Pagina 1 van 2
Snelle 50
Geplaatst: za 29 mar 2014, 16:15
door Gprfreak
Hee allemaal,
Ik ben nog niet echt iets van plan maar ben een beetje aan het rond kijken voor een nieuwe cilinder.
Mijn set-up nu is:
Derbi gpr 50
twv 12-53
Giannelli street uitlaat
17,5 mm carb
voor de rest alles standaard
Nu wilde ik misschien een snelle 50cc of een laagtoerige 70cc. Wat zou beter zijn in mijn situatie? Ik denk dat een snelle 50cc te hoogtoerig is voor mijn uitlaat en de laagtoerige 70 dus een betere optie zou zijn. Wat denken jullie? Ook wil ik de top niet extreem hoog hebben liggen. Hij gaat nu maximaal 94 kilometer per uur op de derbi teller (12000 toeren). Ik zou dit graag een beetje willen behouden. Mag natuurlijk wel iets omhoog, maar geen 130/140

. Het gaat vooral om het accelereren.

Ik rijd ongeveer 1000km per maand, elke dag 50km naar school. Dus hij moet wel wat kunnen verdragen haha
En wat zou een goede cilinder kunnen zijn?
dankjewel

Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 15:26
door Gprfreak
Een laagtoerige 80cc mag ook. Ik denk alleen dat dat iets te rap gaat. Ik heb een NT blok trouwens. Dus een TP of DR 70 is geen optie

Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 18:36
door bobx
Airsal grauguss sport 70cc heeft 2 zuigerveren en is van gietijzer staat op gearparts24.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 18:41
door Joram
TP80, MHR80.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 21:16
door Gprfreak
Een MHR 80 replica lijkt me dan? Die zijn wat laag toeriger en slijtvaster dan de andere.
De TP80 is toch voor het OT blok?

(
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6549" onclick="window.open(this.href);return false;)
Die airsal is misschien ook wel wat. Deze van jos is niet de zelfde als op Gearparts neem ik aan? Want anders verkoopt Jos die airsal grauguss niet.
(
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7681" onclick="window.open(this.href);return false;)(
http://www.gearparts24.de/zylinderkit-a ... a6893.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Wat zou ik voor prestaties kunnen halen met beide cilinders? DE MHR 80 replica tegenover de Airsal Grauguss?
dankjewel!

Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 21:56
door Joram
TP80 is er gewoon voor nt hoor:
http://www.scootfast.net/store/kit-top- ... fonte.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MHR80 kun je ook gewone van nemen, verschil is erg klein.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 22:06
door Gprfreak
Dankjewel Joram! Welke van de 3 zou jij aanraden? De airsal, TP of de MHR?
Wat voor prestaties zou ik kunnen hebben. Ik wil wat meer koppel, maar de top niet extreem hoog zoals ik al zei.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 22:09
door Joram
Ik heb zelf met mhr replica gereden, top was niet echt hoger dan std 50cc maar wel leuk koppel.
TP is stukje goedkoper dan de MHR80, mja gietijzer vs aluminium.
Ligt eraan wat je zelf wilt uitgeven.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 22:15
door Gprfreak
Dus met de MHR replica kan ik hem wel fors laten trekken maar de top niet extreem ophogen. Dat is natuurlijk wel mooi. De MHR is wel een stuk duurder. Wat voor invloed heeft aluminium vs gietijzer. Prijs maakt me opzich niet heel veel uit. Tot zekere zin haha

