debbie start laatste tijd slecht

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
beunhaaz
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 22:40
Vervoersmiddel: brommer

debbie start laatste tijd slecht

Ongelezen bericht door beunhaaz »

mijn derbi drd start de laatste tijd erg slecht door de een of andere manier. eerst starte debje al na 1x kicken, maar nu start hij pas na 300 meter hardlopen met dat ding ofzo :palm: dat moet natuurlijk anders, heb niet voor niets een brommer natuurlijk.

dat heeft ie sinds 2 weekjes ongeveer, sinds een paar daagjes zie ik em ook wat olie lekken :sad:, en hoorde ik vandaag een voorzichtig poefje. maar de brum is kleine 4000 km geleden gereviseerd. dus waar zal ik naar moeten kijken? lekke kering?
James
Beginnende tuner
Berichten: 292
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:35

Re: debbie start laatste tijd slecht

Ongelezen bericht door James »

Ff bougie checken denk dat deze niet meer 100 is.
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: debbie start laatste tijd slecht

Ongelezen bericht door wouter.. »

Loopt di everder wel goed?
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
beunhaaz
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 22:40
Vervoersmiddel: brommer

Re: debbie start laatste tijd slecht

Ongelezen bericht door beunhaaz »

bougie is ok, had er al een nieuwe ingedraaid. en de laatste tijd stottert hij een klein beetje, maar denk dat het de ontsteking is ook omdat hij een poefje gaf. hoe en waar moet ik naar kijken? :silent:
Foppaul
Beginnende tuner
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi DRD Evo

Re: debbie start laatste tijd slecht

Ongelezen bericht door Foppaul »

Kijk eens of hij op tijd staat.
spijker95 schreef:Want dat doen we tegenwoordig blijkbaar overal #twitter#facebook#instagram#snapchat#derbi-forum
beunhaaz
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 22:40
Vervoersmiddel: brommer

Re: debbie start laatste tijd slecht

Ongelezen bericht door beunhaaz »

vandaag ernaar gekeken, stond op tijd. dus vliegwiel met spie er weer goed op. alleen waarschijnlijk de oorzaak van het probleem gevonden: laatst, paar weekjes terug. zekering gesprongen, nieuwe erin alleen had ik niet de goeie meer. dus van 7,5 naar 15, en zou een nieuwe 7,5 halen (helemaal vergeten natuurlijk) endus denk ik dat ik daardoor mijn ontsteking of dergelijke heb vernield, multimeter erbij alleen ook kapoet zekering van de multimeter gesprongen.

waarschijnlijk is dus de ontsteking of/en de bobine kapot.

zal ik beide vervangen of eerst kijken wat stuk is en dat vervangen? misschien iemand die hetzelfde overkomen is?
Plaats reactie