Pagina 1 van 1
Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: za 09 aug 2014, 14:20
door Schakelman
Hoi,
Als ik mijn standaard cilinder laat tunen, membraan van een crossmotor en 19mm carb plaats, welke top zou ik dan hebben met 12-53 en 13-53? De uitlaat is standaard ontgrensd.
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: za 09 aug 2014, 17:08
door daniel95
Als je de uitlaat niet vervangt voor een snellere zullen je prestaties hetzelfde of zelfs minder zijn als nu.
Mvg Daniël
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: za 09 aug 2014, 21:08
door Schakelman
Hebben jullie het nu alleen over topsnelheid of ook over trekkracht. Ik hoef niet perse een hogere top te hebben. Meer trekkracht is voor mij ook voldoende. De grotere carb zal daar toch wel voor zorgen?
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: za 09 aug 2014, 21:37
door derbi-ftw
Ja iets.
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: zo 10 aug 2014, 12:29
door Schakelman
Welke uitlaat is dan beter met een getunede ori 50cc?
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: zo 10 aug 2014, 18:56
door Gprfreak
Standaard cilinder tunen heeft erg weinig voordelen. Een snelle uitlaat zoals een scr corse of een giannelli conti is een betere oplossing. Wil je iets minder snel kan je ook voor een leovince v6 gaan of een leovince xfight.
Mvg Luc
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: zo 10 aug 2014, 19:21
door Jasper
daniel95 schreef:Als je de uitlaat niet vervangt voor een snellere zullen je prestaties hetzelfde of zelfs minder zijn als nu.
Mvg Daniël
Onzin
Uitlaat begrensd hem op toeren niet op koppel.
Gprfreak schreef:Standaard cilinder tunen heeft erg weinig voordelen. Een snelle uitlaat zoals een scr corse of een giannelli conti is een betere oplossing. Wil je iets minder snel kan je ook voor een leovince v6 gaan of een leovince xfight.
Mvg Luc
Onzin
Als je een goede tuner vindt, die kan de cilinder zo tunen dat je er meer koppel uithaalt maar top vermogen weinig tot niets veranderd.
Een andere uitlaat zorgt ervoor dat je minder koppel krijgt en meer top vermogen.
Voor het gene wat topicstarter wilt is de originele uitlaat geen slechte keuze.
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: zo 10 aug 2014, 19:26
door Gprfreak
Sorry. Ik dacht juist altijd dat bij het tunen van de originele cilinder meestal er verlies wordt gemaakt op koppel. Mijn fout.
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: zo 10 aug 2014, 19:30
door Jasper
Dat komt omdat iedereen alleen naar pk's kijkt, ook de meeste tuners.
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: zo 10 aug 2014, 20:36
door Schakelman
Ik breng mijn brommer voor onderhoud naar een professionele crossmotortuner. Die gaf zelf aan er iets mee te kunnen.
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: zo 10 aug 2014, 21:02
door Jasper
Bij zo'n tuner ben je bij het goede adres, een tuner die bijna alleen scooters doet moet je niet komen.
Verwacht echter geen grote vermogens winsten bij je originele cilinder. Wil je echt winst gaan behalen moet je je carters aan gaan passen (inlaat hoek).
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: do 14 aug 2014, 18:32
door Schakelman
Bedankt Jasper!
Re: Waar zou ik op uit komen na cilinder tunen?
Geplaatst: zo 17 aug 2014, 12:51
door Schakelman
Die van mij hoeft bij lange na niet zo hard te gaan, maar hij had de Derbi van zijn zoon 115-120 lopen op de originele cilinder en uitlaatbocht. Blijkbaar wel een en ander gedaan met ontsteking, membraan en grote carb. Ik heb gevraagd om zoveel mogelijk trekkracht. Op zich hoef ik niet zo hard. Ik ben benieuwd. Als hij beter remde mocht hij wat mij betreft sneller gaan
Maar met de auto is de remweg toch altijd nog een keer of 3 zo kort. (Bij hogere snelheden, niet bij 40).