Pagina 1 van 2
Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: wo 16 apr 2014, 18:07
door matthijsv97
hallo allemaal, omdat ik graag wat meer koppel wil en lekker weg wil trekken wil ik een nieuwe cilinder onder mijn derbi doen. Ik wilde gaan voor de Airsal Xtrem 88cc Cilinder, alleen vroeg ik mij af of ik dan icm een 45mm slag krukas mijn carters moet gaan frezen op derbi team zh staat van niet maar goed ik weet niet hoeveel ervaring hun hebben met deze cilinder. Ook heb ik geen ervaring met krukas vervangen weet iemand of dit te doen is? En ik heb nu een bidalot r2 chrome maar ik denkt dat dit voor geen meter loopt of wel en misschien aanrader voor een andere uitlaat? Bij voorbaat dank voor jullie moeite!
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: wo 16 apr 2014, 19:45
door derbi-ftw
Beter een Yasuni R3 nemen.
Je kunt het ook laten doen door iemand van het forum.
(uitkotteren, reviseren etc)
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: wo 16 apr 2014, 20:27
door Joram
R3 loopt ook niet.
Most 90/Voca 90, SCR 85, Yasuni r4 etc.
Als je koppel wil moet je deze cilinder niet halen, onderin doet ie niks, tis een toerenbeuker.
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: wo 16 apr 2014, 21:56
door matthijsv97
oke bedank Joram, weet iemand hoeveel onderhoud deze cilinder nodig heeft en misschien iemand persoonlijke ervaring mee? Want hij spreekt me wel aan lijkt me is wat anders dan bv MHR 80 waar al best veel mensen mee rijden.
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: wo 16 apr 2014, 22:33
door Ezasta
Vraag het joram

Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: wo 16 apr 2014, 23:24
door matthijsv97
aah Jeurem_92=Joram

had al zitten zoeken natuurlijk op youtube maar Joram moest jij je carters uitfrezen? en wat zijn verder je ervaringen ermee?
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 06:43
door Joram
Ja, heb hier een projectlog nog ervan, kun je precies zien wat er met de carters gebeurd is.
Kotteren voor krukas, verder extra ruimte voor de lange slag maken en spoelpoorten laten aansluiten.
Cilinder had 23.1PK bij mij neergezet, liep flink hard maar je mist onderin evht vermogen. Me oude mhr80 deed veel meer onderin en mistte dat toch wel.
Je moet continue in de powerband janken, niet zo leuk voor de buurt haha aangezien die pijpen nogal snerpend jankgeluid hebben.
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 11:20
door wouter..
Je kunt ook airsal 80 nemen heb je meer koppel onderin en trekt ook leuk
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 11:35
door matthijsv97
dan word het denk ik toch MHR 80 of airsal 80, is ook wat handiger denk ik met dagelijks gebruik. Thx allemaal
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 11:47
door wouter..
MHR 80 is zeer betrouwbaar. Onderin veel koppel maar maakt niet zoveel toeren. Als je sneller wild optrekken zou ik denk voor de airsal gaan maar MHR is slijtvaster
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 14:54
door matthijsv97
Is een airsal 80 dan sneller dan MHR 80?
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 17:19
door Joram
Ja.
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 18:16
door matthijsv97
ga denk toch voor de 88cc, klinkt zo verleidelijk die 23 pk

.iig als ik ergens aan begin zal ik wel er een project van maken kunnen jullie het ook volgen

Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 18:23
door Joram
Als jij koppel zoekt moet je er niet aan beginnen.
Tevens word het duur grapje bij elkaar en moet je wel beetje weten wat je doet met dit.
Je had veel piekvermogen, maar ik vond me mhr80 fijner rijden
Je kan ook MHR 80 TEAM doen, kan op normale krukas, veel minder werk en haal je ook 20pk. Tevens heeft deze wat meer koppel onderin.
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 18:43
door matthijsv97
weet je zeker dat dit kan op een normale krukas of bedoel je daarmee andere krukas maar normale slag, want iedereen raakt altijd helemaal in paniek als je zegt dat je een 70cc of meer op je standaard krukas wilt steken.
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 18:55
door Joram
Normale slag bedoel ik, als je eenmaal lange slag erin hebt kun je niet zomaar wat anders steken.
Mhr80 kan wel zo op std krukas, mits ie niet teveel heeft gelopen.
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 20:43
door matthijsv97
8k, maar een TEAM is denk ik iets te veel van het goeie

. Maar een MHR zou wel kunnen denk jij? Heb zelf nog nooit krukas vervangen vandaar dat ik een beetje er tegen op zie zeker omdat het blok nog maar 8k gelopen heeft en nog zo goed als nieuw is.
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 21:03
door Joram
Daar kan makkelijk een mhr80 op, ori krukas is aardig sterk.
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: do 17 apr 2014, 23:16
door wouter..
Ja ik zou niet heel snel grotere slag krukas beginnen. Wat rijd je nu voor setup?
Re: Airsal Xtrem 88cc Cilinder
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 11:45
door matthijsv97
eigenlijk alles origineel behalve uitlaat dat is een bidalot chroom ding wel is alles voor de rest ontgrenst en afgesteld met twv 14-53 gaat 90+ en trekt opzich best lekker.