Origineel uitlaat

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
DRDRico
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 13:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 Blauwe velgen.

Origineel uitlaat

Ongelezen bericht door DRDRico »

Wat is ongeveer de sproeiermaat die erin moet met alles origineel alleen met een ontgrenste carburateur. (17.5mm)
Op nieuwe type blok standaard cilinder en origineel.
En welke maat ongeveer als je deze setup heb:

Mhr80 Replica
Origineel ongrenst
17.5mm carburateur(origineel ontgrenst.)
Gebruikersavatar
blackracingderbi
Tuner
Berichten: 373
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 20:13
Vervoersmiddel: derbi senda
Locatie: Zierikzee (zeeland)

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door blackracingderbi »

Ik denk ongeveer rond de 88 ofzo met standaard uitlaat standaard cilinder maar dat kan ik je niet vertellen dan moet je even uit proberen altijd anders en met mhr80 replica weet ik niet maar hoezo wil je een mhr 80 met standaard uitlaat ik weet niet of dat goed loopt or.
Succes
DRDRico
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 13:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 Blauwe velgen.

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door DRDRico »

blackracingderbi schreef:Ik denk ongeveer rond de 88 ofzo met standaard uitlaat standaard cilinder maar dat kan ik je niet vertellen dan moet je even uit proberen altijd anders en met mhr80 replica weet ik niet maar hoezo wil je een mhr 80 met standaard uitlaat ik weet niet of dat goed loopt or.
Succes
Omdat ik niet een al te hoge top wil, en omdat een ori uitlaat ontgrenst niet echt een powerband van zichzelf heeft en dus niet veel toeren maakt maar toch aan ´t begin vrij veel kracht heeft.
En een MHR80 replica veel kracht onderin geeft heb je en leuke straatsetup met veel koppel en niet te hoge top omdat je niet de perfecte uitlaat heb.
volcom
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door volcom »

hey ja kan wel zijn maar weet niet wa die ori daarop gaat doen en voor de 80cc zou ik toch naar de 100 gaan met sproeier hoor
DRDRico
Derbi fan
Berichten: 84
Lid geworden op: di 26 okt 2010, 13:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 Blauwe velgen.

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door DRDRico »

volcom schreef:hey ja kan wel zijn maar weet niet wa die ori daarop gaat doen en voor de 80cc zou ik toch naar de 100 gaan met sproeier hoor
had filmpje gezien liep best aardig, en iemand anders op ouwe DC forum zei dat ze top 85 was met veel koppel door de cilinder
Gebruikersavatar
Swansie-Turbo
Derbi fan
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 13:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda R

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door Swansie-Turbo »

Orgineel,een sproeiertje 75?
En met die leuke straatset up zou ik ook niet te hoog gooien hoor,
want die uitlaat smoort alles, en je hebt een 17,5 mm...
Dus dan zou ik eerst ook maar niet boven de 92 komen...
Beter een sterretje in je voorruit dan een voorruit in je sterretje. !
Gebruikersavatar
jayz
Beginnende tuner
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 14:07
Vervoersmiddel: derbi senda x-race sm 2008 Monster Energy
Locatie: ergens in zuid-holland

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door jayz »

volgens mij had ik orgineel sproeier 80 in me carb???
weet niet of die al was vervangen voor ik hem kocht
Afbeelding
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door D-Evo »

Standaard had ik er sproeier 70 in.
2009 derbi.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door Daan »

Ik reed met standaard ontgrensde setup met sproeier 88.
Derbi#85
Schakelrijder
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 15:25
Vervoersmiddel: Derbi DRD 2009 Aniversary #85

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door Derbi#85 »

originele uitlaat sproeier 92 ontgrenst begrenst 70
Te Koop : Derbi DRD Racing 2009 #85
Gebruikersavatar
Swansie-Turbo
Derbi fan
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 13:18
Vervoersmiddel: Derbi Senda R

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door Swansie-Turbo »

Orgineel met technikut sproeiertje 62 :D
Beter een sterretje in je voorruit dan een voorruit in je sterretje. !
Gebruikersavatar
derbi-yzf
Tuner
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 18:58
Vervoersmiddel: KTM

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door derbi-yzf »

Beter koop je een leuk pijpje voor bij die cilinder, ori uitlaat gaat wel maar het is toch net allemaal even anders, de cilinder kan zijn druk minder kwijt en word daardoor sneller warmer, heb het ook wel eens gedaan maar dan lijkt het net of je uitlaat dicht zit dus goed kan het niet zijn,

ik had er toen sproeier 88 in zitten, en met yasuni cross HM zat er 96 in dus dat scheelt ook niet veel

gr
DRderbi
Banden plakker
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 22:24
Locatie: Berkel & rodenrijs

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door DRderbi »

volgens mij ga je gewoon richting 110, ik had met std cilinder, SCR corse en 17,5mm al sproeier 102 :roll:
DERBI the Red Power.
T-legend
Derbi fan
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 12:52
Vervoersmiddel: -Suzuki tsx
-Derbi senda monster energy
-Yamaha Tzr
-Derbi x-race
Nu: Derbi project

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door T-legend »

DRderbi schreef:volgens mij ga je gewoon richting 110, ik had met std cilinder, SCR corse en 17,5mm al sproeier 102 :roll:
een corse is anders dan een orginele uitlaat.
Kijk je kan het best wel vragen, maar wij weten het niet precies.
gewoon rijden testen uitzetten kijken naar bougie, en dit 10x doen totdat die goed is;)
koffiebruin moet die zijn, als die te nat is /zwart dan kleiner
Try to beat me
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: ori uitlaat

Ongelezen bericht door D-Evo »

T-legend schreef:
DRderbi schreef:volgens mij ga je gewoon richting 110, ik had met std cilinder, SCR corse en 17,5mm al sproeier 102 :roll:
een corse is anders dan een orginele uitlaat.
Kijk je kan het best wel vragen, maar wij weten het niet precies.
gewoon rijden testen uitzetten kijken naar bougie, en dit 10x doen totdat die goed is;)
koffiebruin moet die zijn, als die te nat is /zwart dan kleiner

Het is niet nodig helemaal niet nodig om dan de hele tijd naar je bougie te kijken.
Als het niet lekker doortrekt, weet je al genoeg.
Gewoon testen idd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerben
Tuner
Berichten: 341
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001
Locatie: stolwijk (zuid-holland)

Re: Origineel uitlaat

Ongelezen bericht door Gerben »

88-92 naar mijn mening,en met mhr rep. gewoon beginnen met 110 en langzaam afbouwen ;)
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: Origineel uitlaat

Ongelezen bericht door Joenne88 »

ik heb ook alles ontgrenst,
17,5 mm carbje, en ontgrensde uitlaat/luchtfilter

sproeiertje 84 volstaat voor origi pijp
k kan wel hoger gaan zitten, maar veel meer gas kan die uitlaat toch niet verwerken denk ik...

maar met een 80cc en een origi pijp, blaas je dan je blok dan niet van binnen op uiteindelijk omdat hij zijn druk niet goed kwijt kan ?
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Plaats reactie