welke 80cc of meer cil?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
welke 80cc of meer cil?
Ik ben nieuw hier en mijn voorstel stukje kan je bij het café onderdeel van het forum vinden.
Mijn brommer gaat nu 85/90 km/u. Met 50cc origineel.
Voor mij snel zat maar ik wil graag snel wegtrekken en beetje pk's eruit kunnen halen.
Ook om te crossen.
Ik ben op zoek naar een 80 of meer cilinder. Dus mijn vraag welke cilinder zou of kan ik nemen. Ik heb geen groot budget dus met zoiets als parmakit hoef je voor mij niet aan te komen
eisen:
-snel accelereren
-veel pk's
-lange gebruiksduur
-geen grote kosten
-sleutelen is geen probleem
wat heb ik nu nog liggen:
-stage 6 28mm
-vl6 membraan
-bidalot 80cc (is dat wat?)
-hpi met licht spoel
moet je voor 80cc/88cc je krukas vervangen?
Of uitkotteren zoja is dat duur?
kan je na het uitkotteren ook nog kleinere krukassen gebruiken?
ik zag die bidalot 94cc maar volgens mij is dat best veel werk en kost het ook wat. maar die 32,5pk zag er wel vet uit
ik hoor het wel,
Mijn brommer gaat nu 85/90 km/u. Met 50cc origineel.
Voor mij snel zat maar ik wil graag snel wegtrekken en beetje pk's eruit kunnen halen.
Ook om te crossen.
Ik ben op zoek naar een 80 of meer cilinder. Dus mijn vraag welke cilinder zou of kan ik nemen. Ik heb geen groot budget dus met zoiets als parmakit hoef je voor mij niet aan te komen
eisen:
-snel accelereren
-veel pk's
-lange gebruiksduur
-geen grote kosten
-sleutelen is geen probleem
wat heb ik nu nog liggen:
-stage 6 28mm
-vl6 membraan
-bidalot 80cc (is dat wat?)
-hpi met licht spoel
moet je voor 80cc/88cc je krukas vervangen?
Of uitkotteren zoja is dat duur?
kan je na het uitkotteren ook nog kleinere krukassen gebruiken?
ik zag die bidalot 94cc maar volgens mij is dat best veel werk en kost het ook wat. maar die 32,5pk zag er wel vet uit
ik hoor het wel,
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
- DerbiSendaWouter
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
- Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15600
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: welke 80cc of meer cil?
MHR Team 80 voldoet aan je eisen, heeft in ieder geval heel veel koppel.
Always Strive And Prosper
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 231
- Lid geworden op: do 12 dec 2013, 13:31
- Vervoersmiddel: Husqvarna cr 125
- Locatie: grootegast
Re: welke 80cc of meer cil?
Of de airsal 80 lekker hoogtourig maar onderin niet zoveel
-
- Tuner
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
- Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15376
- Locatie: Ederveen
Re: welke 80cc of meer cil?
Airsal 80 loopt onderin prima hoor. Komt al snel in powerband en heeft bovenin genoeg vermogen
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: welke 80cc of meer cil?
Powerband ligt aan je uitlaat dan.wouter.. schreef:Airsal 80 loopt onderin prima hoor. Komt al snel in powerband en heeft bovenin genoeg vermogen
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: welke 80cc of meer cil?
Meer dan 80cc gaat in de papieren lopen, en je zit met lange slag krukas dus je kan niet zomaar even weer een normale cilinder erop monteren...
Zou mhr 80 team doen, leuke cilinder en kun je normale krukas gebruiken.
Zou mhr 80 team doen, leuke cilinder en kun je normale krukas gebruiken.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
-
- Tuner
- Berichten: 363
- Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
- Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15376
- Locatie: Ederveen
Re: welke 80cc of meer cil?
