DRD PRO 70 Airsal naar SNELLER

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
DerbiPoland
Beginnende Derbi fan
Berichten: 23
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 15:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD PRO 2008

DRD PRO 70 Airsal naar SNELLER

Ongelezen bericht door DerbiPoland »

Goedemiddag heren,

Ik zal mezelf even kort voorstellen. Mijn naam is Aleks en ben 23 jaar. Ik woon sinds een jaar in Polen Krakau (super vette stad) en heb sinds een week een Derbi Senda hier aangeschaft.
Ik heb al eerder scooters en brommers gehad toen ik 16 was. Ik begon met een Yamaha TZR 50 die ik toen verkocht had voor een Aerox. Deze had ik helemaal opgevoerd met een 70 Polini Evo, HPI enz enz, had er toen een leuke 18PK op de testbank mee gehaald. Was trouwens ook gewoon mijn straat scooter waar ik mee naar school ging, hehe.
Dit is de senda die ik 1,5 geleden heb aangeschaft:
http://tablica.pl/oferta/derbi-senda-dr ... 57sxz.html

Nu heb ik dus een Derbi Senda hier aangeschaft met de volgende setup:
- Airsal 70cc
- Metrakit Thrower
De rest allemaal originieel.
Hij trekt wel leuk op maar hij moet wel telkens op touren blijven om lekker weg te komen, onderin zit niet echt kracht.

Nu zit ik een beetje in een dilema want het gaat niet snel genoeg :D
Na 5 jaar ongeveer mis ik toch die 18PK van de Aerox en de optreksnelheid en wil ik deze nieuwe derbi even onderhanden nemen.
Ik ben aan het twijfelen hoe ik dit het beste aan kan pakken en heb daar graag jullie advies bij.
Ik wil eigenlijk niet verder gaan dan een snelle 70cc, uit ervaring van mijzelf en vrienden gaat dit echt hard zat en kan je hier meer dan genoeg kracht uit halen. Naar mij idee als je 80cc neemt kan je net zo goed gelijk een 125cc blok nemen.

Ik zit te denken aan een van de volgende cilinders:
- Metrakit Pro Race
- Hebo Manston (als die nog zo heten tegenwoordig)
- Polini Evo
- Stage6 Racing (minst snelle van de 4)

Als ik hier naar toe upgrade wat moet ik dan eigenlijk allemaal meenemen in de upgrade. Ik zelf denk:
- Minimaal 21mm carb
- Snellere uitlaat
- Krukas??? (hier twijfel ik heel erg aan of de standaart debri krukas sterk genoeg is)
- Powerfilter

Graag verneem ik jullie reacties hierop en wat een super setup zou zijn voor vette koppel en snelheid.

Groetjes,
Aleks
Jarnoooo_
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 22:29
Vervoersmiddel: Aprilia RS50 70cc 2008

Re: DRD PRO 70 Airsal naar SNELLER

Ongelezen bericht door Jarnoooo_ »

Hallo Aleks,
Als je een nog snellere 70cc gaat halen zou ik het volgende sowieso aanraden.
- Powerfilter, is makkelijker afstellen aangzien je veel meer lucht nodig gaat hebben met een grotere sproeier
- Krukas kan je doen maar is denk ik niet nodig aangezien 70cc nogsteeds dezelfde slag. Maar ik zou het persoonlijk wel doen (neem dan een doppler)
- carburateur inderdaad 21mm minimaal (24mm kan ook geen kwaad) met race setup zie je vaak 21 of 24. 24 rijdt uiteraard duurder qua verbruik
- Uitlaat raadt ik een Yasuni R3 aan, dit is een van de beste snelle 70cc pijpen die je kan vinden
- Carbon koppelingsplaten want met race setup gaat je koppeling slippen
- Verse blokolie zou ik sowieso doen als je een snelle setup bouwt
- Oliepomp eraf maar dat doe je denk ik sowieso
- Ik zou ook verse tandwielen en een sterke ketting nemen (voca ketting)
- Bougie hittegraad 10 nemen, die std hittegraad 9 ga je geheid opblazen met 1 rev

De dingen die je voor de leuk nog kan doen als je geld teveel hebt, bijvoorbeeld
- Race ontsteking (hpi binnenrotor)
- Snelgas (voor als je races doet is dit een aanrader) dagelijks gebruik is snelgas wel lastig maar aan alles is te wennen.
- Ik raad tandwiel verhouding 13-52 aan, rij ik zelf op mijn airsal 70cc en heeft heerlijk koppel met een respectabele top.
- Ik zou persoonlijk racer banden nemen, rijdt echt fantastisch in de bochten

Als je dit allemaal doet heb je echt een geweldige setup, ik ben misschien nog wat vergeten maar ik heb nagenoeg alles wel behandeld. Als ik nog iets ben vergeten kunnen andere mensen mij aanvullen eventueel
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: DRD PRO 70 Airsal naar SNELLER

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Je hebt een mooi en uitgebreid bericht geschreven echter is dit topic meer dan 5 jaar oud dus is de kans dat deze topicstarter überhaupt nog een Derbi heeft vrij klein.
Helaas, maar blijf posten zou ik zeggen! Komen altijd mensen te kort die niet vies zijn van een beetje uitgebreid advies.

:box:
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Jarnoooo_
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 22:29
Vervoersmiddel: Aprilia RS50 70cc 2008

Re: DRD PRO 70 Airsal naar SNELLER

Ongelezen bericht door Jarnoooo_ »

Xtreme-R schreef:Je hebt een mooi en uitgebreid bericht geschreven echter is dit topic meer dan 5 jaar oud dus is de kans dat deze topicstarter überhaupt nog een Derbi heeft vrij klein.
Helaas, maar blijf posten zou ik zeggen! Komen altijd mensen te kort die niet vies zijn van een beetje uitgebreid advies.

:box:
Oof ja kom ik nu ook pas achter, naja als iemand toevallig dit forum aanklikt en een hele setup wilt weten staat er een klaar hahahah, ik ga wel andere topics zoeken ik help mensen graag
Bertbeun
Banden plakker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 26 nov 2018, 20:21
Vervoersmiddel: Brommer
Brommer

Re: DRD PRO 70 Airsal naar SNELLER

Ongelezen bericht door Bertbeun »

haha ja bedankt ik heber iniedergevalwat aan gehad\
Plaats reactie