Airsal 70 + originele uitlaat?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Steen100
Schakelrijder
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 15:09
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo zwart/geel
Locatie: Harderwijk

Airsal 70 + originele uitlaat?

Ongelezen bericht door Steen100 »

Hallo, Ik ben van plan een Airsal 70 aan te schaffen. Maar aangezien er hier nogal veel controles zijn wil ik niet dat hij 100 gaat lopen ofzo. Mooi 75 lijkt me het beste. Momenteel rij ik met een ori cillinder en een leovince v6 met 12-53 zn 70. Als ik een Airsal 70 met die leovince combineer hoe hard zal die dan lopen? En is het wat om een originele rvs uitlaat en een airsal 70 te combineren? of loop dat voor geen meter?
marc100 schreef:ik heb sex met mijn derbi
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Airsal 70 + originele uitlaat?

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Airsal 70 en originele uitlaat loopt erg goed, geeft erg veel koppel en je top is niet heel hoog.
Always Strive And Prosper
Steen100
Schakelrijder
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 15:09
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo zwart/geel
Locatie: Harderwijk

Re: Airsal 70 + originele uitlaat?

Ongelezen bericht door Steen100 »

Moet ik dan ook een 19 of 21 mm carb kopen of is 17,5 genoeg? en kan je ook gwn een airsal 70 rijden met originele krukas(6000km oud)
marc100 schreef:ik heb sex met mijn derbi
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Airsal 70 + originele uitlaat?

Ongelezen bericht door MikeR »

17.5 kan.. maar zou er zelf 21 op doen, loopt wel wat lekkerder hoor.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Airsal 70 + originele uitlaat?

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

17.5 is in principe genoeg. Airsal 70 kan prima op een krukas die zo weinig gelopen heeft, standaard krukas is sterk zat voor die setup.
Always Strive And Prosper
Steen100
Schakelrijder
Berichten: 188
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 15:09
Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo zwart/geel
Locatie: Harderwijk

Re: Airsal 70 + originele uitlaat?

Ongelezen bericht door Steen100 »

en hoe zit het met de topsnelheid? met 12-53 ofzo.
en is een leovince v6 (heb ik momenteel) niet beter voor de cilinder?
marc100 schreef:ik heb sex met mijn derbi
DerbiNator
Schakelrijder
Berichten: 157
Lid geworden op: zo 10 nov 2013, 23:02
Vervoersmiddel: Derbi Extreme 2011
Tomos A35 bouwjaar onbekend

Re: Airsal 70 + originele uitlaat?

Ongelezen bericht door DerbiNator »

het besten zou je een 70cc uitlaat kunnen kopen maar aangezien die dan te hard loopt zou ik gewoon kiezen ze zijn beiden gemaakt voor eig 50cc dus, zo groot verschil maak het niet
Four wheels move the body, Two wheels move the soul
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Airsal 70 + originele uitlaat?

Ongelezen bericht door wouter.. »

Zet gewoon standaard uitlaat op airsal 70 en 17.5mm
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
Gijspower
Schakelrijder
Berichten: 176
Lid geworden op: wo 22 jan 2014, 22:33
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme '11 Airsal 70
project Derbi drd '08 (sold)
Derbi senda DRD 03 Airsal xtrem 80 7t
Locatie: kootwijkerbroek

Re: Airsal 70 + originele uitlaat?

Ongelezen bericht door Gijspower »

ja trekt lekker en niet al te hoge top
Plaats reactie