Pagina 1 van 2

70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: wo 16 jul 2014, 19:30
door marnixkoster
Eey

Ik had altijd een conti onder mijn derbi(wat niet mocht van mijn ouders). Nu zijn ze er achtergekomen dat hij tegen de 100 loopt en moet ik dus std rijden..
Nu wil ik me eens verdiepen in 70cc met std uitlaat, maar nergens filmpjes ofzo over te vinden. airsal 70 17,5 of 19mm op een std uitlaat, is dat een groot verschil met kabaal en kan ik nog fatsoenlijk bij huis weg rijden?

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: wo 16 jul 2014, 20:15
door garfield
Ik heb een 80 cc met standaard uitlaat en dat hoor je bijna niet.
(maakt ook niet zoveel toeren, uitlaat houdt enorm in)

Als je de tandwielverhouding wat zwaarder maakt, dan rij je nog steeds ruim 80 :thumbup:

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: wo 16 jul 2014, 20:53
door ramonl
en je popt dikke wheelie's 8-)

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: wo 16 jul 2014, 22:14
door garfield
Dat valt wel mee,zolang je niet aan je stuur trekt gebeurt er niks..
Het is geen 125cc crosser..

Rijdt inderdaad lekker laagtoerig,vanaf 4000 tot 9000 toeren overal trekkracht.

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: do 17 jul 2014, 20:12
door wouter..
Airsal 80 met ori uitlaat loopt best lekker. Kan er wel dikke whielees mee maken hoor en geluid hoor je niet zo heel veel van. Je zult wel merken dat je onder de powerband meer koppel heb maar zo slim zijn je ouders niet neem ik aan :palm:

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 14:32
door marnixkoster
oke, bedankt mannen :thumbup:

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 18:00
door rené
ik heb een poosje mhr80 replica met std uitlaat en 26mm gereden, dit liep max 101 en klonk echt heel origineel, maar iets zwaarder door die grote carbu, dus als je mhr80 met 17,5 mm en std filter en std uitlaat rij ga je wss max 85-90 ofzo en merk je niks aan het geluid, en je hebt wel een hele bonk koppel..

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 19:13
door wouter..
Mhr80 replica is voor jou wel goede cilinder icm ori uitlaat. Lekker laagtoerig.

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 20:50
door kevrie
Nadeel is wel dat je in je blok moet boren. Ik zou gewoon meeat laagtoerige 70cc doen, als je OT blok hebt raad ik DR70 aan

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 21:10
door garfield
In je blok boren?

Mhr 80 replica past gewoon op het blok hoor.
Airsal 80 ook.

Ben je niet in de war met sommige AM6 blokken,want daar zit wel een rand in het carter.

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: ma 21 jul 2014, 23:39
door kevrie
Aaaaah, sorry, mijn fout, zat inderdaad met mijn gedachte bij een AM6 blok! Maar meende dat t bij derbi ook zo was dat je maximaal 70cc erop kon doen, anders moest je bepaalde dingen permanent aanpassen (Dus dat je er geen 50 meer onder kan doen). Of is dit ook allemaal gedoe van eem AM6?

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: di 22 jul 2014, 03:26
door derbi-ftw
Dat onderscheid Derbi met AM6, Derbi is gewoon stuk beter xd.

Bij een Derbi blok kun je gewoon een 80cc erop monteren.

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: di 22 jul 2014, 08:25
door kevrie
Vind persoonlijk een AM6 beter, daarmee kan je meer uit een 50CC halen, maar qua standaard mogelijkheden wat je met een derbi blok kan vergeleken met een AM6 blok is derbi velen malen beter ja! (A) Zou zelf alleen nooit meer dan 50CC gebruiken op de weg aangezien het nogal tricky is (met politie etc.) maarja, daar kijkt iedereen weer net ff anders tegenaan.
Maar weer On topic: als je maar standaard bocht rijd met een demper die heel goed werkt (Dus die het geluid goed dempt) dan hoor je het alsnog wel iets, hij klinkt net ff wat groffer, maar dan is het nog wel een optie om te zeggen wanneer je aangehouden word dat je demper wat lek is, klinkt ie ook wat ruiger door :emo:

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: di 22 jul 2014, 22:18
door bpsurfer
kevrie schreef: Maar weer On topic: als je maar standaard bocht rijd met een demper die heel goed werkt (Dus die het geluid goed dempt) dan hoor je het alsnog wel iets, hij klinkt net ff wat groffer, maar dan is het nog wel een optie om te zeggen wanneer je aangehouden word dat je demper wat lek is, klinkt ie ook wat ruiger door :emo:
in dat soort gevallen kun je beter niks zeggen en je "dom" voordoen die gasten horen echt verschil niet tussen standaard brommer of standaard brommer met 70.

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 17:49
door marnixkoster
Nah weet je, mhr replica is natuurlijk wel dé cillinder in mijn ogen. maar die ziet er direct heel anders uit dan een derbi 50cc :yawn:

ik denk dat ik na de vakantie een project brommer koop en die ga opfokken

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: wo 23 jul 2014, 19:28
door Xtreme06
Ik denk niet dat je ouders dat verschil gaan zien,politie ook niet trouwens.

Hoe hebben je ouders het eigenlijk gemerkt?Onverwachts een ritje gemaakt :dry:
Anders zou je ook voor een eurobegrenzer kunnen kiezen :happy:

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: do 24 jul 2014, 16:53
door Tino
Je hebt ook polini 80cc's.

Een vriend van me heeft er zo één. Lijkt sprekend op de originele 50cc cilinder! :dry:

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: do 24 jul 2014, 20:24
door marnixkoster
Mijn broer moest plotseling naar zijn vriendin omdat ze een ongeluk heeft gehad, zijn auto net dat moment vast geparkeerd dus liet ik hem op mijn brommer. dus hij merkte gauw genoeg dat hij richting de 100 ging.
En dat heeft hij doorgelult aan mijn ouders. Vroeger noemden ze dat NSB.

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: do 24 jul 2014, 23:47
door kevrie
Je broer is echt een nazie! Hij is vast jaloers omdat je brommer sneller gaat dan zijn auto! :palm:

Re: 70cc origineel ongemerkt rijden?

Geplaatst: vr 25 jul 2014, 13:34
door Xtreme06
Wat ik zou doen in jouw situatie:

-Mijn broer een bak bier betalen oid en hem laten zeggen tegen je ouders dat hij de brommer opnieuw getest heeft en dat die nu volgens de regels loopt

-Een eurobegrenzer erop zetten(of een andere,dat maakt nu niet uit)en je broer een ritje laten maken,dan denkt hij en je ouders dat die weer volgens de regels loopt en heb je geen andere cilinder etc moeten kopen.En je kan hem eventueel nog proberen gebruiken bij een politiecontrole

Als je natuurlijk graag wat meer cc wil kan je dat ook gewoon doen,maar dit is goedkoper en makkelijker.Ik weet niet hoeveel km je brommer nu heeft maar als je meer dan 20.000km op de teller hebt en je meer cc wil vervang je best ook de krukas en dan kopen de kosten al gauw op.

PS:Ik zou voor de tweede optie gaan,anders heeft je broer nogsteeds iets om je te chanteren :emo: