Pagina 1 van 1

ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: do 27 feb 2014, 21:03
door DRDracingblue
Ik rijd dus met een volledig standaard drd derbi'tje.
En heb een vastloper gehad :wall: dus ik heb een nieuwe cilinder nodig ik zou graag een 70 km/u rijden maar nog altijd met men originele uitlaat . Dus zou ik een 70 of een 50cc cilinder steken en welk merk is het beste liefst onder €200
Mvg Kobe

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: do 27 feb 2014, 22:17
door James
hier : http://derbiteam.nl/onderdelen/euro_e3_d50b0/cilinders/" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier : http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat info over de meeste merken cilinders
ik denk zelf dat de ALU airsal 70 en 80 wel mooie cilinders zijn voor jouw doeleinden.

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 09:45
door DRD 85 J-Man
als je 70km/h wilt gaan rijden steek dan ook maar een 50cc onder je brommer.
bij voorkeur een airsal, die lijken het meest op de originele cillinder.
Je voorkomt jezelf een heleboel gedoe met 70cc, met name als je betrokken raakt bij een ongeluk.

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 11:31
door kristof
70 dr loopt ook leuk op een ori setup, is maar wat je zelf wil
en als je een ongeluk hebt en je rijd te rap maakt het niet uit of je een 50cc of een 70/80cc hebt

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 17:09
door pizzabezorger
kristof schreef:70 dr loopt ook leuk op een ori setup, is maar wat je zelf wil
en als je een ongeluk hebt en je rijd te rap maakt het niet uit of je een 50cc of een 70/80cc hebt
Nee, maar als iemand frontaal op je inklapt en ze kunnen niet meer kijken of hij te hard liep gaan ze naar de cilinderinhoud kijken. Met 50 zal er weinig gebeuren, met 70 mag je alles terug gaan betalen aan de verzekering.

70cc is leuker, maar je moet er rekening mee houden dat de gevolgen flink kunnen zijn, en dan vooral financieel.



*EDIT*
Ik had niet naar de datum gekeken :eerie:

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 20:51
door kristof
maar dan moet je wel met een originele cilinder rijden of een met keuringsteken, als hij dat niet heeft maakt het niet uit of het een 50/70 of 80 cc is

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 21:47
door kevrie
Elke cilinder 50cc heeft normaal gesproken Goedkeuring voor op de weg. En qua verzekering kijken ze 99 van de 100 keer toch alleen naar de cilinderinhoud. Alleen in buitegewone gevallen word hij op snelheid gemeten.

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 22:49
door kristof
volgens mij heeft een malossi 50 mk 50 enzv geen goedkeuring voor de weg hoor :palm:

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 23:21
door kevrie
Zover ik weet wel, maar ik ken ook lang niet elke 50cc cilinder, maar heel veel snelle zijn gewoon legaal. En als je een goede 50cc wilt die lekker snel is, niet kijkend naar hoe lang ie meegaat, koop dan een airsall 50cc snelle uitvoering en (laat m) tuinen. Dan heb je nog een mooi cilindertje

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 23:32
door kristof
denk echt niet dat die gekeurd zijn voor op de baan hoor

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: za 22 mar 2014, 08:27
door pizzabezorger
Jaweh, de verzekering Kn toch niet ruiken of dat toevallig een snelle 50 is?

Re: ORIGINELE DRD 70cc of 50cc ??

Geplaatst: za 22 mar 2014, 10:34
door kevrie
Dan moeten ze m eruit halen, kijken of ie getuned is, hetzelfde doen met een nieuwe cilinder en dan de snelheid testen :wall: