Pagina 1 van 4
krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: za 19 feb 2011, 21:48
door derbiii
moet je de krukas of koppeling vervangen bij een snelle 50cc/ 70/80cc? en bij welke kan het gewoon wel?
en koppeling?
mvg henry
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 00:13
door Boeki
Op je krukas moet je niet besparen bij een snelle cilinder.
En of je koppeling het niet houd merk je vanzelf, is niet zo noodzakelijk als krukas.
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 17:13
door derbiii
maar bij een snelle 50 getuned oid of een tame 70 hoef je toch niet je krukas te vervangen of wel
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 17:22
door mtijn
derbiii schreef:maar bij een snelle 50 getuned oid of een tame 70 hoef je toch niet je krukas te vervangen of wel
Nee onzin..
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 17:48
door Patje
Voor een DR70 of MHR 80 Replica of een andere tammere cilinder HOEF je niet perse de standaard krukas te vervangen, is wel sterk genoeg opzich...
Maar het is natuurlijk wel altijd aan te raden, en je moet er echt niet op gaan besparen!
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 20:31
door maffia741
Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
Liever krukas vervangen dan vastloper met je nieuwe cilinder en je wilt geen vastloper als je 120 rijd met 13k rpm.
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 08:32
door derbiii
ok, ik dacht aan een stage 6 50cc met 17.5 dell en misschien de scr corse hm bovenlangs, ori krukas en koppeling. gaat dit setupje goed samen met 13/53 en hier is het toch niet noodzakelijk om de krukas te vervangen
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 09:54
door maffia741
Ja maar verwacht geen dik verschil van een stage6 50cc veel sneller dan std 50cc is dit niet.
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 10:26
door mtijn
maffia741 schreef:Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
Liever krukas vervangen dan vastloper met je nieuwe cilinder en je wilt geen vastloper als je 120 rijd met 13k rpm.
Donder toch op man..
Wat een onzin, ik heb 15000 km met een redelijke 80 gereden, zolang je goed warm rijd is er nooit geen gezeik..
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 10:30
door Freek
originele krukas kan heel wat hebben, als je met een 70 airsal rondrijd of een lage toerige 80 dan is er geen probleem. De Krukas is dan wel eerder aan vervanging toe natuurlijk maar je kan er nog hele tijd veilig mee rond rijden.
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 11:41
door derbiii
oke, wat is dan wel een goede50cc of laagtoerige 70 voor nt blok? iig een met veel trekkracht, en is de scr corse hm bovenlangs een goede keuze bij een snelle 50/70?
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 18:02
door maffia741
mtijn schreef:maffia741 schreef:Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
Liever krukas vervangen dan vastloper met je nieuwe cilinder en je wilt geen vastloper als je 120 rijd met 13k rpm.
Donder toch op man..
Wat een onzin, ik heb 15000 km met een redelijke 80 gereden, zolang je goed warm rijd is er nooit geen gezeik..
Donder jij toch op man vieze beunhaas, als jij dat heb meegemaakt dan wil nog niet zeggen dat iedereen dat heeft.
En hoezo zet je er niet bij welke 80cc? beetje vaag maarjah zal wel een dr80 zijn geweest.
En sommige mensen ( zoals mij ) willen ook iets van zekerheid en een krukas kost 90 euro misschien lig jij daar snachts wakker van maar ik niet
Klote beunhaas en nu gouw opdondere
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 18:05
door maffia741
derbiii schreef:oke, wat is dan wel een goede50cc of laagtoerige 70 voor nt blok? iig een met veel trekkracht, en is de scr corse hm bovenlangs een goede keuze bij een snelle 50/70?
Ik raad je aan om een 70cc te halen dit is gewoon een stuk meer verschil dan zo'n klote 50 snel.
Neem airsal 70 of zoals mij gilardoni 74cc ( Is nog laagtoeriger dan airsall )
Je hebt nt blok dus dr70 valt voor jou al weg.
Anders kan je een mhr replica halen ofzo
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 20:20
door Boeki
maffia741 schreef:Je hebt nt blok dus dr70 valt voor jou al weg.
Goedzo.
derbiii schreef:ok, ik dacht aan een stage 6 50cc met 17.5 dell en misschien de scr corse hm bovenlangs, ori krukas en koppeling. gaat dit setupje goed samen met 13/53 en hier is het toch niet noodzakelijk om de krukas te vervangen
Ik rij met Stage6 50cc, 14 dell (word 19), Pro Race koppeling, EN DOPPLER RACE KRUKAS.

Moet alleen nog een bijpassende uitlaat.

Ik zeg niet dat die krukas nodig was hoor, maar Stage6 is behoorlijk snel mits je goede uitlaat erop hebt, dus wil het graag veilig doen.

Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 20:24
door maffia741
Idd beter vervang je die krukas gewoon is wel wat moeite maar je bent er meteen vanaf en hebt geen gezijk meer.
Als je een gloednieuwe cilinder koopt en die loopt vast dan baal je wel ff dan kan je je krukas + nog een cilinder halen.
Maar als je hem af en toe pakt en het maakt je niks uit dat die een keer vastloopt of met dikke speling in je krukas rondrijden dan vervang je hem niet, Wil je zekerheid doe het dan gewoon
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 21:56
door derbiii
weet iemand dan hoeveel het ongeveer kost om hem te laten vervangen bij de brommer zaak?
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 22:05
door maffia741
Ik raad je aan om het blok gewoon los erheen te brengen.
Dat scheelt al heel wat geld.
Maar ik denk dat het zo'n 50-100 euro is voor montage van alles.
Bij ons is het 50 euro maar bij elke brommerzaak is het weer anders.
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: ma 21 feb 2011, 23:01
door derbiii
ja ik heb net me derbi wil liever niet meteen blok eronder uit halen, krukas koop ik zelf hoeveel zal het dan kosten voor hun om de krukas om te wisselen
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: di 22 feb 2011, 11:33
door mtijn
maffia741 schreef:mtijn schreef:maffia741 schreef:Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
Liever krukas vervangen dan vastloper met je nieuwe cilinder en je wilt geen vastloper als je 120 rijd met 13k rpm.
Donder toch op man..
Wat een onzin, ik heb 15000 km met een redelijke 80 gereden, zolang je goed warm rijd is er nooit geen gezeik..
Donder jij toch op man vieze beunhaas, als jij dat heb meegemaakt dan wil nog niet zeggen dat iedereen dat heeft.
En hoezo zet je er niet bij welke 80cc? beetje vaag maarjah zal wel een dr80 zijn geweest.
En sommige mensen ( zoals mij ) willen ook iets van zekerheid en een krukas kost 90 euro misschien lig jij daar snachts wakker van maar ik niet
Klote beunhaas en nu gouw opdondere
Gast, ik heb wel heeeeel wat meer uurtjes meer ervaring met die kut senda's dan jou..
Net als of de originele krukas zo waardeloos is..
zoals ik al zei, als je dat ding goed warm rijd is er echt geen fuck aan de hand.
Ik heb met mijn oude rs 14pk gebankt en daar lekker 15000 km mee rond gekachelt zonder problemen met het big end.
Als je je blokje niet uit elkaar wilt halen, doe het dan niet, laat het zitten.
Plaats andere koppelings platen en een redelijke 70 of 80 gaat met gemak (dr, gilardoni, tp, airsal ed)
Re: krukas/koppeling vervangen
Geplaatst: di 22 feb 2011, 11:48
door Jasper
maffia741 schreef:mtijn schreef:maffia741 schreef:Gewoon krukas vervangen ben je er ook meteen vanaf.
Liever krukas vervangen dan vastloper met je nieuwe cilinder en je wilt geen vastloper als je 120 rijd met 13k rpm.
Donder toch op man..
Wat een onzin, ik heb 15000 km met een redelijke 80 gereden, zolang je goed warm rijd is er nooit geen gezeik..
Donder jij toch op man vieze beunhaas, als jij dat heb meegemaakt dan wil nog niet zeggen dat iedereen dat heeft.
En hoezo zet je er niet bij welke 80cc? beetje vaag maarjah zal wel een dr80 zijn geweest.
En sommige mensen ( zoals mij ) willen ook iets van zekerheid en een krukas kost 90 euro misschien lig jij daar snachts wakker van maar ik niet
Klote beunhaas en nu gouw opdondere
Let is op je gedrag.
Volgende keer dat ik dit zie krijg je een warn/ban.
Dit soort gedrag word hier niet goedgekeurd.
Standaard krukas gaat prima. Wat denk je nu dat er beter is? Een krukas van 90 euro of een krukas wat 400 euro kost(orginele derbi krukas)? Dat is niet voor niks hoor

Originele derbi krukas is gewoon een prima krukas. Ken genoeg mensen die met snelle cilinders op ori asje rijden. mhr 80, airsal 70, gila 75. Die rijden allemaal al langer als 3000km op ori as. Eentje heeft zijn mhr 80 er pas bij 18000 km op gelegd. En hij heeft bij 4000km met mhr80 zuiger vervangen en krukas was nog prima.
Geen onzin verkopen als je er geen ervaring mee hebt

.