Pagina 1 van 1
Gianelli conti
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 13:11
door koen_evo
hallo.
Ik heb er op dit moment een Gianelli conti onder liggen waardoor mijn top 95 km/h is met twv 14/53. verder alles nog origineel.Het rijd erg lekker alleen als je onder de 7.000 toeren zit is het helemaal niks waard. Vooral bij het optrekken rij je de eerste paar seconden niet harder dan 12 km/h waardoor er nogal ongemakkelijke situaties ontstaan op de weg. ook als je aan het rijden bent en je laat de toeren onder de 7.000 komen kun je je gas zo ver open trekken als je wil maar sneller zal je niet meer gaan je snelheid neemt zelfs redelijk snel af waardoor je weer een paar versnellingen terug moet gaan. :S
Mijn vraag hierover is als er een oplossing is om sneller op te trekken/ snel op toeren komen. zonder de uitlaat te vervangen
Re: Gianelli conti
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 15:24
door Tino
De oplossing is simpel.
Je zou een ander voortandwiel kunnen proberen. Je moet dan denken aan twv 13/53. Je zult dan sneller optrekken maar je top zal wel iets lager komen te liggen.
Re: Gianelli conti
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 16:01
door koen_evo
Ik heb toevallig 2 13 tandwielen in het bezit. ik weet alleen niet of ze nog goed zijn
zou een groter achter tandwiel ook weel schelen ? of eventueel een grotere carb ?
Re: Gianelli conti
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 16:16
door Gprfreak
Ja 3 tanden achter groter is precies het zelfde als 1 tandje minder voor
Het op alleen duurder dit te doen.
Re: Gianelli conti
Geplaatst: wo 30 jul 2014, 16:51
door Tino
Je tanden van je tandwiel zien er nog wel oké uit en proberen kan altijd hé!
Een grote carburateur zou ik niet doen.
Re: Gianelli conti
Geplaatst: do 31 jul 2014, 00:03
door Ezasta
Ik heb ook met 14-53 en conti gereden, maar vaak houd ie in in de laatste versnelling, omdat hij het niet meer trekt. Ik haalde bijvoorbeeld 100-105 met ''plat op de tank''.
Als je je top wilt behouden, kun je wat met je gasnaald proberen zodat je brommert wat beter doortrekt.
Persoonlijk zou ik er een 13 voor op zetten. Je top blijft rond de 95 en je trekt iets vlotter op.
Re: Gianelli conti
Geplaatst: do 31 jul 2014, 16:42
door koen_evo
Bedankt. en inderdaad in de powerhand rij je echt top. alleen daar onder is het helemaal niks. ik heb de tw13 toch hier liggen dus dat ga ik van het weekend eens proberen aangezien dat een makkelijke handeling is. als dat niet werkt zal ik eens kijken of ik wat met de gasnaald kan doen. alleen klink dat zo riskant alsof er een heleboel mis kan gaan XD
Re: Gianelli conti
Geplaatst: do 31 jul 2014, 18:41
door Tino
Kan niet zo veel mis mee gaan.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Re: Gianelli conti
Geplaatst: do 31 jul 2014, 22:52
door Joram
Met conti heb je nou eenmaal geen kracht onder de powerband, welke vertanding je ook probeert...
Moet je een laagtoerigere uitlaat erop doen.
Re: Gianelli conti
Geplaatst: za 02 aug 2014, 17:32
door koen_evo
ik heb vandaag de tw 13 er op gegooid. en er is inderdaad wel een verschil ook al is die niet groot. alleen het volgende probleem is dat er totaal geen spanning meer op je ketting staat. zou ik de ketting kleiner kunnen maken of is een tw van 54 achter een makkelijke en betere oplossing.
verder had ik de eurobegrenzer er op gemaakt met mijn tw `14 maar omdat die mijn toeren begrenst tot ongv. 5000 kom je helemaal niet op snelheid zoon 17 km/h de eerste 30 seconden kun je nog zoon mooi verhaaltje vertellen aan meneer de agent maar dit is wel heel erg opvallend. zou dit probleem ook opgelost zijn met twv 13-54 of heb ik een totaal andere euro begrenzer nodig ?
Re: Gianelli conti
Geplaatst: za 02 aug 2014, 19:42
door Joram
Ketting spannen misschien een idee?

Re: Gianelli conti
Geplaatst: za 02 aug 2014, 19:46
door koen_evo
lukte niet als ik het wiel zo ver mogelijk naar achter zet is de spanning super laag. ongeveer 4 cm speeling als het niet meer is
Re: Gianelli conti
Geplaatst: za 02 aug 2014, 19:50
door Gprfreak
Dan even een schakeltje tussen de ketting vandaan halen, dan is het probleem opgelost. Je kan inderdaad heel slecht rijden met zo'n hoogtoerige uitlaat en een begrenzer. Dit valt meteen op.
Mvg Luc
Re: Gianelli conti
Geplaatst: za 02 aug 2014, 20:14
door koen_evo
ik zou het erg jammer vinden om me conti carbon er af tehaalen aangezien ik hem net heb zoals ik hem wil

.
Is er een simpele optie zodat ik mijn dubbele carbon demper kan behouden met een andere uitlaat. en welke uitlaat/set-up zouden jullie dan aanraden. mij is al eens verteld dat ik een mhr 80 met n mhr supermoto uitlaat moet nemen. maar dan heb ik volgens mij alleen een top van 135 maar nog geen krachtige optrek.
ik wil de begrenzer laten afstellen zodat de boel nog maar 50-60 rijd met de begrenzer aan.
Re: Gianelli conti
Geplaatst: za 02 aug 2014, 20:22
door Gprfreak
Met een mhr 80 kan je je top gewoon 95/100 houden met een beuk koppel onderin. Ik zou als ik jou was dat echter niet doen als je hem niet te hard wilt laten lopen. Hij gaat dan trekken als een malle. Je kan natuurlijk de euro begrenzer ook gewoon op 8000 toeren zetten, net in of onder de powerband en hem alleen aanzetten als het nodig ik. Begrenzen is altijd een hoop gedoe. Ik rijd zelf zonder begrenzer. Ik weet dat als ik word gepakt ik een probleem heb. Maar dat zijn de consequenties.
Mvg Luc
Re: Gianelli conti
Geplaatst: za 02 aug 2014, 21:45
door Joram
Eurobegrenzer werkte voor geen kut bij mij, trok em altijd vol in de toeren.
135 met een mhr80, dat mag je mij wel eens laten zien

Re: Gianelli conti
Geplaatst: do 28 aug 2014, 20:10
door koen_evo
Re: Gianelli conti
Geplaatst: za 13 sep 2014, 01:50
door koen_evo
Of heeft iemand nog een leovince v6 met dubbele demper ergens liggen
