Pagina 1 van 1

revisie rx50

Geplaatst: za 09 nov 2013, 17:47
door darkydave
hallo,

Ik rij met een aprilia rx50 met blok b50d0, is naar mijn weten hetzelfde als 1van derbi. heeft ongeveer 4 jaar amper gereden sinds ik met de auto rij en had eens zin om hem uit 1 te smijten nu ik vakantie heb.

mijn krukas zit met speling, cilinderwand en cilinderkop zijn beschadigd, keeringen en lagers (van krukas) zijn zo goed als versleten :(
ben van plan hem terug in ere te stellen. puur voor af en toe is mee te gaan crossen en voor de fun.

Nu ben ik niet zo thuis in merken en tuning onderdelen als de meeste hier. heb 400 euro ter beschikking. iemand dat me is een goede combinatie kan zeggen? liefst iets snel en krachtig voor die prijs :p. carbu en uitlaat laat ik liever standaard.

dankje ;)

Re: revisie rx50

Geplaatst: za 09 nov 2013, 18:39
door derbi-ftw
Krukas = Doppler/Rito
Cilinder = Airsal/TP/DMP
19/21mm carb en standaard uitlaat misschien wat?

Re: revisie rx50

Geplaatst: za 09 nov 2013, 19:43
door darkydave
via welke sites bestel je deze het beste?
enige voorkeuren?

Re: revisie rx50

Geplaatst: za 09 nov 2013, 19:47
door MikeDRD03
Josdijkman.nl

Easyparts.nl

Bromfietsshop.nl

Buitenlandse sites

Gearparts 24

Dam-sport.net

Enz

Succes

Re: revisie rx50

Geplaatst: zo 10 nov 2013, 18:50
door darkydave
welke carbu raden jullie aan bij een 80cc (airsal)?
heb gezien dat hier redelijk wat verschillen in zijn.

Re: revisie rx50

Geplaatst: zo 10 nov 2013, 19:26
door kristof
hangt er vanaf wat je wil, het maximale eruithalen of niet teveel verbuiken, je kan er een 21/24/28mm opzetten

Re: revisie rx50

Geplaatst: zo 10 nov 2013, 19:29
door darkydave
stel een 21mm, de rest gaat me iets te duur. enige voorkeuren?

Re: revisie rx50

Geplaatst: zo 10 nov 2013, 19:35
door derbi-ftw
21mm Dellorto carburateur (met eventueel een Twin air filter)

Re: revisie rx50

Geplaatst: zo 10 nov 2013, 19:39
door kristof
ik rij zelf met een 21mm dell black, vind ik zelf goed rijden en is gemakkelijk om af te stellen, maar je hebt ook 24/28mm carbs die niet duur zijn
http://www.dam-sport.net/mecaboite/piec ... illes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier staan er wel een aantal

Re: revisie rx50

Geplaatst: zo 10 nov 2013, 19:43
door darkydave
dankje! kan weer voort voor effe :p

Re: revisie rx50

Geplaatst: zo 10 nov 2013, 22:35
door basserd
derbi-ftw schreef:Krukas = Doppler/Rito
Cilinder = Airsal/TP/DMP
19/21mm carb en standaard uitlaat misschien wat?
rito is alleen voor ot blok
ik heb laatst een doppler endurance gezien met een geknapte drijfstang (ori cil) hele blok naar de tering
ik zou een bidalot krukas pakken die is niet stuk te krijgen.
als je voor slijtvastheid gaat en toch een beetje vlot wil zijn koop dan een gilardorni cilinder. zijn echt super cilindertje's
als je wat goedkoper wil en minder snelheid koop dan een airsal
als je een carb 19/21mm koopt, koop dan een echt dellortho

Re: revisie rx50

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 13:36
door derbi-ftw
Bas hij zegt: ''heb 400 euro ter beschikking''
Een Polini krukas + Gilardoni cilinder zit je al over de 400 euro.

Zou gewoon voor een Polini krukas + Airsal 70cc + dellorto 21mm + Twin air filter gaan.

Re: revisie rx50

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 13:45
door JeroenvR
derbi-ftw schreef:Bas hij zegt: ''heb 400 euro ter beschikking''
Een Polini krukas + Gilardoni cilinder zit je al over de 400 euro.
Bas heeft het niet over een polini krukas

Re: revisie rx50

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 14:09
door derbi-ftw
Ow faal, verkeerd gelezen.. in dit geval idd de optie van Bas.

Re: revisie rx50

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 14:10
door derbi-ftw
.

Re: revisie rx50

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 14:28
door JeroenvR
Cilinder: http://josdijkman.nl/shop/index.php?act ... uctId=6391
Krukas: http://josdijkman.nl/shop/index.php?act ... ctId=10652
Krukas lagers en keerringen: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ctId=10255

Bovenstaande is 400 euro, zou je eventueel nog betere koppelingsplaten + veertjes bij kunnen doen:

Koppelingsplaten: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7084
Veertjes: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2768

Inlaat
Carburateur: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=728
Spruitstuk: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7473
Membraan: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=1937
Filter: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=3888

Dat is totaal 600 euro, helaas boven je budget. Ik zou een 2e handse inlaat set zoeken.
En met zo'n setup zou ik ook een andere uitlaat kopen.

Re: revisie rx50

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 18:10
door darkydave
bedankt voor al de goeie reply's so far!

andere uitlaat zal er met der tijd nog wel bijkomen. wordt al voor gezorgd.

ohja, wat is de voorkeur bij dergelijke opgedreven motors; olie pomp verwijderen en zelf mengelen of verder open zette?

Re: revisie rx50

Geplaatst: ma 11 nov 2013, 18:16
door JeroenvR
Zelf mengen