hoi
ik had een vraagje ik zou mn brommer graag wat sneller laten lopen,
en er zit nu een 14mm carb op en voor de rest een 50cc cilinder en orginele uitlaat.
hiermee rijd hij nu 65/70. als ik er een grotere carb in zou zetten gaat de brommer dan harder?
en zo ja hoeveel?
ik hoor het graag!
Tim
van 14mm naar groter
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda x-treme 50 sm
Re: van 14mm naar groter
Het zal misschien iets harder gaan.
Als je harder wilt gaan zou ik in jou geval voor een andere uitlaat kijken in plaats van carburateur.
Als je harder wilt gaan zou ik in jou geval voor een andere uitlaat kijken in plaats van carburateur.
-
- Banden plakker
okee ik zal is kijken naar dat plaatje, en wat voor een uitlaat raad je me aan?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15432
Dat je carb "groter" zou worden van het bronze plaatje verwijderen is onzin. Dit is de carburateur begrenzer. Deze zorgt dat er minder lucht kan worden aangezogen. Hierdoor kan je hem dus ook minder bezine geven wil je hem niet kut laten lopen. Dit plaatje er uit halen is wel handig als je een nieuwe uitlaat neemt. Je kan ook voor een 17,5 mm carb gaan. Maar dat zal je wel weer 80/90 euro kosten
Hoe hard wil je ongeveer gaan? Dan kan kunnen we je een beetje helpen kiezen.
Hoe hard wil je ongeveer gaan? Dan kan kunnen we je een beetje helpen kiezen.

Gpr 50 Giannelli street
-
- Banden plakker
okee, ik zou graag willen dat ie rond de 95/100 loopt alleen ik bedenk me net dat ik een 72 tandwiel heb. als ik die kleiner zou maken zou die dan ookal harder lopen?
maar 80/90 euro is voor een nieuwe carb? of 2dehands wat ik heb eigenlijk niet zo veel geld te besteden voor 1 onderdeel
ben ook pas 15 (bijna 16) en heb geen baantje 
maar 80/90 euro is voor een nieuwe carb? of 2dehands wat ik heb eigenlijk niet zo veel geld te besteden voor 1 onderdeel

-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: GPR 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15432
80/90 euro is inderdaad voor een gloednieuwe carb. Je kan hem natuurlijk ook tweedehands halen. Ik weet niet of je al veel ervaring hebt met brommers. Want meteen 95/100 is wel even wennen. Gaat vrij hard al. Je kan ook tandwielverhouding 12-53 doen en dan je originele uitlaat helemaal ontgrenzen. Dus de prop bij de flens er uit, en de 'piemel' er af halen en dicht lassen (of laten doen). Hierdoor gaat hij wel 80. Wel opnieuw goed afstellen!
Als je toch een nieuwe uitlaat wilt kan je een Giannelli conti overwegen. Een zeer snelle/en mooie
bovenlangse uitlaat. Hiermee kan je wel een top van 95 bereiken maar toch nog heel erg snel optrekken. Deze zijn nieuw 170 euro. Maar ook veel tweedehands in de omloop.
Als je toch een nieuwe uitlaat wilt kan je een Giannelli conti overwegen. Een zeer snelle/en mooie

Gpr 50 Giannelli street
-
- Banden plakker
okee bedankt!
ik zal eens gaan kijken voor een ander tandwiel verhouding en mn uitlaat ontgrenzen
en anders maar is gaan kijken voor een conti uitlaat.
heb trouwens wel wat ervaring met snelheid hoor.
ik zal eens gaan kijken voor een ander tandwiel verhouding en mn uitlaat ontgrenzen
en anders maar is gaan kijken voor een conti uitlaat.
heb trouwens wel wat ervaring met snelheid hoor.
Laatst gewijzigd door timmygast_38 op di 05 aug 2014, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
zeker voor dagelijks gebruik naar school toe zou ik wel even rekening houden met rollerbanken. ervanuitgaande dat je een nieuw type blok hebt (brommer van na 2006) heb je een 17,5 mm carb. door het bronzen plaatje begrensd hij hem tot 14 mm.. je carb ontgrenzen zal iets meer snelheid geven, maar vooral meer koppel.
vaak is je uitlaat ontgrenzen effectiever (of allebij
) kleiner achtertandwiel zal meer topsnelheid geven, maar zorgt ook weer voor langzamer optrekken.
vaak is je uitlaat ontgrenzen effectiever (of allebij