Pagina 1 van 1
					
				Hulp met setup
				Geplaatst: zo 27 okt 2013, 20:08
				door 2litergolf4
				Goedenavond   
 
aangezien de winter er weer aankomt en ik weer in de auto ga rijden wou ik graag een andere setupje op mijn senda ( OT ) knallen... ga het blok niet reviseren  aangezien ik er alleen hobby matig en met mooi weer mee naar het werk rijd.
Gewenste setup : ( dikgedrukte zit op huidige setup en ga ik weer gebruiken)
Cilinder           : 70 cc airsal
Krukas          : Doppler endurance 
Koppeling        : Metrakit pro race platen + veren  ( iemand enig idee wat voor blok olie ik nodig heb ? )
Carburateur    : 21 mm dellorto 
Uitlaat            : bidalot R2
membraan      : 4 kleps carbon 
Spruitstuk       : 21 mm spruitstuk
Ontsteking      : origineel 
Opmerkingen / Verbeteringen / Ervaringen graag 
 
  
kan natuurlijk altijd sneller en duurder maar wil er niet meer teveel aan spenderen aangezien ik bij aanschaf alles heb gereviseerd en mij dit al aardig veel heeft gekost en ik toch vaker in de auto rijd die overigens ook een aardig slokje lust  
 
Thx
 
			 
			
					
				Re: Hulp met setup
				Geplaatst: zo 27 okt 2013, 20:25
				door Heavy Fuel
				Putoline GP olie is goed, ook voor de snellere set-ups.
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7120
Je hebt op zich al een aardig snelle set-up voor weinig geld.
Een 80 Airsal of 80 MHR zou je kunnen overwegen, eventueel met een snellere uitlaat.
Wil je echt snel is een 80 MHR Team misschien een idee.
Maar dat gaat wel geld kosten.
Wat is je budget, en wat zijn je eisen.
Qua hoog/middeltoerigheid en trekkracht of top, verbruik enz.
 
			
					
				Re: Hulp met setup
				Geplaatst: zo 27 okt 2013, 20:54
				door basserd
				je kan beter dmp kopp platen pakken met malossi drukveren is goedkoper als pro race platen en veel sterker (rijden verschillende bida 88 setups mee) en je membraan pak gewoon lekker de orginele, lekker duurzaam
			 
			
					
				Re: Hulp met setup
				Geplaatst: ma 28 okt 2013, 17:17
				door 2litergolf4
				basserd schreef:je kan beter dmp kopp platen pakken met malossi drukveren is goedkoper als pro race platen en veel sterker (rijden verschillende bida 88 setups mee) en je membraan pak gewoon lekker de orginele, lekker duurzaam
ja pak origineel membraan dus de 6 kleps en knip ik zelf ff carbon plaatjes uit of ik laat t zo.. eerst ff zien hoe alles er aan toe is 

 
			
					
				Re: Hulp met setup
				Geplaatst: ma 28 okt 2013, 17:18
				door 2litergolf4
				Heavy Fuel schreef:Putoline GP olie is goed, ook voor de snellere set-ups.
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7120
Je hebt op zich al een aardig snelle set-up voor weinig geld.
Een 80 Airsal of 80 MHR zou je kunnen overwegen, eventueel met een snellere uitlaat.
Wil je echt snel is een 80 MHR Team misschien een idee.
Maar dat gaat wel geld kosten.
Wat is je budget, en wat zijn je eisen.
Qua hoog/middeltoerigheid en trekkracht of top, verbruik enz.
 
Eis is toch wel niet te duur maar wel goed spul heb net uitlaat enzo gekocht dus wil er niet weer 1 kopen 
 
wil gewoon wat meer power hebben verbruik maakt niet zoveel uit maar ga er geen 28 mm onder knallen haha
 
			
					
				Re: Hulp met setup
				Geplaatst: ma 28 okt 2013, 17:19
				door kristof
				membraan zou ik ook zo laten en de koppeling idd vervangen door een dmp met malossi veren, de uitlaat zou ik gewoon houden en een airsal 80 nemen, deze zit qua prestaties tussen de mhr80 en de mhr team80 mooi slijtvast mits goed gebruik en niet mishandeld en heeft een lekker koppel/toerental combo zal dus leuk lopen op je uitlaat, een 24 of 28 vlakschuif kan je ook nemen
edit: airsal 80 kost ook maar 20euro meer dan de airsal 70, malossi cilinders zijn al snel 250 euro
			 
			
					
				Re: Hulp met setup
				Geplaatst: ma 28 okt 2013, 18:04
				door 2litergolf4
				kristof schreef:membraan zou ik ook zo laten en de koppeling idd vervangen door een dmp met malossi veren, de uitlaat zou ik gewoon houden en een airsal 80 nemen, deze zit qua prestaties tussen de mhr80 en de mhr team80 mooi slijtvast mits goed gebruik en niet mishandeld en heeft een lekker koppel/toerental combo zal dus leuk lopen op je uitlaat, een 24 of 28 vlakschuif kan je ook nemen
edit: airsal 80 kost ook maar 20euro meer dan de airsal 70, malossi cilinders zijn al snel 250 euro
ok dat wist ik dus niet haha.. ben alleen bekend met site van josdijkman en opvoeren.nl etc.. heb je nog meer site's s?
Voel me echt slecht nu maar.... een 80 cc airsal kan er zo op dus dan hoef ik niet te kotteren en ophoogplaatjes te gebruiken 

heb zelf geen ervaring met 80 cc xD hoop dat dit dan wel wilt met mijn uitlaat 

 
			
					
				Re: Hulp met setup
				Geplaatst: ma 28 okt 2013, 19:09
				door kristof
				aan je carters moet er niets gebeuren, volgens mij kan je hem monteren zonder squish te meten enzo maar hier een how to 
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=3361" onclick="window.open(this.href);return false;
buiten josdijkman bestel ik op : 
http://www.gearparts24.de/" onclick="window.open(this.href);return false; en op 
http://www.easyparts.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
moet wel lukken op die uitlaat hoor
 
			
					
				Re: Hulp met setup
				Geplaatst: di 29 okt 2013, 16:43
				door 2litergolf4
				
ok squish ben ik wel wat bekend mee heb geen zin om in carters te gaan kutten
thx iig voor de info heb ik wat aan 
