Pagina 1 van 1
Probleem.
Geplaatst: za 19 feb 2011, 12:07
door basDRD
Ik heb nu een 70cc airsal met een 17.5mm dellortho (sproeier 90) en een gianelli conti.
Net alles gemonteerd en als ik hem start om de 2-3 kicks dan draait hij even een paar seconden en valt dan weer weg.. gas geven helpt niet geeft geen reactie, Wat zou het kunnen zijn? heb ook geen idee of sproeier 90 beetje in de goede richting is?
De zuiger was wel iets teklein maar hij sluit goed af op de zuigerveer kan dat het zijn? onder aan de zuiger kan je hem een heel klein beetje heen en weer bewegen.
Iemand tips/ervaring?..
basss

Re: Probleem.
Geplaatst: za 19 feb 2011, 12:57
door the skullkid
valse lucht ergens? die zuiger kan ik niks over zeggen

Re: Probleem.
Geplaatst: za 19 feb 2011, 13:34
door Lex
sowieso speling vermijden.
Ding heeft niet voor niets de goede zuiger nodig.
En ik denk dat je sproeier VEELSTE klein is.
Ik heb 17.5mm, standaard, met metrakit thrower, en zit op de 96.
Re: Probleem.
Geplaatst: za 19 feb 2011, 21:55
door basDRD
Valse lucht denk ik niet.. Sproeier zou kunnen ga dat is proberen maar bij je carb zit een gat waar je normaal je choke indraait maar die zat er niet bij dus heb ik er een bout in gedraait dan moet het toch goed zijn? Maar kan ik gewoon niet choken?
Grtz
Re: Probleem.
Geplaatst: za 19 feb 2011, 22:45
door Derbi-Kreidler1972
Vlotterkamer vol , brommer loopt , drijvertje zakt , afsluitpennetje blijft hangen , geen nieuwe brandstof in vlotterkamer ,
brommer slaat af. Vlotterkamer stroomt langzaam weer vol (tijdsduur van 2,3 kicks) en hij loopt weer een paar tellen. Zoiets moet het eerder zijn denk ik. Bekend probleem voor mij , had eens een benzine-kraantje die in de reserve stand , dezelfde symptomen veroorzaakte. Heel lang gezocht , voordat ik daar achter kwam , trouwens.
Heeft met de VEELSTE kleine sproeier niets te maken , want door het verschil van die 6/100ste millimeter in doorlaat , zou die
zeker wel moeten lopen , mits die niet verstopt zit. Lijkt mij een toevoer-probleem. Vlotter,benzinekraan,verstopte sproeier,membraan.
Re: Probleem.
Geplaatst: za 19 feb 2011, 22:49
door Lex
Derbi-Kreidler1972 schreef:Vlotterkamer vol , brommer loopt , drijvertje zakt , afsluitpennetje blijft hangen , geen nieuwe brandstof in vlotterkamer ,
brommer slaat af. Vlotterkamer stroomt langzaam weer vol (tijdsduur van 2,3 kicks) en hij loopt weer een paar tellen. Zoiets moet het eerder zijn denk ik. Bekend probleem voor mij , had eens een benzine-kraantje die in de reserve stand , dezelfde symptomen veroorzaakte. Heel lang gezocht , voordat ik daar achter kwam , trouwens.
Heeft met de VEELSTE kleine sproeier niets te maken , want door het verschil van die 6/100ste millimeter in doorlaat , zou die
zeker wel moeten lopen , mits die niet verstopt zit. Lijkt mij een toevoer-probleem. Vlotter,benzinekraan,verstopte sproeier,membraan.
Hmm, je hebt gelijk.
Maar bas, is je afstelling dan wel goed?
Ik vind 90 nogal aan de kleine kant voor 70cc , met conti
Re: Probleem.
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 00:22
door basDRD
Bedankt voor de reactie Derbi-kreidler zeker nuttig! Dus misschien vlotter vast ofzi..
En alex ik heb het gisteravond snel in elkaar gezet en even geprobeerd en toen dat probleem.. Dus misschien inderdaad groter heb 60 tot 100 erbij gekregen en 110 nog los dus zal is kijken morgen! Maar dat van die choke kan het niet zijn?
Naja zie het morgen wel zit ff op de BB van me vriendin:P
Re: Probleem.
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 02:42
door RaliasR
heb je je choke onderdelen (behalve de kabel) er nog wel gewoon inzitten?
Want dat chokeschuifje moet natuurlijk wel je chokesproeier + kanaal afsluiten