Pagina 1 van 1

Straat cilinder

Geplaatst: wo 30 jul 2014, 16:21
door Gprfreak
Ik wilde graag een nieuwe cilinder op mijn gpr zetten. Ik heb al veel gelezen en ga voor een 80cc. Nu kan ik gaan voor de airsal 80 of mhr replica 80. Welke is beter voor dagelijks gebruik. Ik rijd dagelijks minimaal 50km en 40km daarvan is polder. De top ligt nu op 97 op derbi teller met tandwiel 13 voor. Ik wil deze top gewoon normaal houden. Het hoeft geen 140. Het gaat vooral om de koppel onderin. Jasper heeft me verteld dat de mhr replica wel 10k kilometer mee kan. En dan meestal alleen de zuiger vervangen moet worden. Hoe zit dit met airsal 80 (is een stuk goedkoper natuurlijk). En hoe zijn ze te vergelijken qua prestaties.

Mvg Luc

Re: Straat cilinder

Geplaatst: do 31 jul 2014, 14:41
door Joram
MHR80 is gewoon een opgeboorde standaard cilinder als het ware, top wordt niet echt hoger maar je krijgt leuk koppel erbij.
Airsal 80 is een vlinderpoort en een stukje sneller, maar slijt ook meer.

Re: Straat cilinder

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 15:04
door Gprfreak
Dankjewel joram! Zit er nog veel verschil in de mhr 80 en mhr replica qua prestaties? Ik ga toch voor een van die cilinders. Ik kan de mhr normaal misschien van iemand op het forum overnemen.
Mvg Luc

Re: Straat cilinder

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 15:05
door Joram
Ik heb replica gehad, hij heeft dubbele zuigerveer dus iets slijtvaster en heel iets tammer dan de gewone. Maar veel verschil is er niet.

Re: Straat cilinder

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 15:20
door Gprfreak
Heel erg bedankt voor de hulp. Ik ga voor de mhr normaal of mhr replica :happy:

Re: Straat cilinder

Geplaatst: zo 03 aug 2014, 09:23
door Gprfreak
Kan de mhr 80 zonder problemen op mijn krukas (11500 kilometer). Iedereen zegt dat de mhr replica dat wel kan. Ik verwacht de mhr dan ook?

Mvg Luc

Re: Straat cilinder

Geplaatst: zo 03 aug 2014, 12:36
door Gprfreak
Dankjewel! Ik zal even kijken, zal geen probleem zijn.
Mvg Luc