Pagina 1 van 1
DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: za 19 feb 2011, 22:41
door DerbiRyder#85
Beste lezer,
ik had een vraag over het opvoeren van een DRD 85 uit 2009.
ik lees veel verhalen over dat je alleen een nieuwe uitlaat hoeft te installeren en je rond de 60 rijd.
alleen ik wil wat proffesionele hulp van jullie
ik had deze setup in gedachte:
gianelli conti met carbon demper
17,5mm PHVA dell'lorto carb
correcte sproeier (tussen 85 en 98 denk ik)
de vraag is ga ik dan niet sneller als 80 want ik mag van mijn ouders opvoeren maar niet extreem (102KM/H rijden etc etc.)
en klopt de setup?
want ik wil het liefst wel met gianelli conti rijden vanwege de looks en de lasnaden
weet iemand een betere setup met de gianelli alles boven de 50 en tot de 80 is prima.
hartelijk bedankt.

Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: za 19 feb 2011, 23:02
door the skullkid
80 word krap omdat je ook je vertanding gaat moeten aanpassen ivm overtoeren. De precieze top weet ik niet.
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: za 19 feb 2011, 23:10
door DerbiRyder#85
the skullkid schreef:80 word krap omdat je ook je vertanding gaat moeten aanpassen ivm overtoeren. De precieze top weet ik niet.
53/14?
overtoeren word wel een probleem zoals je zegt, maar is alleen een gianelli goed genoeg om zo iets te halen?
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: za 19 feb 2011, 23:31
door proud_owner_derbi!!!
pak dan een mk thrower dan zal 80 wel lukken en best je carbu niet ontgrenzen anders zal je er toch over komen met een korte (zonder overtoeren ) vertanding
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: za 19 feb 2011, 23:58
door DerbiRyder#85
proud_owner_derbi!!! schreef:pak dan een mk thrower dan zal 80 wel lukken en best je carbu niet ontgrenzen anders zal je er toch over komen met een korte (zonder overtoeren ) vertanding
kan de uitlaat MK thrower met een conti carbon demper?
want de demper van de MK vind ik spuuglelijk
bedankt voor je tip
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 00:08
door Boeki
Met 14/53 ga je juist sneller.
Beter ontgrens je gewoon je originele uitlaat, loop je brommer tegen de 80, en gewoon lekker, dus geen overtoeren.
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 13:01
door DerbiRyder#85
Boeki schreef:Met 14/53 ga je juist sneller.
Beter ontgrens je gewoon je originele uitlaat, loop je brommer tegen de 80, en gewoon lekker, dus geen overtoeren.
dus gewoon die ring eruit halen bij de bocht, moet ik nog een andere sproeier?
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: zo 20 feb 2011, 13:10
door Boeki
Ring eruit, ja. en het doodlopend stuk afslijpen/dichtknijpen.
Daarna grotere sproeier, 90 ongeveer. Moet je zelf ff proberen welke precies.
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: di 22 mar 2011, 21:57
door NickD
gewoon alles van malossi erop gooien...
nee, maar als je een conti mooi vind kan je ook gewoon de prop daarvan uitboren tot de gewenste snelheid.
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: di 22 mar 2011, 22:00
door the skullkid
Dat rijd voor geen meter omdat de powerband van de conti heel hoog ligt en je door die begrenzing die toeren niet haalt, hierdoor haalt een brommobiel je in...
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: wo 23 mar 2011, 21:11
door mitkrov13
ik heb de hoofd prop aan het begin van de uitlaat uitgeboord en mooi glad gemaakt. het plaatje van de carb is er ook uit.
en sproeier 76 erin gedaan met 12-53.
ik heb een absolute top van 62 km/u en een mooie koffie bruine bougie.
ori uitlaat trekt wel lekker onderin(voor ori dan hé). wat verder in de toeren verliest hij een beetje kracht.
vind het heel relex rijden zo. lekker vloeiend rijden en je hoeft je geen zorgen te maken over rollerbanken enzo
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: wo 23 mar 2011, 21:29
door NickD
the skullkid schreef:Dat rijd voor geen meter omdat de powerband van de conti heel hoog ligt en je door die begrenzing die toeren niet haalt, hierdoor haalt een brommobiel je in...
hij zei niet dat het lekker moest rijden

nee, maar ik denk ik geef hem gewoon een optie die ook kan.
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: do 24 mar 2011, 23:16
door Matti
Als je 14-53 neemt met de gianelli enduro en 17.5mm carbu zal je rond de 100 lopen man.
Mvg
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: di 26 apr 2011, 22:06
door DRD 85 J-Man
kan close,
heb genoeg nieuwe info opgedaan over een nieuwe setup
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: wo 27 apr 2011, 15:45
door royke
srry dat ik het zeg..MAAR DIT HEELEMAAL JOU TOPIC NIET VRIEND!!!

Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: wo 27 apr 2011, 17:45
door royvi
DRD 85 J-Man schreef:kan close,
heb genoeg nieuwe info opgedaan over een nieuwe setup
the skullkid schreef:Dat rijd voor geen meter omdat de powerband van de conti heel hoog ligt en je door die begrenzing die toeren niet haalt, hierdoor haalt een brommobiel je in...
dat had ik laatst, ik reed 75/80 en werd ik gewoon ingehaald door een brommobiel, en dan ook niet krap maar die brommobiel racete me voorbij.
Ik zou je brommer gewoon volledig ontgrensen prop uit uitlaat, piemel eraf, carburateur plaatje eruit en eventueel luchtfiltergeval (moet je zelf weten) en dan voortandwiel 14 erop, en dan loopt hij 75/80.
Re: DRD #85 2009 opvoer vragen?
Geplaatst: vr 29 apr 2011, 16:16
door DRD 85 J-Man
royke schreef:srry dat ik het zeg..MAAR DIT HEELEMAAL JOU TOPIC NIET VRIEND!!!

excuus, ik met m'n domme kop.
heb ik lopen spacen dat het mijn eigen post was.
sorry ik zal er voortaan op letten.