Pagina 1 van 1

Sneller optrekken, topsnelheid behouden.

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 17:41
door drdevoderbi
Beste mensen!
Ik heb al een tijdje een Derbi DRD Evo. Loopt lekker, 80 op de teller. Hoeft van mij niet harder :happy:.
Er zit nu een standaard uitlaat onder die helemaal ontgrensd is. En er zit een andere membraam in. Voor de rest heb ik er niks aan veranderd en is alles standaard. Nou ben ik eigenlijk het geluid van de uitlaat wel zat :lol: , en zou ik wel wat sneller op willen trekken..

Dus ik zou graag een andere uitlaat willen kopen zodat de top hetzelfde blijft(of misschien lager wordt als de trekkracht omhoog gaat) & natuurlijk een mooier geluidje!

Nu zit ik zelf te denken aan een Gianelli Conti, maar ik weet niet of dat mijn wensen vervult.

Graag hoor ik wat advies van jullie.

Groeten! :wave:

Re: Sneller optrekken, top behouden.

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 18:10
door MikeR
Zou geen conti nemen, eerder een Leovince V6 of een Metrakit Thrower in combinatie met een lichtere vertanding.

Re: Sneller optrekken, top behouden.

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 18:42
door drdevoderbi
Ik heb nu 13/53 erop zitten.
Mag ik vragen 'waarom' ik beter een Leovince V6 of MK Thrower kan nemen ipv een Gianelli Conti?
Ivm met topsnelheid en trekkracht?

Re: Sneller optrekken, topsnelheid behouden.

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 18:52
door MikeR
Conti is erg hoogtoerig en zal rond de 90-95 gaan, niet wat jij zoekt dus. De uitlaten die ik noemde hebben een wat lagere top, dan kun je eventueel nog 12-53 erbij nemen.

Re: Sneller optrekken, topsnelheid behouden.

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 19:05
door drdevoderbi
Ahaaa oké thanks.
En is er nog een verschil tussen de Leovince V6 & de Metrakit Thrower?

Re: Sneller optrekken, topsnelheid behouden.

Geplaatst: do 24 apr 2014, 17:15
door Ezasta
Een Leovince vV6 is iets hoogtoeriger dan de standaard uitlaat, en de MK Thrower is weer iets hoogtoeriger dan de V6

Re: Sneller optrekken, topsnelheid behouden.

Geplaatst: do 24 apr 2014, 23:01
door drdevoderbi
Oke bedankt voor de reacties allen!
Ik denk dat ik voor de Leovince ga, twijfel alleen nog tussen de V6 of de nieuwe X-Fight.. Wat is het verschil?
En wat als ik mn twv, na het monteren van de nieuwe uitlaat, van 13/53 naar 12/53 doe? Heb ik dan geen overtoeren ofzo, en trekt die beter op?

:wave:

Re: Sneller optrekken, topsnelheid behouden.

Geplaatst: vr 25 apr 2014, 09:00
door pizzabezorger
Kans op overtoeren zit er dik in. Maar moet je gewoon wat minder gas geven.