thnx alvast.
sneller optrekken, top behouden
-
Bveldhuizen82
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
sneller optrekken, top behouden
ik wil graag mijn derbi sneller op laten trekken. De top ligt nu rond de 70 (1 prop uit de uitlaat). kan iemand mij vertellen hoe ik m wat sneller op kan laten trekken? Als de top hierdoor een stukje hoger uitkomt maakt het ook niet zoveel uit.
thnx alvast.
thnx alvast.
-
MikeR
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project - Gallery: XRace http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14409
DRD Pata Negra http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=16523 - Locatie: Barneveld
Re: sneller optrekken, top behouden
Je kan lichtere tandwiel verhouding nemen, dan word je top wel wat lager. Ik weet niet of jouw uitlaat (nog) een piemel heeft, anders moet je deze eraf slijpen en dichtlassen, gaat ie nog wat harder van.
Gestopt met Zandstralen

-
mototje
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
houd wel rekening met overtoeren. dus als je nu al erg veel toeren draait op top zou ik hem niet korter vertanden. als je niet teveel toeren draait zou je een kleiner voortandwiel kunnen monteren
mocht je het nog niet gedaan hebben, haal dan sws je carb begrenzing eruit, en je zou je prop helemaal uit kunnen boren (maar dit merk je ook erg aan je topsnelheid).
mocht je het nog niet gedaan hebben, haal dan sws je carb begrenzing eruit, en je zou je prop helemaal uit kunnen boren (maar dit merk je ook erg aan je topsnelheid).
-
Bveldhuizen82
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
ik heb niet mega veel verstand van brommers maar het 'piemeltje' is er al af en dicht gelast. ik dacht misschien aan de uitlaat helemaal ontgrenzen, andere sproeier en vertanding? of is dit een slecht idee? zo ja waarom?