Pagina 1 van 1

gianelli conti uitlaat

Geplaatst: do 12 jun 2014, 10:33
door Giancarlo
ik ga op mijn volledige standard Derbi Senda Limited uit 2008 een Gianelli Conti uitlaat op zetten. :woot:
Weten jullie welke sproeier ik erin moet doen? :crazy:
Tandwielen blijven nog de zelfde. :roll:
Hoor graag van jullie.
Giancarlo

Re: gianelli conti uitlaat

Geplaatst: do 12 jun 2014, 11:12
door wouter..
Sproeier is bij elk blok weer anders maar zal denk rond de 90 zitten

Re: gianelli conti uitlaat

Geplaatst: vr 13 jun 2014, 09:40
door Derbi95
Als je hem volledig ontgrenst, zou ik afbouwen vanaf 100. Dan zitje sltijd goed, met vtw 11 zal die wel overtoeren gaan beunen

Re: gianelli conti uitlaat

Geplaatst: vr 13 jun 2014, 11:38
door Giancarlo
is die dan volledig ontgrenst als ik deze uitlaat erop doe met de daarbij juiste sproeier?
Wat voor tandwielverhouding hebben jullie?

Re: gianelli conti uitlaat

Geplaatst: vr 13 jun 2014, 12:33
door Tino
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=4&t=38

Beoordeel zelf maar even of je brommer dan volledig ontgrenst is.

De meeste gebruiken 13/53.

Re: gianelli conti uitlaat

Geplaatst: vr 13 jun 2014, 16:03
door Derbi95
als je de uitlaat nieuw koopt zit er een prop in, die je kan uitboren of met schroevendraaier eruit kan wrikken. als je bedoelt met "is die dan helemaal ontgrenst" de uitlaat, dan is die inderdaad helemaal ontgrenst. er zitte nog wel paar begrenzingen op je brommer -> zie link van tino
twverhouding 13/53 is goed, zal je een top mee halen van +/-95 als je hem goed afstelt
je kan eventueel je carburateur (messing plaatje) eruit halen, dan heb je 17,5mm carb
dan gaat ie volgensmij beter lopen en makkelijker af te stellen? (weet ik niet zeker)

Re: gianelli conti uitlaat

Geplaatst: ma 16 jun 2014, 17:12
door koen_evo
ik heb zelf ook een gianelli conti en mijn top is dan inderdaat +/-95 alleen heb ik daardoor wel een slecht optrekkende derbi. de eerste 5 meter trek die niet op en dan SCHIET die vooruit. de powerband licht waarschijnlijk hoog bij deze uitlaat. weet niet of dat op te lossen is met andere tandwielen.

Re: gianelli conti uitlaat

Geplaatst: di 17 jun 2014, 13:00
door Ezasta
Bij een ''snelle'' uitlaat ligt de powerband (het toerengebied waarbij er het meest vermogen is) hoger dan ''minder snelle'' uitlaten.
Hierdoor lever je koppel onderin in, voor pk'tjes bovenin je toeren.
Je zal onder de powerband beroerd rijden, maar als ie eenmaal op z'n toeren is, schiet ie vooruit.
Met een snelle uitlaat moet je je vertanding aanpassen, anders ga je overtoeren maken.
Zoals al gemeld is, zet 13-53 voor +- 95 km/h. 14-53 kan ook, dan zal je +-100 gaan.

Het slechte trekken onderin is niet te verhelpen. Goed afstellen met gasnaald zorgt ervoor dat je brommer zich er makkelijker doorheen trekt.