Pagina 1 van 1
overtoeren 88cc
Geplaatst: ma 21 apr 2014, 09:00
door bulldogpower
ik sprak iemand gister en vroeg hem of het slecht zal zijn om een km of 5 vol gas te rijden , met bidalot88 cc. op derbi team zuid holland stond dat dit set zo rond de 14/15k zal draaien ,, nu is mijn vraa g als alles goed staat afgesteld en je rijd met een snel cilindertje , is het dan slecht om lange stukken volgas te rijden en met zulke hoge toeren
. of is daar een race cilinder niet echt voor gemaakt,en alleen maar goed voor korte sprintjes dat je dan wel even vol gas kan rijden,,maar dan gelijk weer moet stoppen.beetje onozele vraag mischien maar dat vroeg ik me af ..
Re: overtoeren 88cc
Geplaatst: ma 21 apr 2014, 09:23
door MikeDRD03
Dit kon makkelijk in het kleine vragen topic
Maargoed bij 2takt is het altijd slecht om lange stukken volgas te rijden
Re: overtoeren 88cc
Geplaatst: ma 21 apr 2014, 10:50
door bulldogpower
Oke Thanks,
Re: overtoeren 88cc
Geplaatst: ma 21 apr 2014, 11:21
door Joram
Sowieso slecht met die korte vertanding van je.
11 vtw is veeels te klein.
Daarbij kan je koeling zo lang vol gas het niet meer bijbenen, en je hebt grote kans dat de boel dan vastnakt door het hoge toerental en mindere koeling.
Re: overtoeren 88cc
Geplaatst: ma 21 apr 2014, 11:39
door bulldogpower
thanks Joram ik begrijp het. nu zat ik net op een site te kijken naar verschillende typen cilinders. van tamme 50cc tot echte sprint-race cilinders. ik las dat de nikacil wanden zo hard zijn bij bepaalde cilinders waaronder mhr team en bida. dat die niet slijten,maar de zuiger wel regelmatig vervangen moet worden, net als bij crossers, bij hoeveel km hebben we het dan over vervangen van zuiger
Re: overtoeren 88cc
Geplaatst: ma 21 apr 2014, 22:44
door MikeDRD03
Ook het nicaseal slijt, alleen minder hard dan de zuigers omdat de zuigers
Van zachter materiaal gemaakt is