Voor onze cross/rce bakbrommer willen we misschien over op derbi.
Nu richten we ons niet op meer dan zo'n 14000 a 14500 rpm. Wat is jullie ervaring? Is een balansas te verkiezen?
balansas: ja of nee?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: balansas: ja of nee?
Als crossbak is een balansas helemaal niet nodig, maar het is altijd wel een +
Heb je een GPR of een GPR die +100 gaat is een balansas wel fijn.
Heb je een GPR of een GPR die +100 gaat is een balansas wel fijn.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Pro tuner
- Berichten: 758
- Lid geworden op: za 10 aug 2013, 00:58
- Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07 - Locatie: Oss Noord-Brabant
Re: balansas: ja of nee?
michien een stome vraag maar wat is een balansas ?
en waar dient het voor ?
en waar dient het voor ?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
- Vervoersmiddel: Mercedes
Re: balansas: ja of nee?
Een balans as zorgt ervoor dat de trillingen die een motor produceert ( behalve een 6 cilinder lijn motor dan) worden geneutraliseerd in het blok. Dit doen ze door een asymetrische as ( de balans as) zodanig te laten draaien dat de trillingen die de as maakt de trillingen van de motor compenseren. Voordeel is dus dat het wat lekkerder loopt en makkelijker hoog in toeren gaat zonder dat alles kapot trilt
Het is pas echt crises als het bier op is!