Jaa team is zeker een leuke cilinder maar in aanschaf duurder en slijt sneller dan airsal
-
- Tuner
- Berichten: 466
- Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
- Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
- Locatie: meerkerk
Re: welke 80cc of meer cil?
pak gewoon jou bidalot,, ben je goedkopste uit die heb je liggen en is ook best goed ,,
ride with pride
-
- Beheerder
- Berichten: 6910
- Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica - Gallery: DRD MHR Supermoto: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=800
GPR Sprinter: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5477
DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8497 - Locatie: Heerewaarden
- Contacteer:
Re: welke 80cc of meer cil?
Niet mee eens.wouter.. schreef:Jaa team is zeker een leuke cilinder maar in aanschaf duurder en slijt sneller dan airsal
Er is geen betrouwbaardere cilinder dan malossi en bidalot.
Knetterharde cilinderwand, die bijna onverwoestbaar is.
Verder is een team ook niet te vergelijken met de airsal 80 kwa prestaties, de team is sneller.
Tevens denk ik dat als je de malossi goed afstelt minsten net zo lang mee kan als de airsal 80 kwa zuiger slijtage.
Only god can judge me!!!
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 231
- Lid geworden op: do 12 dec 2013, 13:31
- Vervoersmiddel: Husqvarna cr 125
- Locatie: grootegast
Re: welke 80cc of meer cil?
Maar airsal is wel een stukje goedkoper
- J03P
- Moderator
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
- Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra - Locatie: ^--Up there
Re: welke 80cc of meer cil?
De team valt ook goed tweedehands te krijgen hoor. Ben voor een schappelijk bedrag aan mijn team gekomen. Gewoon een kwestie van goed zoeken.
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten
-
- Tuner
- Berichten: 466
- Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
- Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
- Locatie: meerkerk
Re: welke 80cc of meer cil?
je kan ook een tweedehands crossertje kopen , 80cc die staan er soms op voor rond de 700euro, dan kan je lekker crossen zonder dat het kapot gaat , in ieder geval minder snel als een derbi die je hebt opgebouwd , want daar ben je toch zuinig op .. maar je zei toch dat je een 80 bidalot had liggen ,, waarom pak je die niet ,, ik rij ook met bidalot en bevalt goed hoor .. als dat goed staat afgesteld trek je dikke wheeelies..
ride with pride
-
- Pro tuner
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
Re: welke 80cc of meer cil?
Je kunt voor dat geld wat een mhr80team cilinder kost 2,2 airsal80'ers oprijden.Jasper schreef:Niet mee eens.wouter.. schreef:Jaa team is zeker een leuke cilinder maar in aanschaf duurder en slijt sneller dan airsal
Er is geen betrouwbaardere cilinder dan malossi en bidalot.
Knetterharde cilinderwand, die bijna onverwoestbaar is.
Verder is een team ook niet te vergelijken met de airsal 80 kwa prestaties, de team is sneller.
Tevens denk ik dat als je de malossi goed afstelt minsten net zo lang mee kan als de airsal 80 kwa zuiger slijtage.
qua prestaties is er inderdaad wel een verschil.. maar de wanden van Airsal cilinders zijn ook kneiterhard.. mijn bigend-lager is laatst verrot gelopen, bovenkant van de zuiger en kop waren één groot berglandschap, cilinderwand was nog perfect..
maar als jij van de 50cc afkomt zou ik lekker airsal80 eerst is gaan rijden..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Tuner
- Berichten: 466
- Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
- Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
- Locatie: meerkerk
Re: welke 80cc of meer cil?
Rene ,, hij heeft al een 80bidalot liggen met de nodige spullen om het rijdend te krijgen. dan kan hij toch beter dat gaan gebruikennnn
ride with pride
-
- Pro tuner
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
Re: welke 80cc of meer cil?
jah das inderdaad waar, ook voor het eerst dat ik jou gelijk geefbulldogpower schreef:Rene ,, hij heeft al een 80bidalot liggen met de nodige spullen om het rijdend te krijgen. dan kan hij toch beter dat gaan gebruikennnn
maar dat is 44,9 mm slag..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Tuner
- Berichten: 466
- Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
- Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
- Locatie: meerkerk