Re: 80cc

Geplaatst: di 05 nov 2013, 21:20
door dennisvd1993
Doe maar 14-53 rijd beter als 15-53 :happy:

Re: 80cc

Geplaatst: di 05 nov 2013, 22:22
door rené
mvt raceontsteking is leuk erop, je zult heel weinig verschil in prestatie merken. Maar dat geluid joh :wub: als je hem goed afstel verder is er weinig aan de hand.

Re: 80cc

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 19:56
door basserd
rené schreef:mvt raceontsteking is leuk erop, je zult heel weinig verschil in prestatie merken. Maar dat geluid joh :wub: als je hem goed afstel verder is er weinig aan de hand.
mvt vervroegt niet meer hoog in de toeren, dus brand je een gat in je zuiger of smelt je uitlaatpoort.
voor over de weg zou ik gewoon lekker de orginele ontsteking houden met een ngk race hittegraad 9 of 10 bougie erin
alle twv's kunnen wel tot 15/50 maar je moet gewoon kijken wat je zelf wil, ga je voor top op ga je voor trekkracht
ik rij zelf met mn 88cc met 13/53 maar die trekkracht :wub:

Re: 80cc

Geplaatst: wo 06 nov 2013, 20:03
door Rat B*stard
15/50 niet te zuinig, dat is omgerekend 16-53...
Dat lijkt mij niet prettig rijden.
15-53 is wel de max.
Ik zou 14-53 pakken.

Re: 80cc

Geplaatst: do 07 nov 2013, 10:04
door basserd
Klopt is een zware vertanding, maar hij zou het wel kunnen trekken, t is alleen niet leuk rijden, omdat het gewoon voor geen meter optrekt

Re: 80cc

Geplaatst: za 09 nov 2013, 14:32
door boy-1993
Dan ga ik denk ik de 14-53 proberen, ik heb nu 13-53 en hij gaat wel heel erg snel in toeren en topsnelheid mag wel wat hoger. Hoeveel hoger zal die zijn met voor 1 tandje meer?

Re: 80cc

Geplaatst: za 09 nov 2013, 17:14
door basserd
dat verschil is heel er verschillend, gewoon proberen

Re: 80cc

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 09:26
door boy-1993
Oke is goed, bedankt!

Re: 80cc

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 10:50
door JeroenvR
boy-1993 schreef:Dan ga ik denk ik de 14-53 proberen, ik heb nu 13-53 en hij gaat wel heel erg snel in toeren en topsnelheid mag wel wat hoger. Hoeveel hoger zal die zijn met voor 1 tandje meer?
Met standaard cilinder zo'n 7 km/h, wat t met een 80cc doet weet ik niet

Re: 80cc

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 13:52
door kristof
bij mijn 70 heeft het mss 3-4 km/u verschil