Pagina 1 van 2
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: zo 23 mar 2014, 21:16
door DaanS
Het ligt er echt aan wat je qua prestaties zoekt.
Aan de rest van de setup te lezen heb jij waarschijnlijk meer aan een Airsal 70, aangezien je volgens mij meer slijtvast gaat en hem voor dagelijks gebruik nodig zal hebben.
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: zo 23 mar 2014, 22:06
door DaanS
Die 80 is zo hoogtoerig als iets, met die 70 heb je een leuk koppel
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: zo 23 mar 2014, 22:36
door pizzabezorger
Wheelies maken kan je zeker, 70cc airsal op ori pijpje is wheelieboekmachine, top zal ongeveer rond de 80-85 liggen denk ik?
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: zo 23 mar 2014, 23:59
door J03P
Neem maar een andere krukas en ga 1:50 mengen. Of je wheelies kan maken weet ik niet. Je brommer kan het wel, of jij het kan is weer een heel ander verhaal...
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: ma 24 mar 2014, 10:05
door J03P
Ik heb zelf veel plezier gehad van mijn Metrakit MK krukas. Die kon mijn setup prima verdragen en kost maar 110 euro. Doppler krukassen zijn ook wel goed voor jouw setup.
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: ma 24 mar 2014, 11:39
door J03P
Misschien ergens rond de 90-95 echte kilometers denk ik. Je originele uitlaat begrenst die cilinder nogal namelijk.
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: wo 26 mar 2014, 20:23
door kristof
zolang je met je ori uitlaat op die 70 blijft rijden kan je ori krukas het wel aan als er nog niet te veel km's op staan of geen speling
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: wo 26 mar 2014, 20:31
door kevrie
Maar als je toch bezig bent kan je net zo goed het zekere voor het onzekere nemen, want als je straks die nieuwe cilinder hebt en na paar 100 kilometer begeeft je krukas het, kan je weer opnieuw
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: wo 26 mar 2014, 20:36
door kristof
heb zelf ong 10k km gelopen met een airsal 70 op ori krukas, ging perfect

Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: wo 26 mar 2014, 23:01
door J03P
Als je gaat tunen moet je niet besparen op de belangrijkste onderdelen in je blok. Waarom zou je 100 euro besparen op een goede krukas, als je brommer later in de soep loopt. Het kan natuurlijk heel lang goed gaan, maar als het fout gaat dan baal je dat je die 100 euro niet uitgegeven hebt.
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: do 27 mar 2014, 10:40
door DerbiPoland
Ik rij een Derbi Senda DRD 2008 met een Airsal 70 en Metrakit Thrower. Wheelies bouwen zit er niet echt in, zo snel is een 70 Airsal ook weer niet. Heb een originele krukas erin en rijdt prima. Heb een top van ongeveer 85-90 (derbi teller).
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: do 27 mar 2014, 11:31
door J03P
Dat je er geen wheelies mee kan ligt niet aan de brommer of de setup, dat ligt toch echt aan de berijder. Je kan met elke brommer een wheelie doen, ongeacht de setup. Het gaat allemaal om het hebben van de juiste techniek, zithouding en balans, want een powerwheelie zal je inderdaad niet gaan trekken met die setup. maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Kijk op youtube een paar van de filmpjes van die gasten die stunten met een volledig originele Derbi, dan snap je wel wat ik bedoel.
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: do 27 mar 2014, 12:05
door jelleb10
Ik trek mijne met gemak achter over met me Airsal 50cc en 12 mm cabr en een technigas enox
Dus dan licht het idd aan de bestuurder
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: do 27 mar 2014, 12:17
door DerbiPoland
Uiteraard dat je elke brommer/scooter op z'n achterwiel kan trekken. Ik denk alleen dat het in dit topic om de kracht gaat of dat voldoende is voor een power wheelie...
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: do 27 mar 2014, 12:49
door J03P
bwoah, gewoon clutch up doen. Met de ktm's en Husa's doen ze eigenlijk altijd clutch up, want anders ben je vrij snel door je versnelling heen. Met mijn oude DRD kreeg ik hem wel omhoog op het gas, maar op de koppeling werkte een stuk beter en hield ik het ook een stuk langer vol.
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: vr 28 mar 2014, 16:27
door wouter..
Of neem airsal 80 dan heb j geen koppeling nodig voor de whielees;)
Alleen slijt het harder in dagelijka gebruik. Rij er zelf elke dag 50km mee maar loopt nog prima. Alleen mn krukas hield het niet vol, doppler er1
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: vr 28 mar 2014, 16:29
door wouter..
Deze week bidalot krukas erin gedaan en loopt weer

Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: vr 28 mar 2014, 17:42
door pizzabezorger
Nog even over dat wheelies gedoe, dat ligt echt aan de bestuurder. Ik rij nu origineel 50cc met een scr corse hm 50/70, en ik hou het voorwiel zeker wel 20 meter omhoog en dan zit ik aan het einde van de versnelling. Met mijn originele uitlaat kreeg ik hem nog makkelijker omhoog. Al pas ik nu wel op met wheelies, ik probeerde een 12 o' clock, het werd een soort 12:30 o' clock

Is niet heel erg veel meer over van mijn zadeleind.
Maar wheelies is gewoon oefenen en niet bang zijn dat je schade krijgt, oefen desnoods met een beun kappensetje ofzo. Wel is het met een 70/80cc natuurlijk veel makkelijker, maar voor leuk wheelien hoef je geen husaberg te rijden

Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: vr 28 mar 2014, 18:09
door kevrie
Welke twv had je dan net je 50cc? Ik heb nu 13/53 maar krijg de neus niet heel ver omhoog. Miss een centimeter of 10
Re: Airsal 70 of 80
Geplaatst: vr 28 mar 2014, 18:40
door pizzabezorger
13-53