. Ik wil vooral wat meer koppel. Maar loopt dit wel op een Giannelli street? De uitlaat heeft een powerband van 9k tot 13k.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 22:49
door Joram
Geen ervaring met die uitlaat.
Ik reed met replica en yasuni r2, top van 100 en leuk koppel.
Aluminium hoef je niet in te rijden, en wat slijtvaster.
Ik vond het een fijne cilinder, gewoon een 80cc versie van de std cilinder als het ware.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 23:18
door Jasper
Voor malossi gaan, kwalitatief goed spul. Als het kapot loopt is je zuiger 9 van de 10x alleen stuk. Dus nieuwe zuiger en je kan weer.
Met de replica kan je als je hem goed afsteld,smeert en warm rijdt gewoon 10.000km met een zuiger doen.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: ma 31 mar 2014, 15:08
door Gprfreak
Ik denk dat ik dan voor de Malossi MHR replica 80cc ga. Zou dit kunnen op de orgi krukas (8000km gereden) of zal ik er een doppler endurance bij nemen?
Zoals Joram al zei is hij te vergelijken met de orgi cilinder alleen met een stuk meer koppel. Wat zou de topsnelheid zijn met tvw 12(13)/53?
dankjewel voor de goede reacties
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: ma 31 mar 2014, 15:37
door Joram
Ik haalde 105 op testbank met MHR replica, R2 en 17.5. twv 14/53.
Als je krukas geen speling heeft kan het prima, zijn sterke asjes en de MHR is een tamme cilinder.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: ma 31 mar 2014, 15:40
door Gprfreak
Ik wil de top juist niet extreem hoog hebben liggen, dus als ik gewoon 12/53 hou. Zal hij ongeveer 95 gaan? Net zoals nu, alleen met meer koppel. Hoop ik

Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: ma 31 mar 2014, 16:34
door Joram
Yes, hij draait niet meer toeren dan standaard cilinder dus je snelheid blijft ongeveer gelijk.
Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: ma 31 mar 2014, 20:20
door Gprfreak
Dat is mooi! Dan ga ik denk ik een MHR replica halen! Dankjewel!

Re: Laag toerige 70cc
Geplaatst: di 01 apr 2014, 20:39
door Gprfreak
Waar ligt het aan of je uitlaat goed zal lopen op een grotere (laagtoerige) cilinder? Ligt dit aan de dikte van de bocht? Of moet je gewoon kijken naar hoe hoog de powerband zit. Dat je daar niet overheen trekt.
Wat de set-up dan zou worden is:
cilinder: MHR replica 80cc
twv: 12-53
Uitlaat: Giannelli street (powerband 9k tot 13k)
Carb: 17,5 mm dellorto
Moet er nog wat veranderen voor de carb? Ander spruitstuk? Of kan ik dat lekker origineel houden?
Re: Laag toerige 70cc/80cc
Geplaatst: do 03 apr 2014, 18:06
door Gprfreak
Is de montage zelf te doen? Ik heb het nog nooit gedaan en er niet extreem veel verstand van. Heb veel gelezen op internet. Maar ik de praktijk is het meestal toch weer wat anders. Dus ik wilde het eigenlijk laten doen door de brommer boer. Hoeveel denken jullie dat ze hiervoor gaan rekenen?
Re: MHR replica 80cc
Geplaatst: vr 04 apr 2014, 00:48
door J03P
De montage is zeker zelf te doen. Ik zou het je aanraden om het zelf te proberen, want het bespaart je niet alleen geld, maar je leert er ook nog eens ontzettend veel van. Daarnaast weet je precies wat er aan is gedaan en heb je altijd zelf overzicht. In mijn ogen zijn de meeste brommerboeren beunhazen die uit zijn op winstbejag en het meestal niet al te goed voor hebben met jou als brommerrijder. Natuurlijk verschilt dit per winkel.
Mocht je hulp nodig hebben; ik heb samen met Royal Club een how-to gemaakt over het monteren van een cilinder.
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=3361" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel succes!
Re: MHR replica 80cc
Geplaatst: vr 04 apr 2014, 14:48
door Gprfreak
Ik ben net even langs geweest en het monteren van een cilinder zit rond de 200 - 250 euro. Dit is dus bijna meer dan de cilinder zelf! Ik ga even mijn oom bellen (die werkt bij een motor zaak en heeft vroeger veel brommers gehad.) Ik hoop dat hij wel even samen met mij dat kan gaan doen! Ik schrijft wel in mijn gallery hoe het loopt!
Dankjewel voor alle reacties
