Scr Corse HM 50/70 onderlangs

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gprfreak
Beginnende tuner
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 17:26
Vervoersmiddel: GPR 50
Locatie: Willemstad NB

Scr Corse HM 50/70 onderlangs

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Hee derbi freaks,

Ik ben in het bezit van een GPR 50 2012 model. :wub: De brommer is nu volledig standaard en loopt ongeveer 80/85. Ik ben van plan een nieuwe uitlaat er op te gooien. Ik zag dat de Scr Corse HM 50/70 onderlangs wel wat was. Mijn vraag is, zou dat ding een beetje lopen met een standaard cilinder, of trekt hij dan voor geen meter? :thumbdown:
Tandwiel is 12/53 geloof ik
sproeier weet ik niet :silent:

Bedankt (A)
Gpr 50 Giannelli street
Gebruikersavatar
ramonl
Pro tuner
Berichten: 546
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 23:17
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing 2009
CPI Supermotard
Locatie: ijsselstein

Re: Scr Corse HM 50/70 onderlangs

Ongelezen bericht door ramonl »

dat gaat op std cilinder heel mooi lopen :wub: mooie uitlaat.
ramonl schreef:
WiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind. :haai:
dan zullen we maar niet naar jou luisteren :haai:
ApriliaMalossi
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 10:51
Vervoersmiddel: aprilia rs 50 >2006 derbi nt (D50B0) blok

Re: Scr Corse HM 50/70 onderlangs

Ongelezen bericht door ApriliaMalossi »

aangezien het een 50/70 uitlaat is zal deze uitlaat een hoogtoerige powerband hebben. om een langere powerband uit deze uitlaat te halen zou je een 50 snel moeten hebben, dat is het beste in combinatie met die uitlaat. maar wat het beste is doet er nu ff niet toe, het zal gewoon heerlijk lopen zoals mijn maatje ramonI al zei. :thumbup:
HardWithStyle
Pro tuner
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 12 sep 2012, 15:51
Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010
Locatie: Vlissingen / Woudenberg

Re: Scr Corse HM 50/70 onderlangs

Ongelezen bericht door HardWithStyle »

Wat lul jij nou? Met een snelle 50 zal ie alleen maar hoogtoeriger worden..
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Scr Corse HM 50/70 onderlangs

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

ApriliaMalossi schreef:dat loopt zeker. aprilia rs 50 2007, ori cilinder, tandwielverhouding 14/52 mogelijk een andere versnelingsbak geen idee, sproeier 96, malossi mhr uitlaat, rijdt als een beest. als ie de powerband in knalt wanneer hij koud is moet je je schrapzetten want als je er geen rekening mee houdt dan pleur je gewoon achterover. warm minder agressief maar wanneer ik de shoque erop knal pompt ie em toch nog over de 120. beste uitlaat, nog op niks gereden wat zo agressief is.
''als ie de powerband in knalt wanneer hij koud is moet je je schrapzetten want als je er geen rekening mee houdt dan pleur je gewoon achterover.

Niet huilen als je zuiger straks uit je blok ''knalt''
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gprfreak
Beginnende tuner
Berichten: 223
Lid geworden op: di 07 jan 2014, 17:26
Vervoersmiddel: GPR 50
Locatie: Willemstad NB

Re: Scr Corse HM 50/70 onderlangs

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Dankjewel voor alle snelle en goede reacties! :thumbup:

Nu heb ik alleen een probleempje, ik heb jos Dijkman even een mailtje gestuurd om te vragen of die uitlaat nog leverbaar was. Helaas blijkt dat dus niet te zijn :problem:. Ook zei hij dat de Scr corse niet op mijn Derbi GPR 50 (model 2012) zou passen, volgens hem zou hij het frame raken. :silent:

Nu zag ik dat ook een Voca rookie wel een uitstekende uitlaat zou kunnen zijn! Het gekke is dat op de site van Voca racing staat dat hij niet op de Derbi Gpr past, maar jos Dijkman zegt juist weer van wel. Ook heb ik video's en plaatjes van Gpr's met een Voca Rookie gezien.

Iemand ervaring met de Voca rookie uitlaat? En die mij kan vertellen hoe hij zou lopen op een originele set-up en of hij zou passen op een GPR 50 (model 2012)? :oops:
En zou de scr corse echt niet passen? Die is namelijk wel een stukje goedkoper. Ik kan hem misschien ergens anders vandaan halen namelijk.

dankjewel (A)
Gpr 50 Giannelli street
ApriliaMalossi
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 10:51
Vervoersmiddel: aprilia rs 50 >2006 derbi nt (D50B0) blok

Re: Scr Corse HM 50/70 onderlangs

Ongelezen bericht door ApriliaMalossi »

HardWithStyle schreef:Wat lul jij nou? Met een snelle 50 zal ie alleen maar hoogtoeriger worden..
met een 50 snel haal je meet toeren dus zit je sneller in die specifieke powerband.
ApriliaMalossi
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 10:51
Vervoersmiddel: aprilia rs 50 >2006 derbi nt (D50B0) blok

Re: Scr Corse HM 50/70 onderlangs

Ongelezen bericht door ApriliaMalossi »

derbi-ftw schreef:
ApriliaMalossi schreef:dat loopt zeker. aprilia rs 50 2007, ori cilinder, tandwielverhouding 14/52 mogelijk een andere versnelingsbak geen idee, sproeier 96, malossi mhr uitlaat, rijdt als een beest. als ie de powerband in knalt wanneer hij koud is moet je je schrapzetten want als je er geen rekening mee houdt dan pleur je gewoon achterover. warm minder agressief maar wanneer ik de shoque erop knal pompt ie em toch nog over de 120. beste uitlaat, nog op niks gereden wat zo agressief is.
''als ie de powerband in knalt wanneer hij koud is moet je je schrapzetten want als je er geen rekening mee houdt dan pleur je gewoon achterover.

Niet huilen als je zuiger straks uit je blok ''knalt''
nou al 14xxx km mee gereden en nog geen krasje op de cilinder en de zuigerveren zijn ook nog perfect.
Plaats reactie