Pagina 1 van 1

Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 21:19
door derbi senda 2010'
Sorry dat ik het Hier vraag op een derbi forum maar heeft er iemand ervaring met Yamaha DT te ontgrenzen ? Mvg

Re: Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: do 27 feb 2014, 11:49
door DRD 85 J-Man
hmmm geen praktische ervaring maar op de meeste schakelbrommers worden dezelfde technieken gebruik.
begrenzingen op de inlaat, denk hierbij aan luchtfilter,te kleine carburateur of een begrenzer daarin.
Uitlaat begrenzen doormiddel van een prop, deze verminderd de diameter van je uitlaat aan het begin van de bocht waardoor je minder uitlaatgas kwijt kan.

Uitlaat begrenzer eruit of af halen is het makkelijkst:
demonteer je hele uitlaat, soms is het een hele bocht en soms 2 delen aan elkaar d.m.v een flens verbinding
nu zal je als je in je uitlaat kijkt aan het begin een klein gaatje zien zitten, deze moet je uitboren (met een dremel doen)
Zit er geen prop aan het begin dan zit die hoogstwaarschijnlijk in het verbind stuk.
Slijp dan de bouten/moeren daar af en alsnog de prop daar uitboren met een dremel.

Luchtfilter begrenzer of carburateur:
als je je zadel van je dt50 haalt zie je bij je accubak je luchtfilter zitten, het lijkt hier misschien een beetje op.
Afbeelding
deze kan je eraf halen, je brommer zal een iets dieper geluid produceren en een aantal km/h sneller gaan.
Als je de luchtfilter slang naar je carburateur volgt en deze vervolgens ontkoppelt zie je wellicht deze plaatjes zitten:
Afbeelding
deze kan je verwijderen, zo komt er meer mengsel in je cillinder terecht, dit betekend dus meer vermogen.

als je een of alle stappen hebt gedaan moet je je brommer nog afstellen, dit doe je door de sproeier in je carburateur te vervangen door een grotere, welke dit is moet je stapgewijs proberen. http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=158" onclick="window.open(this.href);return false;

je tandwiel verhouding aanpassen helpt ook, bijvoorbeeld je huidige tandjes tellen en dan 1 of 2 erbij op tellen en dan een nieuw voor tandwiel bestellen

Re: Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: do 27 feb 2014, 12:29
door D'n Achterkant
Is dat plaatje langs luchtfilter begrenzer ook een begrenzer die erin zit want dan ben ik een begrenzer vergeten

Re: Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: do 27 feb 2014, 16:51
door derbi senda 2010'
Dankje maar bij de uitlaat zit er zo een pijpje dat ergensaan verbonden is is dat géén begrenzing en da plaatje met die 3 gaten waar zit die dan?:o

Re: Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: do 27 feb 2014, 20:02
door Gprfreak
derbi senda 2010' schreef:Dankje maar bij de uitlaat zit er zo een pijpje dat ergensaan verbonden is is dat géén begrenzing en da plaatje met die 3 gaten waar zit die dan?:o
Er zit inderdaad soms een doodlopend pijpje aan de uitlaat, deze moet je er af (laten) slijpen en dichtlassen. Dat gouden plaatje met gaatjes zit in de carburateur aan de luchtfilterkant (kan me hierin vergissen)

Re: Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: do 27 feb 2014, 20:09
door Tino
Een vriend van me heeft ook een Yamaha DT, en hij vertelde dat de vorige eigenaar van zijn brommer een gaatje in de CDI had geboord om hem zo te ontgrenzen.

Misschien dat je hier wat aan hebt?

Re: Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 09:42
door DRD 85 J-Man
hooooooooooo STOP!!!! :eerie:
Dat is meestal bij TZR's met een Moric CDI
dan moet je in het midden van de O van mOric een gaatje boren, en vervolgens opvullen met lijm/epoxy.
Ga maar niet boren in je cdi :emo:

Is dat pijpje heeeel erg dun of is het een redelijk buisje?
dat hele dunne buisje gaat terug naar je luchtfilter, en dan zuigt als het goed is je filter gebruikt uitlaatgas aan.
niet goed voor je filter en vermogen

Re: Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 12:59
door Tino
Me vriend had me laten zien dat de vorige eigenaar inderdaad zo'n gaatje had geboord en opgevuld. Ik weet natuurlijk hier niet zo veel van af, daarom is het goed dat je dit zegt!

Re: Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 21:21
door derbi senda 2010'
DRD 85 J-Man schreef:hooooooooooo STOP!!!! :eerie:
Dat is meestal bij TZR's met een Moric CDI
dan moet je in het midden van de O van mOric een gaatje boren, en vervolgens opvullen met lijm/epoxy.
Ga maar niet boren in je cdi :emo:

Is dat pijpje heeeel erg dun of is het een redelijk buisje?
dat hele dunne buisje gaat terug naar je luchtfilter, en dan zuigt als het goed is je filter gebruikt uitlaatgas aan.
niet goed voor je filter en vermogen
Het is een dun pijpje na delucht filter ja en Khad da ook ergens gelezen met di gaatje in boren..

Re: Yamaha dt ontgrense

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 10:03
door DRD 85 J-Man
Dat pijpje kan je doorzagen bij je uitlaatbocht en bij je luchtfilter, wel dat gaatje op je bocht goed dicht laten lassen.
Zet anders een foto neer hier, dan weten we meer.
Dan moet je de url tussen deze twee zetten [img]URL[/img]