Pagina 1 van 1
Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 13:58
door DerbiPoland
In mijn vorige topic had ik gevraagd over het luchtfilter van de originele 17,5 naar de 21mm of dit zou passen.
Nu gaat de vraag over het spruitstuk en membraan.
De Senda staat nu bij de garage/tuner en heeft op de testbank gestaan.
Setup:
Airsal 70cc
Metrakit Thrower
17,5 - 21mm Carb
Met de 17,5 haalde hij 12pk en gek genoeg na de nieuwe 21mm erop te zetten haalde hij ook 12pk. Dit was 2 maal getest 1x met luchtfilter en 1x zonder. Met de luchtfilter was deze er gewoon tegenaan gezet omdat deze nog niet passend was gemaakt.
De vraag is nu... Het originele spruitstuk en membraan zitten er nog in. Kan het zijn dat hierdoor de boel nog steeds geblokkeerd blijft en daarom niet meer vermogen levert?
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb al nieuw inlaat setje besteld, 21mm spruitstuk en Polini membraan.
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 15:29
door Tino
Als je het al besteld hebt, waarom wil je dit dan nog eigenlijk weten?
Een spruitstuk zorgt voor een betere flow, je zult dus wel wat merken bij de wat snellere set-ups. En betere membraan zorgt er voor dat er meer mengsel doorheen kan gaan om te verbranden. Ook kan een beter membraan sneller reageren bij het transporteren van het mengsel onder hoge toeren.
Zelf weet ik niet of je er meer pk's uithaalt als je dit veranderd, ik heb hier namelijk geen ervaring mee. Maar het lijkt me wel voor de hand liggend dat dit zorgt voor wat meer pk's.
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 17:08
door DerbiPoland
Tino schreef:Als je het al besteld hebt, waarom wil je dit dan nog eigenlijk weten?
Omdat ik me dan al beter voel als ik weet dat dit beter zal gaan werken

Daarnaast mocht iemand een ander idee hebben waar het aan kan liggen dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Bedankt voor je reactie.
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 21:19
door derbi-ftw
Precies, een 21mm carburateur op een 14mm spruitstuk heeft dus geen zin.
Een 21mm spruitstuk met 21mm carburateur kun je wel het maximale uithalen.
14 spruit 21 carb = 14
21 spruit 21 carb = 21
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: do 08 mei 2014, 10:59
door HardWithStyle
Qua pk's gaat t niet veel schelen, je zal t vooral merken in je koppel.
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: do 08 mei 2014, 19:09
door derbi-ftw
HardWithStyle schreef:Qua pk's gaat t niet veel schelen, je zal t vooral merken in je koppel.
En verbruik

Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: zo 11 mei 2014, 13:32
door HardWithStyle
Da's bijzaak als je gaat opvoeren

Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: zo 11 mei 2014, 16:03
door Baltjuh
Als jij een ander luchtfilter er op zet gaat hij beter lopen en een grote kans met meer pk's ook
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: ma 12 mei 2014, 21:02
door HardWithStyle
Wat lul jij nou?
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: di 13 mei 2014, 13:52
door Tino
Misschien helpen polino/malossi stickers ook nog, je kunt het altijd proberen voor die extra pk's die je krijgt per sticker!
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: di 13 mei 2014, 17:46
door HardWithStyle
Vergeet niet stukken uit je frame te slijpen. Gewichtsbesparing.
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: di 13 mei 2014, 18:32
door wouter..
Baltjuh schreef:Als jij een ander luchtfilter er op zet gaat hij beter lopen en een grote kans met meer pk's ook
Van een ander filter krijg je echt niet meer pk's
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: wo 14 mei 2014, 16:38
door DerbiPoland
Hahaha, te grappig jullie reacties
ik wil jullie toch even laten weten wat het resultaat is geworden.
Heb de brommer gister opgehaald van de garage en het volgende is actueel..
Brommer heeft 1,5 pk winst met de 21mm. Hij heeft nu +-13pk met lekkere koppel.
Met de sproeiers die getest waren liep hij het beste op 88 maar omdat de cilinder zo heet werd hebben ze uit zekerheid maar een sproeiertje groter gedaan.
Voorheen liep hij beter, stabieler op het gas. Nu loopt hij over het algemeen wel goed maar als hij koud is dan is het nog wel redelijk gestotter bij de lage toeren.
Eenmaal warm trekt hij beter door, soms voelt het niet eens alsof je schakelt omdat hij heerlijk door loopt bij het schakelen.
Enkel zo dat op een bepaalde gas stand hij even geen benzine lijkt te krijgen en als hij daar eenmaal voorbij is dat punt dan pakt hij hem weer vol op.
Heeft er iemand nog ergens iets aan toe te voegen wat misschien nog beter zal lopen?
Re: Van 17,5 naar 21mm Carb Airsal 70
Geplaatst: wo 14 mei 2014, 18:37
door Tino
Ja.
Baltjuh schreef:Als jij een ander luchtfilter er op zet gaat hij beter lopen en een grote kans met meer pk's ook